Skravletråd

Bestilt time hos jordmor - gleder meg for ho er verdens koseligste :Heartred Er ca i uke 11 da :)

Bestilt time hos jordmor - gleder meg for ho er verdens koseligste :Heartred Er ca i uke 11 da :)
Håper sånn på at jeg kan få samme jordmor som jeg hadde sist. Hun var bare helt fantastisk :love017
Hun sa hun trodde vi ville få en til… og såfremst jeg ikke mister, får hun også rett :Heartred
Ser allerede frem mot å møte henne selv om det fortsatt er mange uker til.

Hos Alexander på medicus bergen. Har time med han igjen 7+3 da det er han som har fulgt meg hele ivf reisen. Veldig fornøyd

Så herlig! Fikk du se hjerte slå? Jeg har også time hos Medicus bergen når jeg er 6+4. Hvem var du hos? Fornøyd? :)
Og ja, hjertet slo. Kunne såvidt høre det, men er vel en grunn til at de satt den egentlige ultralyden 7+3.

Tenk at jeg glemmer så fort - men når er det det tas blodprøver hos legen som gravid ? Er det noen før den glukosebelastning testen?

Tenk at jeg glemmer så fort - men når er det det tas blodprøver hos legen som gravid ? Er det noen før den glukosebelastning testen?
Ja, mener det skal ta en blodprøve en gang i tidsrommet du er 7-12 fullgåtte uker på vei. Husker ikke helt, men er hvertfall relativt tidlig i svangerskapet.

Vi er nå på 3 600 innlegg på juli 2025 forumet.
Jeg foreslår vi snart begynner å samle inn forslag til hvilket navn vi kunne tenke oss på termingruppa vår :woot:
Noen andre som har veldig lyst til å starte egen tråd for å samle navn eller skal jeg gjøre det?
Vi kan for eksempel sette en frist om at forslag til navn tas i mot frem til kl. X på XXXdag og så lage ei avstemning på alle forslagene som kommer inn. Og så er det mulig å stemme over navn i f.eks. 2 dager.
Vi kan så gå for det navnet som har flest stemmer eller vi kan ha ny avstemning over f.eks. de tre alternativene som fikk flest stemmer (men med kortere frist… f.eks 1 dag).
På fen måten får vi kanskje det skjulte forumet oppe og gå før neste helg :dance011

Vi må også finne ut hvem som kunne tenke seg å være tilgangssnsvarlig.
Det er som regel greit at det er 2-3 stk.
Som tilgangsansvarlig er det du som mottar meldinger når et medlem i terminforumet ønsker tilgang til skjult forum og de har sjekket at de oppfyller kriteriene som er satt for å få tilgang.
Når man har mottatt beskjed om at noen ønsker tilgang må man sjekke at medlemmet oppfyller kriteriene før man sender liste til forumansvarlig over de som ønsker tilgang og oppfyller kriteriene.
Etterhvert skal man også (1 gang i måneden) sjekke at medlemmene som har tilgang, oppfyller kriteriene for å fortsette å beholde denne (man må ha skrevet X antall innlegg på det skjulte forumet i løpet av den siste kalendermåneden).

Så, noen som kunne tenke seg å være tilgangssnsvarlig og dra i gang tråd for navn på skjult gruppe + avstemning?

Prøvde å lage spørreundersøkelse over navneforslagene som er kommet inn, men kan kun velge at det skal være åpent for å stemme i 7 (!!!) dager.
Syns det er alt for lang svarfrist.
Skal prøve å sjekke om det er en teknisk feil som gjør at det ikke går ann å endre hvor lenge avstemninga skal være åpen.

