Jeg selv har fått time hos fastlegen 8+1 og jordmor 13+3. Fastlege rekker vel å henvise til TUL ved uke 8 Så blir nok TUL mellom 11-13 en gang siden jeg er 35. Men bestiller kanskje en time selv ved uke 7 om jeg ikke føler meg trygg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jaa, jeg fikk første time 7. november! Så har jeg bestilt meg privat TUL samme uke. Er i uke 6 eller 7 daEr det mange som har bestilt time til lege/jordmor allerede? Etter å ha opplevd en MA i uke 12 tidligere kjenner jeg at jeg egentlig ikke har lyst til å bestille noen timer helt enda. Har lyst til å i hvert fall komme igjennom de første ukene nå og se om det går bra men vet ikke hvor tidlig ute man må være hvis man skal få henvisning til tidlig UL?
Vi brukte over 3 år å måtte til å med igjennom ivf for å få det til, da kan man begynne å snakke om at det tærer på hehehehe...HerreGUD så lykkelig jeg er akkurat NÅ! 5 mnd prøving begynte å tære på Enn at lille prompen på 2 mest sannsynlig blir storebror! Jeg smelter helt av tanken Det er 13 år aldersforskjell mellom de jeg har så det blir liksom ikke samme søskenforhold som når det er 3 år mellom. Dette blir fint!
Jeg tenker akkurat som deg! Dette er også min andre graviditet, aldri mistet. Jeg var like bekymret i min første graviditet. Så det var ikke uten grunn at jeg da kjørte på med 3 private UL før OUL. Det hjalp, men koster jo rått! Har booket TUL til uke 8 nå, så kommer nok til å bli noen bekymrede uker frem til det (er 5+4 i dag)Er det flere som går å kjenner på urolige tanker? Kjenner jeg tenker minst 1 gang per dag at jeg er redd spiren ikke holder. Har bare vært gravid en gang før (uplanlagt) for 7,5 år siden. Og jeg leser det er vanlig at alle opplever en SA iløpet av livet, det har ikke jeg… betyr det at det kan skje nå? Skikkelig søppeltømmer tanker (som jentungen så fint kaller det).
Jepp… både fordi jeg aldri har mistet (som jeg vet om) og pga alderen. Løvemammasnappen hjelper ikke akkurat på heller. Én bitteliten genfeil og ungen er syk resten av livet liksom. Og den genfeilen er allerede evt laget. Jeg blir fascinert også fordi det er egentlig godt gjort og få en 100% frisk baby, tenk alt som skal klaffe!Er det flere som går å kjenner på urolige tanker? Kjenner jeg tenker minst 1 gang per dag at jeg er redd spiren ikke holder. Har bare vært gravid en gang før (uplanlagt) for 7,5 år siden. Og jeg leser det er vanlig at alle opplever en SA iløpet av livet, det har ikke jeg… betyr det at det kan skje nå? Skikkelig søppeltømmer tanker (som jentungen så fint kaller det).
Det er skremmende når sånt skjer. Med tredje så blødde jeg i uke 5, 12, 15 og 18 uten at dem fant ut hvorfor - men det gikk jo fint Men man tenker som regel det verste med en gang!Jeg har blødd idag (5+2), med lette og tidvis moderate mensmurringer så skjønner hva dere mener. Har hatt en forferdelig dag idag, men i og med at blødningene aldri økte og jeg aldri fikk smerter, så ser det ikke ut til at det er spontanabort, selv om jeg er veldig redd for det fortsatt. Fikk 3+ på digital idag for første gang også. Da skal vel hcg ha bikket 1800-2000. Hadde 375 på blodprøve på tirsdag, så vil si det er økning akk som det skal være. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men ser det an til imorgen, og håper det var den eneste blødningen som kom, og at vi ser bankende hjerte på ultralyd. Syns det er lite snakket om og man må høre fra folk man kjenner eller google seg til evigheten og forbi for å finne andre som har opplevd moderate blødninger og det har gått bra likevel, så tenkte å skrive det i denne. Håper ingen syns det var skummelt eller syns det var dumt at jeg gjorde det. Håper ingen andre opplever det samme
Tusen takk for svar, setter skikkelig pris på at folk med like erfaringer deler, det er veldig betryggende =)Det er skremmende når sånt skjer. Med tredje så blødde jeg i uke 5, 12, 15 og 18 uten at dem fant ut hvorfor - men det gikk jo fint Men man tenker som regel det verste med en gang!
3+5 i dag og det kom litt blod på papiret, men ikke kommet noe mer heldigvis, men murrer litt mer i magen bare (men kanskje det føles sånn ut fordi jeg er på «vakt» og kjenner mer etter?). Skummelt. Men prøver å tenke positivt
Dette skal gå braTusen takk for svar, setter skikkelig pris på at folk med like erfaringer deler, det er veldig betryggende =)
Ja jeg gikk i krise igår og var sikker på jeg mista. Var mer blod enn vare spotting, men det tok seg aldri opp og var kombinert med sterkere murringer enn jeg har hatt noen gang de 3 ukene jeg faktisk har vært gravid, så syns ikke noe om det. Det kan være en blødning i livmora som ikke er i sammenheng med fosteret og da kan livmora bli irritert og det kjennes ut som mensen, så jeg håper og begynner å tro nå at det er det som skjer
Jeg har blødd idag (5+2), med lette og tidvis moderate mensmurringer så skjønner hva dere mener. Har hatt en forferdelig dag idag, men i og med at blødningene aldri økte og jeg aldri fikk smerter, så ser det ikke ut til at det er spontanabort, selv om jeg er veldig redd for det fortsatt. Fikk 3+ på digital idag for første gang også. Da skal vel hcg ha bikket 1800-2000. Hadde 375 på blodprøve på tirsdag, så vil si det er økning akk som det skal være. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men ser det an til imorgen, og håper det var den eneste blødningen som kom, og at vi ser bankende hjerte på ultralyd. Syns det er lite snakket om og man må høre fra folk man kjenner eller google seg til evigheten og forbi for å finne andre som har opplevd moderate blødninger og det har gått bra likevel, så tenkte å skrive det i denne. Håper ingen syns det var skummelt eller syns det var dumt at jeg gjorde det. Håper ingen andre opplever det samme
Jeg også blødde litt med min første. Kom på papiret når jeg tørket meg, og jeg tenkte det verste, dro på legevakten gjorde jeg også. Men det gikk helt fint, og legen mente det var helt normalt Så lenge der ikke er store smerter og menslignende blødning.Idag har jeg blødd litt. Kom bare litt på papiret, men man blir jo skremt for det