Jeg tok på første jordmortime i går, da var jeg 8+0. Kan det være den? Div vitamin status og jernlagre osvTenk at jeg glemmer så fort - men når er det det tas blodprøver hos legen som gravid ? Er det noen før den glukosebelastning testen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg tok på første jordmortime i går, da var jeg 8+0. Kan det være den? Div vitamin status og jernlagre osvTenk at jeg glemmer så fort - men når er det det tas blodprøver hos legen som gravid ? Er det noen før den glukosebelastning testen?
Samme her! Var hos jordmor på helsestasjonen i dag (8+2) og tok blodprøver.Jeg tok på første jordmortime i går, da var jeg 8+0. Kan det være den? Div vitamin status og jernlagre osv
Det var helt naturlig
Så fin tankeHar lyst å bestille en tidlig ultralyd om noen uker når mamma kommer på besøk, også fortelle ho om graviditeten rett før jeg tar ho med på den. Er bare litt skummelt også dersom det skulle være noe Hun bor langt unna så det hadde nok vært veldig stas for henne!
Er 9+0 da så hadde sikkert fått sett en liten tass
Hepatitt B, hiv, syfilis, blodprosent og jernlager. I tillegg sjekker de om du er rhesus negativ/positiv og om du har antistoffer mot sykdommer som kan være farlig for deg som gravid å få. Husker ikke hva de heter, men er en sykdom man kan få av kattebæsj feks, som man ikke merker men kan skade fosteret.Skal til jordmor på mandag og fikk beskjed om å ta blodprøve før timen. Selvfølgelig har ikke legekontoret kapasitet til det denne uka, så det utgår… Hva er det egentlig de sjekker på de blodprøvene?
Takk vet allerede at jeg er rhesus negativ^^ resten kan sikkert vente litt…Hepatitt B, hiv, syfilis, blodprosent og jernlager. I tillegg sjekker de om du er rhesus negativ/positiv og om du har antistoffer mot sykdommer som kan være farlig for deg som gravid å få. Husker ikke hva de heter, men er en sykdom man kan få av kattebæsj feks, som man ikke merker men kan skade fosteret.
Ja, det er de samme prøvene du har tatt før hvis du har født tidligere. Så med mindre det var noen alvorlige svar da så ville jeg ikke stresset med detTakk vet allerede at jeg er rhesus negativ^^ resten kan sikkert vente litt…
Jeg har bestilt legetime til neste uke da er jeg og i uke 8Jeg tok på første jordmortime i går, da var jeg 8+0. Kan det være den? Div vitamin status og jernlagre osv
Jeg elsker at det går fremover sakte men sikkertJeg har bestilt legetime til neste uke da er jeg og i uke 8
Ville ringt og fått tidligere! Hvis de er helt fullbooket så kanskje du kan sette deg på en ringeliste? Hvis de får noen avbestillinger så blir du kontaktet.Jeg fikk innkalling til OTUL nå og fikk ikke time før jeg er 14+0. Står i innkallingen at undersøkelsen skal gjøres mellom 11+0 og 13+6. Hvor langt er dere andre som har fått time på vei når dere skal ta ultralyd på sykehuset? Er det innafor å ringe og høre om en tidligere time?
Jeg tok kontakt rundt 5+0. Tenkte det var greit å bare ordne time i tilfelle det er lang ventetid. Ta en tlf å høre med de duHar enda ikke kontaktet jordmor - når bør man egentlig det? Er 5+4 nå.
Ja, kan jo gjøre det! Ringer i morgenJeg tok kontakt rundt 5+0. Tenkte det var greit å bare ordne time i tilfelle det er lang ventetid. Ta en tlf å høre med de du
6+2 her og glemmer helt at jeg må ringe inn. Må gjøre det imorgen selv!!Ja, kan jo gjøre det! Ringer i morgen
Ville fått en time hos jordmor eller lege før du skal på ultralyd på sykehuset sånn at du har med helsekortet ditt osv jeg skal til lege uke 8 og jordmor uke 11Har enda ikke kontaktet jordmor - når bør man egentlig det? Er 5+4 nå.
Jeg er uke 12+4 hadde prøvd og ikke stresset så mye med det men hvis du kjenner du ville hatt en tidligere time er det bare og spørre kansje om de har noe tidligereJeg fikk innkalling til OTUL nå og fikk ikke time før jeg er 14+0. Står i innkallingen at undersøkelsen skal gjøres mellom 11+0 og 13+6. Hvor langt er dere andre som har fått time på vei når dere skal ta ultralyd på sykehuset? Er det innafor å ringe og høre om en tidligere time?