Skravletråd

Når tar dere kontakt med jordmor? Gidder ikke å snakke med fastlegen denne gangen da jeg bare ble sendt videre til jordmor forrige gang :hilarious:
Her ønsker de ikke at vi tar kontakt før etter vi har vært på første kontroll hos fastlege. Time hos fastlege kan man få tidligst 7+0 tror jeg på mitt legekontor, men er nok store forskjeller hvor tidlig man kan få time hos jordmor.

Når tar dere kontakt med jordmor? Gidder ikke å snakke med fastlegen denne gangen da jeg bare ble sendt videre til jordmor forrige gang :hilarious:
Gjorde det uken etter at vi fant ut at vi var gravide. Har første kontroll neste tirsdag :happy: Jeg brukte kun helsestasjonen sist svangerskap, og kommer til å gjøre det samme denne gangen. De er mye flinkere (og er mer spesialisert) synes jeg!

Jeg tenker jeg bestiller en time til rundt uke 10-11 om jeg får vite alt står bra til på ultralyden denne uka :)

Sniker meg litt inn her nå fra juni-gruppen, da jeg var på ultralyd i dag og de mente jeg var 4 dager senere på vei enn det som ble regnet ut etter mensentermin. Det stemmer også med egen EL testing, så vil tro termin heller blir 4. juli. :love7

Jeg tenker jeg bestiller en time til rundt uke 10-11 om jeg får vite alt står bra til på ultralyden denne uka :)
Var sånn jeg gjorde det forrige gang også. Men denne gangen har jeg ingen planer om ul før otul, så må vel kontakte jm for å bli henvist dit. Bare så synd at jeg er 12 uker i romjula, så frykter jeg må vente til januar :arghh: :angelic:

Her ønsker de ikke at vi tar kontakt før etter vi har vært på første kontroll hos fastlege. Time hos fastlege kan man få tidligst 7+0 tror jeg på mitt legekontor, men er nok store forskjeller hvor tidlig man kan få time hos jordmor.
Når jeg ga beskjed til fastlegen at jeg hadde positive tester, fikk jeg til svar at jeg måtte bestille time i uke 12 for å ta blodprøve. Kontaktet selv jordmorsentralen, de ga meg time 27. november ( da er jeg i uke 9). Synes begge var leenge å vente til. Bestilte selv en tidlig ul privat for å få bekreftet at det var noe der og at det så fint ut.

Back
Topp