Skravletråd

Har lyst å bestille en tidlig ultralyd om noen uker når mamma kommer på besøk, også fortelle ho om graviditeten rett før jeg tar ho med på den. Er bare litt skummelt også dersom det skulle være noe :nailbiting: Hun bor langt unna så det hadde nok vært veldig stas for henne!
Er 9+0 da så hadde sikkert fått sett en liten tass :dummy:

Har lyst å bestille en tidlig ultralyd om noen uker når mamma kommer på besøk, også fortelle ho om graviditeten rett før jeg tar ho med på den. Er bare litt skummelt også dersom det skulle være noe :nailbiting: Hun bor langt unna så det hadde nok vært veldig stas for henne!
Er 9+0 da så hadde sikkert fått sett en liten tass :dummy:
Så fin tanke :Heartred

Skal til jordmor på mandag og fikk beskjed om å ta blodprøve før timen. Selvfølgelig har ikke legekontoret kapasitet til det denne uka, så det utgår… Hva er det egentlig de sjekker på de blodprøvene?

Skal til jordmor på mandag og fikk beskjed om å ta blodprøve før timen. Selvfølgelig har ikke legekontoret kapasitet til det denne uka, så det utgår… Hva er det egentlig de sjekker på de blodprøvene?
Hepatitt B, hiv, syfilis, blodprosent og jernlager. I tillegg sjekker de om du er rhesus negativ/positiv og om du har antistoffer mot sykdommer som kan være farlig for deg som gravid å få. Husker ikke hva de heter, men er en sykdom man kan få av kattebæsj feks, som man ikke merker men kan skade fosteret.

Hepatitt B, hiv, syfilis, blodprosent og jernlager. I tillegg sjekker de om du er rhesus negativ/positiv og om du har antistoffer mot sykdommer som kan være farlig for deg som gravid å få. Husker ikke hva de heter, men er en sykdom man kan få av kattebæsj feks, som man ikke merker men kan skade fosteret.
Takk :) vet allerede at jeg er rhesus negativ^^ resten kan sikkert vente litt…

Takk :) vet allerede at jeg er rhesus negativ^^ resten kan sikkert vente litt…
Ja, det er de samme prøvene du har tatt før hvis du har født tidligere. Så med mindre det var noen alvorlige svar da så ville jeg ikke stresset med det :)

Jeg fikk innkalling til OTUL nå og fikk ikke time før jeg er 14+0. Står i innkallingen at undersøkelsen skal gjøres mellom 11+0 og 13+6. Hvor langt er dere andre som har fått time på vei når dere skal ta ultralyd på sykehuset? Er det innafor å ringe og høre om en tidligere time?

Jeg fikk innkalling til OTUL nå og fikk ikke time før jeg er 14+0. Står i innkallingen at undersøkelsen skal gjøres mellom 11+0 og 13+6. Hvor langt er dere andre som har fått time på vei når dere skal ta ultralyd på sykehuset? Er det innafor å ringe og høre om en tidligere time?
Ville ringt og fått tidligere! Hvis de er helt fullbooket så kanskje du kan sette deg på en ringeliste? Hvis de får noen avbestillinger så blir du kontaktet.

Har enda ikke kontaktet jordmor - når bør man egentlig det? Er 5+4 nå.
Ville fått en time hos jordmor eller lege før du skal på ultralyd på sykehuset sånn at du har med helsekortet ditt osv :) jeg skal til lege uke 8 og jordmor uke 11

Jeg er uke 12+4 :) hadde prøvd og ikke stresset så mye med det men hvis du kjenner du ville hatt en tidligere time er det bare og spørre kansje om de har noe tidligere :Heartred

Back
Topp