Skravletråd

Drømte i natt at jeg hadde tvillinger inni der :nailbiting:
Ææææh :wacky: Hva tenker du om den situasjonen da? ;) Jeg drømmer også veldig mye rart for tiden, men ikke drømt om akkurat det. TENKER mye på det da. Lurer på hvordan jeg hadde tatt det om det var tilfellet :cool:

Ææææh :wacky: Hva tenker du om den situasjonen da? ;) Jeg drømmer også veldig mye rart for tiden, men ikke drømt om akkurat det. TENKER mye på det da. Lurer på hvordan jeg hadde tatt det om det var tilfellet :cool:
Er det lov å si at jeg håper det ikke er tvillinger der :nailbiting: Tenker sikkert mye på det fordi jeg går på medisiner som øker sjansen for at flere egg slipper samtidig, så hun satte meg opp på tul for «å se hvor mange som er der» :hilarious:

Skal ha tidlig ul i uke 9+0. Er i morgen 6+5 og vurderer ul. Har vært mye bekymret til nå. Hva tenker dere? Verdt 1800 kr eller komme seg gjennom 2,5 uke til? :P

Skal ha tidlig ul i uke 9+0. Er i morgen 6+5 og vurderer ul. Har vært mye bekymret til nå. Hva tenker dere? Verdt 1800 kr eller komme seg gjennom 2,5 uke til? :P

Hvis du går rundt og er mye bekymret, så tenker jeg det er verdt det :Heartred Har selv ul neste uke på 6+1, og lurte på å vente lengere for å se "mer", men kom frem til at psyken trenger den tidlige timen :)

Men hva tenker du selv? Tror du at en positiv ul gjør at mye av bekymringene forsvinner, eller tror du at bekymret kommer du uansett til å være så en ul time kommer ikke til å gjøre noen endring der? :Heartred

Hvis du går rundt og er mye bekymret, så tenker jeg det er verdt det :Heartred Har selv ul neste uke på 6+1, og lurte på å vente lengere for å se "mer", men kom frem til at psyken trenger den tidlige timen :)

Men hva tenker du selv? Tror du at en positiv ul gjør at mye av bekymringene forsvinner, eller tror du at bekymret kommer du uansett til å være så en ul time kommer ikke til å gjøre noen endring der? :Heartred
Takk for at du tok deg tid til å svare :Heartred
Ja,det hadde absolutt hjulpet, men nå er fortsatt minstemann syk,så får ikke reist i dag. Var siste fridagen min som jeg kunne dra på, så må jeg bare vente i 2 gode uker til:dead: Men men, det går nok fint. Jeg kjenner kvalme,murringer og ryggvondt, har ikke opplevd blødninger eller store smerter, så i det store og hele har jeg slått meg til ro med at det går fint. Og viss ikke får jeg uansett ikke gjort noe med det.

Noen som har tips til en bra plass og ta tidlig ultralyd i Ålesund? Som helst ikke har så lang ventetid :smiley-angelic002
Medi3 har ikke ledig før ett stykke uti desember. Ikke på Austadklinikken heller.. har ikke funnet noen andre steder som tar før uke 12 :/

Det er litt fascinerende at i mitt første svangerskap var tidlig ultralyd uke 12, nå virker det som om "alle" tar før det og:)

Det er litt fascinerende at i mitt første svangerskap var tidlig ultralyd uke 12, nå virker det som om "alle" tar før det og:)
I mitt første svangerskap tok jeg også første UL (offentlig) i uke 12+x.
Følte ikke på et behov for å ta tidligere da.

Urinprøve - dere som har hatt første time, hva er reglene for urinprøve i svangerskap for tiden? Sist (2022) skulle det være morgenurin som man kunne sette kjølig frem til timen om den var seinere på dag. For en måned siden måtte jeg levere urinprøve pga mistanke om uvi hos sønnen min, og da sa legekontoret at urinen måtte være minimum 1 time gammel. Gjelder dette under svangerskap også?

Når tenker dere å fortelle familie og de man har kontakt med om den store nyheten?
Jeg er ca. 11+4 på juleaften, og ila julen skal vi i flere familieselskap. På det ene selskapet skal blant annet alle fra den ene siden min treffes (noe som ikke skjer så ofte lengre), så tenker at det hadde vært perfekt å si det da (på dette tidspunktet er jeg ca. 12+1). Men det som får meg til å tvile litt er at jeg ikke skal på offentlig ultralyd før i starten av januar, så har ikke fått bekreftelse på at alt er som det skal med den lille i magen.

