Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvordan la du det frem at du vil ha NIPT? Er det noe de tilbyr for oss som er over 35 (?) eller er det noe vi må spørre etter selv?Vært hos legen i dag (6+3) og ordet henvisning til OTUL og NIPT. Har TUL neste uke (7+5), og time hos jordmor etter nyttår Så nå må det bare gå, ellers blir det så kjipt å avbestille alle disse timene.
Jeg sa det allerede i tlf. da jeg bestilte legetimen både nå og forrige gang jeg var gravid. Men alle over 35 skal få det. Usikker hvordan temaet kommer opp når man ikke spør om det selv, men antar at legen tar det opp. Men hvis du ikke får tilbud om det er det bare å spørre. Dette er min andre graviditet og ser at det er stor forskjell mellom legene. Min forrige fastlege måtte google omtrent alt om svangerskapskontroller, mens den nåværende virker å ha mer peiling.Hvordan la du det frem at du vil ha NIPT? Er det noe de tilbyr for oss som er over 35 (?) eller er det noe vi må spørre etter selv?
Det varierer veldig fra kommune til kommune, men svangerskapsoppfølging er gratis og du skal kunne bestille så mange timer du trenger. Noen steder er det jordmor som følger opp, noen steder er det fastlege, du får best info lokalt, tror jeg. Og i appen Nørs, som forholder seg til norsk helsevesen.Førstegangsgravid, 5+4 idag. Vet det er veldig tidlig enda men lurer litt på hva det første man får av kontroll o.l. som regel er? Vært hos legen og fått bekreftet graviditet. Også fått time for fosterdiagnostikk i uke 14, og har første time hos jordmor uke 15. Har googlet litt (veldig mye) men er mye ulike svar i grunn. Syns bare det var litt lenge å vente, men er også ganske utålmodig av meg
Alle over 35 får det om vi vil. Du får nok spørsmål om det.Hvordan la du det frem at du vil ha NIPT? Er det noe de tilbyr for oss som er over 35 (?) eller er det noe vi må spørre etter selv?
Godt å vite Det er noe jeg ønsker tror jeg!Alle over 35 får det om vi vil. Du får nok spørsmål om det.
Samme her!Godt å vite Det er noe jeg ønsker tror jeg!
Får du til å åpne denne linken? Er fra en artikkel med informasjon i appen Nørs:Førstegangsgravid, 5+4 idag. Vet det er veldig tidlig enda men lurer litt på hva det første man får av kontroll o.l. som regel er? Vært hos legen og fått bekreftet graviditet. Også fått time for fosterdiagnostikk i uke 14, og har første time hos jordmor uke 15. Har googlet litt (veldig mye) men er mye ulike svar i grunn. Syns bare det var litt lenge å vente, men er også ganske utålmodig av meg
Ja, jeg elsker salt lakris. Holder meg unnaEr det noen andre som har sinnsykt lyst på lakris?
(Ja, vet at det gravide burde unngå lakris )
Jepp!Er det noen andre som har sinnsykt lyst på lakris?
(Ja, vet at det gravide burde unngå lakris )
Har hatt det før og da mistet jeg dessverre. Denne gangen har jeg fått progesteronstøtte. Har du fått det/sjekket progesteronnivået ditt? Ellers ville jeg spurt om det da jeg mener bestemt småblødninger kan være et symptom på det og at mange SA kan tyde på lavt progesteron.Er det noen som stadig opplever små blødninger? 7 gang gravid har kun 2 levende.
Har hatt 3sa først. Så ble gravid for 4 gang. og alt gikk fint. Gang nummer 5 mye blødninger. Men ei jente ble født.
Gang nummer 6. Ma uke 16
Hadde rundt 4 små blødninger i første svangerskap mellom uke 4+2 og 7+0. Alt gikk fint og fant ikke ut hvorfor det skjedde. Ingen blødninger så langt i dette svangerskapet, er i dag 5+5.Er det noen som stadig opplever små blødninger? 7 gang gravid har kun 2 levende.
Har hatt 3sa først. Så ble gravid for 4 gang. og alt gikk fint. Gang nummer 5 mye blødninger. Men ei jente ble født.
Gang nummer 6. Ma uke 16
Eeelskeer lakris!
Jepp!
Glad jeg ikke er alene HOLD UT, DETTE KLARER VIJa, jeg elsker salt lakris. Holder meg unna
Bruker cyclogest.Har hatt det før og da mistet jeg dessverre. Denne gangen har jeg fått progesteronstøtte. Har du fått det/sjekket progesteronnivået ditt? Ellers ville jeg spurt om det da jeg mener bestemt småblødninger kan være et symptom på det og at mange SA kan tyde på lavt progesteron.
Jeg var hos legen i dag og fikk beskjed om at en del blodprøver tok de ikke før tidligst uke 10Når drar man til legen for å ta aktuelle blodprøver?