Skravletråden for juleelskere ❤️

Knapt begybt

Kjøpt lam, bestiller via mamma. Pappa har lagt lår og ribbe på salt og hengt til tørk, mamma laget lammerullen min. Jeg pleier gjøre der selv altså.. En det kom den dagen vi dro på høstferie.

Stoppet ca der, gitt. Not good.

Begynte med å rydde gangen i dag da, der står et lite, ikke lenger i live, tre i en potte med en lyslenke på som jeg tenkte jeg skulle prøve å få liv i (lysene, ikke treet)

Men det er rustet inni boksen der batteriene skal være. Så det virker ikke.

wow, imponerende!! Jeg pleier å kjøpe pinnekjøtt i butikk :p
 
wow, imponerende!! Jeg pleier å kjøpe pinnekjøtt i butikk :p
Vi kjøper et halvt lam. Låret og ribba saltes og henges til tørk. Men vi har ikke klart å finne en egnet plass å henge det. Så det henger hos pappa. Her myglet det. For vått ute. Pappa har det på loftet med åpen vindu i begge ender og vifte ved kjøttet.

Vi har innredet loft så det går ikke. Der er varmt.

Men lammerullen pleier jeg lage selv. Fårerull, det er godt pålegg. Og ikke så vanskelig. Og helt mulig å lage uten å kjøpe et lam, slagside og lammekjøtt selges jo i butikkene nå. Jeg har steg for steg oppskrift.
 
Jeg pleier vanligvis å være ferdig med både kalendere og julegaver på denne tiden av året :rolleyes: men i år har ting vært litt røffere enn vanlig, så ikke kommet så langt.. Har kjøpt en del gaver og kalendergaver, men har en del igjen.. skal ordne mer til uken tenker jeg :) Rampenissen ligger på loftet sammen med huset hans, og jeg har heldigvis dokumentert alt han har gjort i fjor :)
Jeg skulle ha med gaver da jeg skulle på hyttetur, så jeg slapp å sende alt, normalt er planen alle gaver ferdig innen 15 nov. Litt senere i år siden de siste gavene blir kjøpt i Gøteborg 19 nov helgen
 
Vi kjøper et halvt lam. Låret og ribba saltes og henges til tørk. Men vi har ikke klart å finne en egnet plass å henge det. Så det henger hos pappa. Her myglet det. For vått ute. Pappa har det på loftet med åpen vindu i begge ender og vifte ved kjøttet.

Vi har innredet loft så det går ikke. Der er varmt.

Men lammerullen pleier jeg lage selv. Fårerull, det er godt pålegg. Og ikke så vanskelig. Og helt mulig å lage uten å kjøpe et lam, slagside og lammekjøtt selges jo i butikkene nå. Jeg har steg for steg oppskrift.
Da pappa levde tørket han også for pSs, ble hengt opp på hytta. Nå kjøpes det i butikk
 
Litt usikker, men tror i slutten av nov

Noe sånn er planen her også. Førte søndag i advent er jo siste helga i nov og som jeg akkurat skrev til mannen (han er ikke hjemme. Og han er den som henger det opp) jeg ønsker at det er på plass til da. Så han får gjøre sine forberedelser de neste ukene så det lyser i slutten av nov.

Senest når jeg kommer hjem fra jobbreise, lørdag i første adventshelg.
 
Noe sånn er planen her også. Førte søndag i advent er jo siste helga i nov og som jeg akkurat skrev til mannen (han er ikke hjemme. Og han er den som henger det opp) jeg ønsker at det er på plass til da. Så han får gjøre sine forberedelser de neste ukene så det lyser i slutten av nov.

Senest når jeg kommer hjem fra jobbreise, lørdag i første adventshelg.
Får se litt her, alle helger i nov er opptatt, må kjøpe inn nye lys ute også først
 
Kjøpt meg ny adventstake , den falt jeg for første gang jeg så den å nå kom jeg over et godt tilbud så da er den på vei i posten.
4D29912C-3A41-44F9-B949-61BADB28628F.jpeg
 
Får se litt her, alle helger i nov er opptatt, må kjøpe inn nye lys ute også først
Neste lørdag er blank på kalenderen.
Lørdagen etterpå også. Egentlig alle de tre første lørdagene i nov ser det ut til. Jeg tenker det bør være overkommelig i år. Men ja. Må trolig på shopping her også.
 
Neste lørdag er blank på kalenderen.
Lørdagen etterpå også. Egentlig alle de tre første lørdagene i nov ser det ut til. Jeg tenker det bør være overkommelig i år. Men ja. Må trolig på shopping her også.
Tenker vi kjøper på Ullared, om jeg finner noe jeg liker
 
Tenker vi kjøper på Ullared, om jeg finner noe jeg liker
Her blir det lokal shopping. Trolig europris. Ellers er utvalget obs, plantasjen, hageland og alle andre steder som selger slikt. Men vi har en del fra europris som derved kan kobles sammen på samme strømuttak.
 
Jeg er litt gira på å ta de opp veldig snart :p
Selvsagt ingen som skal nekte deg det.

Tradisjonelt er det til advent, altså i år siste helga i november, men det er så mørkt ute, litt lys skader ikke.
 
Vi kommer til å ha opp noe av lysene allerede til helgen. Gleder meg, for da blir det vesentlig koseligere her i den mørke kroken vår. :happy:
 
Jeg har lyst til å fyre opp all julepynten allerede nå .
Kan dere bare fortelle meg at det går ikke og at jeg må vente minst 2 uker til !
 
Jeg har lyst til å fyre opp all julepynten allerede nå .
Kan dere bare fortelle meg at det går ikke og at jeg må vente minst 2 uker til !

Trolig en god ide å vente et par uker eller flere.
 
Jeg for min del har ikke plass til julepynten enda. Jeg har et hus med altfor mye greier i. Og er heftig på etterskudd med husarbeidet så huset er kaotisk og med behov for en real opprydding, kvitte oss med saker etc.

Jeg skulle slenge meg med på flylady sine juleforberedelser, har laget tråd på det her inne de siste årene, men hun er vel på uke 3 eller noe sånn nå, og jeg har ikke begynt enda og slett ikke laget tråd på det og tror ikke noen andre gidder følge med på det uansett?

Om det er interesse for en tråd med felles små oppgaver for hver dag så startet jeg det, men da må andre gidde å være med ellers glir der ut.
 
Ha ha jaaa jeg vet. må få meg en hobby så lenge.

Jeg trenger ingen hobby. Bare overskudd til å ta tak i "alt i huset" sånn at det blir plass.... Da kommer trolig lysten til å pynte også.

Du kan få komme hit på dugnad og pakke /kjøre vekk for små barneklær. Parre tusen single sokker. Sortere klær og sko mellom "venter på minstemor", "aktuelt for arv ut av huset" "fretex/filex/andre sånne" og "hm eller hvem søren som tar mot utslitt nå for tiden". Eller brette klesvask. Ta noen sekker pant på butikken. Renske opp sekker og sko og fea vokste jakker i inngangen. (samme sortering på sko og klær der som ellers egentlig.) eller tusen andre oppgaver

Da trenger du ingen hobby ;)
 
Back
Topp