Skravletråden for juleelskere ❤️

Du kan få komme hit på dugnad og pakke /kjøre vekk for små barneklær. Parre tusen single sokker. Sortere klær og sko mellom "venter på minstemor", "aktuelt for arv ut av huset" "fretex/filex/andre sånne" og "hm eller hvem søren som tar mot utslitt nå for tiden". Eller brette klesvask. Ta noen sekker pant på butikken. Renske opp sekker og sko og fea vokste jakker i inngangen. (samme sortering på sko og klær der som ellers egentlig.) eller tusen andre oppgaver

høres ut som vårt hus . Men vi har bare et barn så det blir ikke så mye å ta tak i, pluss at jeg har fullstendig kaste/gibort mani. jeg gjør dette hele tiden så det blir ikke så mye å ta sånn i omganger.
 
høres ut som vårt hus . Men vi har bare et barn så det blir ikke så mye å ta tak i, pluss at jeg har fullstendig kaste/gibort mani. jeg gjør dette hele tiden så det blir ikke så mye å ta sånn i omganger.

Vi har tre unger. En gutt på 13, ei jente på 10 og ei jente på 5.

Det blir mye stæsj av slikt.
 
Vi fikk en fin liten minigran i potte med lys av svigermor i fjor

Treet lever ikke lenger (ikke uventet) og lyslenka var ikke skapt for å vare så den er ødelagt desverre, men jeg vil ha et nytt... Samt lys sånn generelt sånn vi pleier.

Det blir tidlig mørkt etter at vi stilte klokka. Så ja, jeg ser frem mot å få opp lys. Gjerne snart (men hun ba om at vi da hun skulle vente så da gjorde jeg det. Selv om jeg ikke har noe mot lys nå. Det er så mørkt!!!)
 
Vi fikk en fin liten minigran i potte med lys av svigermor i fjor

Treet lever ikke lenger (ikke uventet) og lyslenka var ikke skapt for å vare så den er ødelagt desverre, men jeg vil ha et nytt... Samt lys sånn generelt sånn vi pleier.

Det blir tidlig mørkt etter at vi stilte klokka. Så ja, jeg ser frem mot å få opp lys. Gjerne snart (men hun ba om at vi da hun skulle vente så da gjorde jeg det. Selv om jeg ikke har noe mot lys nå. Det er så mørkt!!!)
Får se om jeg finner noe på plantasjen eller Hageland. Gleder meg til å pynte ute
 
Gleder meg til å pynte ute jeg også.
 
3 julegaver gjenstår. Adventslysene er kommet på plass. Skal faktisk på loftet og hente litt mer adventspynt senere. Har kjøpt inn til å lage pepperkakehus og hjerter med tråd som henges opp. Litt overivrig sier mamma og mannen, ja men bryr jeg meg? Nei :angelic: Har allerede spist kakemenn og drukket julebrus. Elsker jula :greet008
 
Gleder meg til å komme skikkelig i gang med juleforberedelsene! Allerede tatt i bruk fjorårets julepysjer og kost oss med kakemenn, tatt frem noen lyslenker og ordnet i hagen.. Men har en del som må ryddes inne... Skulle egentlig ha ryddet ut av boden skikkelig for å få plass til mer fyll der inne :p
 
Her har det blitt ryddet i skuffer og skap denne uken, deilig å få litt mer orden. Nå har vi ingen roteskuff lenger , hurra!
Må på fyllinga i morgen med alt som er ryddet ut
 
Jeg har informert mellomste om at jeg ønsker at pappa'n har fått opp utelysene til jeg kommer hjem fra jobbtur (jeg kommer hjem midt på dagen lørdag i adventshelga) så hun får mase på ham ved behov :)
 
Brente mandler angrer jeg på hver gang jeg lager.

Det gjentar seg likevel nesten årlig. Og jeg liker det ikke engang. (men det er en kurant gave å gi til tanter og slikt som jeg "ikke egenelig etter familie - tradisjonene skal kjøpe noe dyrt til, men gjerne vil gi noe)

Noen år sier jeg dog rett ut til mamma at jeg har ikke energi og tid til å lage gaver så jeg kjøper meg i ut av det og der får slekts - menerene bare mene hva de vil om, men jeg har mer penger enn tid, så da så!

Men så angrer jeg meg året etterpå og er tilbake på å gi bort brente mandler, mens jeg drømmer om å lage drops
 
Back
Topp