Var på privat ultralyd forrige uke, da var jeg ca. 8+4, og alt sto bra til. Men så vet jeg jo aldri hva som kan ha skjedd i mellomtiden frem til julen. Evt er det en mulighet med en til privat ultralyd. Men det er jo så dyrt, og siste de har ledig før jul er midten av neste uke. Som gjør at det bare hadde vært 2 uker mellom ultralydene mine. Så vet ikke om det hadde vært verdt det, da jeg er student. Til info blir dette vårt første barn.

Det ble en lang tekst, beklager for det. Men hva tenker dere, og hva hadde dere gjort i denne situasjonen?

Prøver å se etter gravid-klær jeg kan kjøpe brukt, men det finnes altså ikke noen pakker uten stripete gensere :dead:

Prøver å se etter gravid-klær jeg kan kjøpe brukt, men det finnes altså ikke noen pakker uten stripete gensere :dead:
Haha, nei :schocked028
Men syns generelt at gravidklær er laget av så dårlig kvalitetsmaterialer. Alt er liksom så nuppete og slitt? Sist graviditet brukte jeg bare vanlige klær egentlig. Kjøpte litt store t-skjorter og herregensere som var digge å ha i tiden etterpå også. Men måtte ha gravidbukser da… syns alle har så små rare lommer på rumpa? Og hva er greia med at ingen har lommer fremme??
Ender nok med mest kjoler denne gangen tror jeg.. Hadde en del omslagskjoler sist - som var gull til sommeramming også.

Når tenker dere å fortelle familie og de man har kontakt med om den store nyheten?
Jeg er ca. 11+4 på juleaften, og ila julen skal vi i flere familieselskap. På det ene selskapet skal blant annet alle fra den ene siden min treffes (noe som ikke skjer så ofte lengre), så tenker at det hadde vært perfekt å si det da (på dette tidspunktet er jeg ca. 12+1). Men det som får meg til å tvile litt er at jeg ikke skal på offentlig ultralyd før i starten av januar, så har ikke fått bekreftelse på at alt er som det skal med den lille i magen.

Var på privat ultralyd forrige uke, da var jeg ca. 8+4, og alt sto bra til. Men så vet jeg jo aldri hva som kan ha skjedd i mellomtiden frem til julen. Evt er det en mulighet med en til privat ultralyd. Men det er jo så dyrt, og siste de har ledig før jul er midten av neste uke. Som gjør at det bare hadde vært 2 uker mellom ultralydene mine. Så vet ikke om det hadde vært verdt det, da jeg er student. Til info blir dette vårt første barn.

Det ble en lang tekst, beklager for det. Men hva tenker dere, og hva hadde dere gjort i denne situasjonen?
Vi er ikke kommet så langt enda. Samboer vil ikke fortelle før det er mer sikkert og det er greit nok. Min familie er litt der at sier man noe til en så vet alle det, så for vår del er det ikke aktuelt å fortelle min familie noe som helst før vi er klare for at "alle" skal vite det..hans familie tror jeg kanskje det er litt annerledes med, men det er vel noe med det at vi gjerne ønsker selv å være de som deler nyheten og det føler vi ikke at vi med stor sannsynlighet får - så vi venter.

Meeen vi er bare kommet til 7+2 også da :)

Eneste jeg vil fortelle det til er min bestevenninne. Hun forteller ikke det videre til noen - det gleder jeg meg virkelig til :Heartred

I morgen er det første legetime for vår del. Her vi bor er det ingen privatpraktiserende på nesten 7 timers kjøretur så vi må tålmodig vente på offentlig TUL, så dette blir for vår del vårt første delmål :)

Jeg har ikke all verdens med symptomer og har lett for å krisemaksimere, så jeg håper prøvene som blir tatt i morgen kan gi meg litt ro og sjelefred. Har jo heldigvis NOEN symptomer som såre bryster (men det har avtatt litt denne uken og kommet litt av og på igjennom dagene i stedet for konstant), er oppblåst og trøtt, og har litt murringer, tett nese og det er det omtrent. Vil liksom ikke kategorisere meg selv som kvalm, men føler ubehag, så noe er det jo, men ikke slik jeg leser mange andre har det. Det er litt skremmende, men trøster meg med at ikke alle er kjempekvalme selv om det oppleves veldig slik når man leser her inne:smiley-ashamed004

Back
Topp