Skravletråd

Når tenker dere å fortelle familie og de man har kontakt med om den store nyheten?
Jeg er ca. 11+4 på juleaften, og ila julen skal vi i flere familieselskap. På det ene selskapet skal blant annet alle fra den ene siden min treffes (noe som ikke skjer så ofte lengre), så tenker at det hadde vært perfekt å si det da (på dette tidspunktet er jeg ca. 12+1). Men det som får meg til å tvile litt er at jeg ikke skal på offentlig ultralyd før i starten av januar, så har ikke fått bekreftelse på at alt er som det skal med den lille i magen.

Var på privat ultralyd forrige uke, da var jeg ca. 8+4, og alt sto bra til. Men så vet jeg jo aldri hva som kan ha skjedd i mellomtiden frem til julen. Evt er det en mulighet med en til privat ultralyd. Men det er jo så dyrt, og siste de har ledig før jul er midten av neste uke. Som gjør at det bare hadde vært 2 uker mellom ultralydene mine. Så vet ikke om det hadde vært verdt det, da jeg er student. Til info blir dette vårt første barn.

Det ble en lang tekst, beklager for det. Men hva tenker dere, og hva hadde dere gjort i denne situasjonen?
Jeg er 9+0 på juleaften. Skal dele det med nære familie og venner når vi skal dit i julen da vi bor sju timers kjøring unna og pga. formen min som er medium så vil vi dele det i stede for å skjule det. Ja det kan gå galt, men det kan det også etter 12+0 så hvis du/dere er komfortable med å dele det så del det, hvis ikke så ikke del det. Sist gang delte vi det nesten ikke med noen før etter baby var født og det var det riktige for oss den gang da. Nære venner og familie fikk vite det tidlig.

Kommer til å være 13+0 ved neste ul, tror dere den er innvendig eller utvendig?

Back
Topp