Er det noen her inne som er sykemeldt? Er så ufattelig kvalm, uvel og sliten hele dagen. Har tatt egenmelding i dag, men kan ikke ta ut så mange dager før man må ha sykemelding. Vurderer sterkt å sykemelde meg ut uken. Samtidig tenker jeg at "graviditet er ingen sykdom". Men det går virkelig ikke an å tenke når man er såååå uggen :arghh: :hungover:

Hei, alt dette er ganske nytt for meg. Jeg hadde en MA i sommer, og er nå gravid igjen og håper virkelig det går rett vei. Jeg ser flere av dere har vært hos lege og målt hcg nokså tidlig? Bør jeg også gjøre det allerede nå? Jeg har tatt kontakt med helsestasjonen for å få time til kontroll. Men føler meg litt blank her
:nailbiting:

Er det noen her inne som er sykemeldt? Er så ufattelig kvalm, uvel og sliten hele dagen. Har tatt egenmelding i dag, men kan ikke ta ut så mange dager før man må ha sykemelding. Vurderer sterkt å sykemelde meg ut uken. Samtidig tenker jeg at "graviditet er ingen sykdom". Men det går virkelig ikke an å tenke når man er såååå uggen :arghh: :hungover:
Er 50 % sykemeldt.
Tenkte akkurat som deg første gang jeg gikk gravid.
Endte med å gå på en skikkelig smell og måtte da ha full sykemelding ei stund før jeg gikk over på gradert sykemelding.
Anbefaler deg å ta kontakt med fastlegge og forklare situasjonen.
Greit at svangerskap ikke er en sykdom, men det er ingen som er tjent med at du sliter deg fullstendig ut.
Ta det fra ei som presset seg og presset seg og endte opp med å være totalt utslitt når ungen var født :Heartred

Hei, alt dette er ganske nytt for meg. Jeg hadde en MA i sommer, og er nå gravid igjen og håper virkelig det går rett vei. Jeg ser flere av dere har vært hos lege og målt hcg nokså tidlig? Bør jeg også gjøre det allerede nå? Jeg har tatt kontakt med helsestasjonen for å få time til kontroll. Men føler meg litt blank her
Jeg har ikke målt hcg. Tenker vel i utgangspunktet at det ikke er noe man må gjøre nei. Men tror mange gjør det fordi man av ulike grunner er bekymret.

Jeg ble sykemeldt i dag. Og nei, det er ingen sykdom, men det kan jo slå kroppen rett ut på mye verre måter enn en enkel forkjølelse! Som ei venninne da til meg sist: Du hadde jo ikke gått på jobb med omgangssyke.

Man skal orke livet først, så jobb. Og så må man ta vare på seg selv og lille ❤️ kroppen sier fra!

Heller ikke målt hcg :) er vel egentlig ikke noe man trenger eller pleier med mindre man er innmari bekymra eller har gjentatte mislykkede svangerskap bak seg.

Jeg ble sykemeldt i dag. Og nei, det er ingen sykdom, men det kan jo slå kroppen rett ut på mye verre måter enn en enkel forkjølelse! Som ei venninne da til meg sist: Du hadde jo ikke gått på jobb med omgangssyke.

Man skal orke livet først, så jobb. Og så må man ta vare på seg selv og lille ❤️ kroppen sier fra!
Er 50 % sykemeldt.
Tenkte akkurat som deg første gang jeg gikk gravid.
Endte med å gå på en skikkelig smell og måtte da ha full sykemelding ei stund før jeg gikk over på gradert sykemelding.
Anbefaler deg å ta kontakt med fastlegge og forklare situasjonen.
Greit at svangerskap ikke er en sykdom, men det er ingen som er tjent med at du sliter deg fullstendig ut.
Ta det fra ei som presset seg og presset seg og endte opp med å være totalt utslitt når ungen var født :Heartred
Takk for gode ord! Tok 100 % sykemelding ut denne uken. Fikk også noe kvalmestillende, så håper kvalmen gir seg snart :Heartpink

Flere som snart må begynne bruke gravid bukser? Mine vanlige begynner og bli farlig trange og ubehagelige nå :eek:

Back
Topp