Skravletråden for juleelskere ❤️

Er så rart hvordan man er forskjellige der. For meg er det en helt fjern tanke å ha noe annet enn et ekte tre. Men om det skulle vært plast, skulle det i hvert fall vært et som lignet så mye på et ordentlig tre som mulig :)
 
Jeg har vokst opp med at juletreet blir satt opp 23. desember. Men kjenner at jeg elsker å glede meg. Så har veldig lyst til å sette det opp tidligere i desember. Men 1. blir vel litt tidlig, men tanke på at det må leve gjennom romjulen. Så sliter litt med å bestemme meg for hvilken dag det i så fall skal bli.. og vil gjerne ha noe fast - typ andre søndag i advent - så det kan bli en tradisjon liksom :) hva gjør dere?
Setter opp juletreet og pynter første helgedagen i desember! Er liksom blitt en del av å glede seg. Vil gjerne ha julepynten oppe så lenge som mulig før julaften, ikke etter. Tar alt ned igjen før nyttårsaften, for ser på den dagen som en ny start. Stresset også med å sette opp og pynte alt den 23. da jeg var lita, og det stresset vil jeg ikke ha igjen:rolleyes:
 
Jeg er litt tradisjonell og vet at jula tross alt varer til langt over nyttår. Så jeg tar ikke med jula før etter nyttår.

Og pynter først til advent. Før jeg pynter til jul.

Juletreet pynter vi uansett ei ukes tid før jul, ei helg. Vi har plast, begrunnet med allergikere i familien. Men jeg stresser likevel lille julaften. Og i alle fall sånne år som nå. Når det er jobb helt frem til jul. Burde egentlig prøve å være ferdig til jul til siste helga i advent iår.

Stresset er dog mer det at vi ikke har ryddet og vasket, men enn akkurat selve pyntingen. Vi får se hvordan vi gjør det

Ang stjerner så finnes det mye forskjellig. Vår er spesiell, kjøpt som en "for i år, så velger vi en fin en neste år" når vår ble ødelagt like før jul. Men vi falt for den og har den enda. Den kan henge ute eller inne, laget i en slags plast, med ledlys inni plasten, som altså er som streker som danner ei stjerne. Klarer ikke forklare. Men den er... Kanskje litt sær. Men vi liker den.
 
Er så rart hvordan man er forskjellige der. For meg er det en helt fjern tanke å ha noe annet enn et ekte tre. Men om det skulle vært plast, skulle det i hvert fall vært et som lignet så mye på et ordentlig tre som mulig :)
Når noen er allergiske velger man gjerne tre som gjør at også allergikere kan være i huset :)
 
Gleder meg så til jul i år! Første jul med stor mage. Samboer har også fri hele julen for en gangs skyld. Skal kose oss så med familie. Håper det blir masse hvit snø og full julestemning :Heartred

Har handlet ca 70 prosent av julegavene.
Nå om dagen har vi mest lyst å handle babyting men skal få ut fingeren og bli ferdig med julegavene i løpet av oktober tenker jeg. Elsker å være tidlig ferdig med gaver og ha god tid til å pakke de fint inn mens jeg hører på julemusikk og drikker gløgg :wav
 
Ja, syntes det er greit jeg når du vet hva du skal kjøpe. Ikke alltid de har det i butikken heller. Blir mye faktura nå da :hilarious::hungover:
Kjøper alltid pø faktura, har opplevd noen ganger å ikke få varer eller de har vært ødelagt å da er jeg glad klarna har fikset for meg
 
Vi har et nydelig plasttre (grunnet hunder) som jeg bare elsker. :happy: Setter det opp ei uke før 24.des som regel. Spent på hvordan det blir i år, mtp mage og form:wideyed: gleder meg veldig til jul.
 
Kjøper alltid pø faktura, har opplevd noen ganger å ikke få varer eller de har vært ødelagt å da er jeg glad klarna har fikset for meg
Sant det. Men kontoen min vil gråte når alt er trekt seg.:hilarious: Vel, har mer å strutte med til desember da:)
 
Setter opp juletreet og pynter første helgedagen i desember! Er liksom blitt en del av å glede seg. Vil gjerne ha julepynten oppe så lenge som mulig før julaften, ikke etter. Tar alt ned igjen før nyttårsaften, for ser på den dagen som en ny start. Stresset også med å sette opp og pynte alt den 23. da jeg var lita, og det stresset vil jeg ikke ha igjen:rolleyes:
Enig! Ikke rart mødrene våre syntes det var sykt stress når alt skulle skje på 24 timer! Mye bedre å gjøre juleforberedelser sammen med barna, litt og litt underveis. Så blir det jo en del av kosen :happy:
 
Når noen er allergiske velger man gjerne tre som gjør at også allergikere kan være i huset :)
Jøss, aldri hørt om allergi mot grantrær engang jeg! Men da har man jo ikke så mye valg nei :)
 
Er så rart hvordan man er forskjellige der. For meg er det en helt fjern tanke å ha noe annet enn et ekte tre. Men om det skulle vært plast, skulle det i hvert fall vært et som lignet så mye på et ordentlig tre som mulig :)
Her er det plast eller pustetrøbbel hele tiden mens treet står oppe :p so plast it is!
 
Her pynter vi første advent og koser oss med julebakst, julebord og julefilmer hele desember! Gleder meg så mye til all kosen. Lille frøkna vår blir ett år i desember, og det blir stas å feire :D
 
Elsker jul! I fjor pynta vi veldig tidlig, mye grunnet Corona og mye hjemmetid, så juletreet kom opp i slutten av november :angelic: Uten pynt ei stund, synes det var koselig nok med lysene. Spørs om det blir ganske tidlig i år også da vi flytter om et par uker i en splitter ny leilighet med good takhøyde så jeg har allerede planlagt pynting i hodet :woot:

Har ellers begynt med julegavelister og sånn smått på ønskeliste til oss selv, ganske enkelt i år da vi flytter og det er mye som mangler :)
 
Enig! Ikke rart mødrene våre syntes det var sykt stress når alt skulle skje på 24 timer! Mye bedre å gjøre juleforberedelser sammen med barna, litt og litt underveis. Så blir det jo en del av kosen :happy:
Absolutt alt på julaften. Tror ikke mamma fikk seg Hovmesteren engang oppi alt av pynting, handling, matlaging, stryking av klær osv. Var i tillegg alltid våken til langt på natt.. ikke rart jula er stress når man legger seg kl 3 og våkner kl 7 til julefrokost:confused:
 
Back
Topp