Skravletråden for juleelskere ❤️

Jøss, aldri hørt om allergi mot grantrær engang jeg! Men da har man jo ikke så mye valg nei :)
Ikke mot grana i seg selv, men den er full av pollen fra alt annet din vokser rundt den.

Ikke så uvanlig at allergikere ikke tåler å ha juletre i hus. (i tillegg til alle edderkoppene)
 
  • Liker
Reactions: HCS
Men vårt plasttre er av typen "ligner på vanlig" da
 
  • Liker
Reactions: HCS
Absolutt alt på julaften. Tror ikke mamma fikk seg Hovmesteren engang oppi alt av pynting, handling, matlaging, stryking av klær osv. Var i tillegg alltid våken til langt på natt.. ikke rart jula er stress når man legger seg kl 3 og våkner kl 7 til julefrokost:confused:
Ja, ikke sant! Flaks vi lærte noe av det da :D
 
Ja, ikke sant! Flaks vi lærte noe av det da :D
Mamma lærte selv, og pyntet ettrhvert over to dager, og nå i senere ris pynter hun noen dager før jul.

Jeg... Jeg har visst ikke lært noe som helst. Har endt med å vaske gulvet på julaften. Jeg legger meg sent. For sent. For jeg står på til krampa tar meg på lille julaften. Eller, i 2015, til fødselen startet....
 
Vi haar stort plastikktre som kostet en god del da vi kjøpte det, vurderer ekte i år da siden vi ikke har allergikere i hus. Så må vi kjøpe nytt plastikk før neste år
 
Plantasjen har fått inn Disney julepynt i år, dessverre veldig lite i forhold til hva som er på nettsiden.
Noen som vet om nettbutikker med godt utvalg ?
 
Det kan jo være at det dukker opp mer? Jeg tittet på plantasjen sin nettside og det sto "ikke i sesong" på mye av det enda, så det kommer kanskje snart? Ikke noe av det jeg tittet på er på lager på min plantasjen enda. Men jeg regner med det dukker opp noe etterhvert.
 
Det kan jo være at det dukker opp mer? Jeg tittet på plantasjen sin nettside og det sto "ikke i sesong" på mye av det enda, så det kommer kanskje snart? Ikke noe av det jeg tittet på er på lager på min plantasjen enda. Men jeg regner med det dukker opp noe etterhvert.
Det er ikke alle plantasjen butikker som får det inn og de jeg var på i går får ikke inn mer
 
Det er ikke alle plantasjen butikker som får det inn og de jeg var på i går får ikke inn mer
Ahh, mulig vår ikke får da.
Vi får se... Så at de holdt på å satte opp jul på europris i går, var kommet en del lys og litt annet. Regner med det kommer i løpet av et par uker.
 
Ahh, mulig vår ikke får da.
Vi får se... Så at de holdt på å satte opp jul på europris i går, var kommet en del lys og litt annet. Regner med det kommer i løpet av et par uker.
Mye julepynt på rusta og europris her, men jeg vil ha Disney så håper man kan handle i nettbutikken til plantasjen etterhvert
 
Mye julepynt på rusta og europris her, men jeg vil ha Disney så håper man kan handle i nettbutikken til plantasjen etterhvert


Åpenbart under arbeid her. Jeg antar de ikke selger julebelysning uten ugress i alle fallIMG_20211009_161732~2.jpg



Det hang også oversikt over hvordan oppsettet skal bli, på halvfulle hyller med utelys.
 
Hvor langt har dere kommet i juleforberedelsene?
Knapt begybt

Kjøpt lam, bestiller via mamma. Pappa har lagt lår og ribbe på salt og hengt til tørk, mamma laget lammerullen min. Jeg pleier gjøre der selv altså.. En det kom den dagen vi dro på høstferie.

Stoppet ca der, gitt. Not good.

Begynte med å rydde gangen i dag da, der står et lite, ikke lenger i live, tre i en potte med en lyslenke på som jeg tenkte jeg skulle prøve å få liv i (lysene, ikke treet)

Men det er rustet inni boksen der batteriene skal være. Så det virker ikke.
 
Ganske langt , mange gaver kjøpt og pakket inn, kjøpt noen gaver til kalendere og har begynt å vaske

Jeg pleier vanligvis å være ferdig med både kalendere og julegaver på denne tiden av året :rolleyes: men i år har ting vært litt røffere enn vanlig, så ikke kommet så langt.. Har kjøpt en del gaver og kalendergaver, men har en del igjen.. skal ordne mer til uken tenker jeg :) Rampenissen ligger på loftet sammen med huset hans, og jeg har heldigvis dokumentert alt han har gjort i fjor :)
 
Back
Topp