Skravletråd

Det er noe helt annet å skjule graviditeten denne gangen. Sist gang var jeg i første trimester januar-mars 2022, og da hadde vi hjemmekontor og besøkte ingen. Allerede nå må jeg prøve å skjule på jobb all gjespingen og spisingen :hilarious: Og i morgen reiser vi til svigers på lang helgetur. Jeg pleier alltid å drikke alkohol når jeg er der, så vurderer å ta en «jeg er på antibiotikakur» eller noe sånt. Tipper de og vil lure på hvorfor jeg ikke spiser spekemat til lørdagsgrøten, som jeg alltid gjør.. neste helg skal jeg feire bursdagen min med mange venner - ute og spise, så tror jeg skal klare å skjule det da og, men den blir litt mer tricky. For ikke å snakke om julaften når vi får overnattingsbesøk i 5 dager :oops::hilarious:
Ja, julaften gjør at vi kommer til å si det tidlig. Har bestilt UL lørdag 21., så forhåpentligvis ser alt bra ut der, også forteller vi det på julaften.

Er det noen som har bestilt time til jordmor enda? Ser at det anbefales mellom uke 6 og 12, var rimelig tidlig forrige gang :p
Jeg var der i uke 9 sist. Ringte ganske tidlig. Jeg er 5+0 i morgen, så ringer nok på mandag/tirsdag tenker jeg.

Her er der vanlig å gå annen hver gang til jm og fl. Selv tar jeg de timene man "må" ta ho fl, og resten jm. Ho har tross alt mer spisskompetanse på graviditet :hilarious:

Ja, julaften gjør at vi kommer til å si det tidlig. Har bestilt UL lørdag 21., så forhåpentligvis ser alt bra ut der, også forteller vi det på julaften.
Så kjekt med ul!! Det blir en fin førjulsgave. Må nok vurdere å fortelle de aller nærmeste som vi skal feire med da og

Jeg har legetime 18. desember, egentlig av andre grunner, men tenker å fortelle det da slik jeg blir henvist til TUL hvis det er kapasitet. Vet ikke om jeg ser poenget med å gå tidligere privat. Er jo ikke mer en en celleklump enda? Men en vurdering jeg tar etter hvert.
Så tenker jeg ringe helsestasjonen snart og få en svangerskapskontroll-time i januar en gang siden det er helligdager snart nå.
Vi skal få foreldre til samboer med søsken på overnattingsbesøk hele helga og vi fant ut igår at vi var gravide, og jeg også pleier drikke øl! Kan hende de får mistanke men da får de bare ha det. Jeg tenker at folk egentlig ikke har noe med hva folk ønsker å spise eller drikke av alle slags grunner egentlig, hva det enn måtte være som er årsaken❤️ De får de heller fokusere på seg selv eller på noe annet

Når forteller dere det til evt større søsken? Vi ser for oss å vente til etter TUL på sykehuset i januar. Ca 12 uker. Søskene er 2 og 4 år.

Er det noen som har bestilt time til jordmor enda? Ser at det anbefales mellom uke 6 og 12, var rimelig tidlig forrige gang :p
Jordmødrene her i byen er visst litt overarbeida, sist fikk jeg ikke time der før jeg var 25+1. :hungover: Må uansett til lege for å ta blodprøver, så jeg tenker min første time blir hos fastlegen denne gangen også. Har fastlegevikar nå som jeg prøver å unngå for alt i verden, men får heldigvis ny fastlege over nyttår. Planen min er derfor å få time hos fastlege litt uti januar, når jeg er ca 10 uker, for første svangerskapskontroll + blodprøver. Må kanskje ringe før jul og høre om det er tidlig nok til å få henvisning til OTUL i tide :happy:

Når forteller dere det til evt større søsken? Vi ser for oss å vente til etter TUL på sykehuset i januar. Ca 12 uker. Søskene er 2 og 4 år.
Ønsker ikke til å fortelle det til kommende storebror (2.5 år) før vi er klare for at «alle» vet det. Han er ikke så flink til å holde på hemmeligheter :hilarious: Blir nok minst å vente til etter OTUL, kanskje også til etter OUL :happy:

Eventuelt blir jeg så kvalm i jula at familien forstår hva som skjer, og at vi må si det da :wacky:

Jeg har bestilt time hos fastlegen i uke 7, går dere andre til jordmor i tillegg eller i stedet? :hilarious:
Skulle gjerne gått til JM i stede for FL men de har ikke kapasitet til å ta meg inn før jeg er minst femten uker på vei :dead:

Her er søsknene snart 3, 13og 14. Med minaten sa vi det til de i uke 10 fordi magen nesten ikke gav meg noe valg :hilarious: Vurderer å si det i jula denne gang, kommer litt an på formen og størrelsen på magen. :p

Jeg tror kanskje jeg kommer til å fortelle om jeg blir veldig kvalm som sist og ikke klarer å være like til stede for 2-åringen, for det vil hun merke. Vi leser noen bøker om å bli storesøsken, og det er flere i barnehagen som har lillesøsken, og hun er nysgjerrig på det. Hvis ikke venter jeg nok til TUL. Jeg gleder meg sånn til å fortelle :love017

Her så skal vi si det etter ul i uke 12, sønnen er 2 år :)

Her kommer vi nok til å vente til etter tul i hvert fall, så søsknene får vite det først. Det er planene så lenge jeg er frisk og magen ikke popper :bag: men det er jo 4. mann så regner med den kommer kjapt. Ikke planlagt heller så greit og ha litt tid til å fordøye ting selv først :hilarious:

Her kommer vi nok til å vente til etter tul i hvert fall, så søsknene får vite det først. Det er planene så lenge jeg er frisk og magen ikke popper :bag: men det er jo 4. mann så regner med den kommer kjapt. Ikke planlagt heller så greit og ha litt tid til å fordøye ting selv først :hilarious:
Venter også fjerdemann, gøy å se vi er flere :hilarious: :p med meg hadde jeg ikke sjans å skjule magen lenger enn til uke 10 sist. Enn du?

Tenker også å vente til minst etter TUL denne gangen. Mine er 1 og 4, så ettåringen skjønner nok ikke så mye uansett! Spent på både form og når magen kommer denne gangen. Spydd til rundt halvveis med de to jeg har og derfor måttet fortelle de nærmeste tidlig

Det skal visst ikke være enkelt å komme med unnskyldinger for å ikke drikke :hilarious: Ble kryssforhørt av svigerfar da han tilbydde øl, og jeg takket nei pga. «antibiotikakur». Er du syk? Hvor lenge da? Når begynte du på kuren? Du vet at du kan drikke på antibiotikakur nå? Blir bare potensielt litt redusert effekt. Har «heldigvis» hostet i mange måneder, så trengte ikke bli bare løgn, haha. Og mannen hjalp meg med «hun har en streng lege», og jeg sa at jeg følger hva legen sier, ikke vits å ta sjanser. Han aksepterte det tilslutt, hehe

Venter også fjerdemann, gøy å se vi er flere :hilarious: :p med meg hadde jeg ikke sjans å skjule magen lenger enn til uke 10 sist. Enn du?

Det var sånn ca da til oss og :hilarious: så regner med hemmeligheten er over i den tida. Men hadde helst ønsket at vi rakk tul først så vi vet det ser bra ut og kan fortelle barna selv først. Men vi får se :happy:

Back
Topp