Skravletråd

Dere som tar cyclogest, hvor lenge tenker dere å fortsette ta det?
Jeg har fått beskjed om å ta progesteronstøtte (Utrogestan 600mg daglig) og østrogenplaster fram til uke 10, med nedtrapping fra uke 9.

Julebord med jobb på fredag. Går nok for en faking av at jeg drikker. Noen andre med tilsvarende utfordring i denne festlige tiden vi er inne i :laughing002

Julebord med jobb på fredag. Går nok for en faking av at jeg drikker. Noen andre med tilsvarende utfordring i denne festlige tiden vi er inne i :laughing002
Jeg skippet julebordet vi hadde å jobben sist uke. Drakk ikke så mye på fjorårets og det var ikke spesielt gøy og litt ubehagelig å være rundt så mye fyll og tull. Måten min jobb gjør julebord gjør det vanskelig å fake. Men det var deilig å bli hjemme denne gangen.

Jeg var på julebord forrige helg, dagen etter jeg testa positivt. Det ble alkoholfritt øl på meg, helte det over i glass slik at det skulle se ut som vanlig øl :happy:

Jeg og mannen er invitert med på et slags venne-julebord hvor vi skal spise på en restaurant. Jeg kommer til å være sjåfør sånn at jeg kun kan drikke alkoholfritt. Men jeg har ei venninne som bor i utlandet som forventer jentekveld med vin nå som hun kommer hjem til jul, og jeg sliter litt med å sno meg unna den:p Vurderer å helle alkoholfri drikke over i en grønn vinflaske med skrukork for at venninnene mine skal tro at jeg også drikker. Jeg har overhodet ikke lyst til å fortelle om graviditeten til noen før vi har vært på TUL, så må nok jukse det litt til ja :hilarious:

Er det noen som har bestilt time til jordmor enda? Ser at det anbefales mellom uke 6 og 12, var rimelig tidlig forrige gang :p

Jeg har bestilt time hos fastlegen i uke 7, går dere andre til jordmor i tillegg eller i stedet? :hilarious:

Jeg har ikke bestilt time hos jordmor /fastlege ennå. Tenker jeg bestiller time hos jordmor etter TUL 18. desember hvis alt ser bra ut da :)

Det er noe helt annet å skjule graviditeten denne gangen. Sist gang var jeg i første trimester januar-mars 2022, og da hadde vi hjemmekontor og besøkte ingen. Allerede nå må jeg prøve å skjule på jobb all gjespingen og spisingen :hilarious: Og i morgen reiser vi til svigers på lang helgetur. Jeg pleier alltid å drikke alkohol når jeg er der, så vurderer å ta en «jeg er på antibiotikakur» eller noe sånt. Tipper de og vil lure på hvorfor jeg ikke spiser spekemat til lørdagsgrøten, som jeg alltid gjør.. neste helg skal jeg feire bursdagen min med mange venner - ute og spise, så tror jeg skal klare å skjule det da og, men den blir litt mer tricky. For ikke å snakke om julaften når vi får overnattingsbesøk i 5 dager :oops::hilarious:

Anbefaler alle å følge doula builth to birth på instagram. Så mye på det sist graviditet, her kan man laste ned mange gode lydfiler som man kan høre på under fødsel, avslapning og amming blandt annet :happy:

Back
Topp