Skravletråd

Huff, jeg håper du har rett :Heartred Jeg er ikke så veldig ømfintlig der nede. Og eneste gangen jeg har opplevd blødning før, så mistet jeg :( Testene har en fin stigning, men murringen har stoppet helt. Og føler ikke at brystene er noe særlig ømme lenger heller :nailbiting: Mulig jeg tenker for mye. Men er så nervøs at jeg rett og slett tror jeg spyr :depressed: Skal tilfeldigvis til fastlegen i dag med min datter. Skal spørre om jeg kan ta en blodprøve i dag, og igjen på fredag for å se stigning

Krysser alt for at det står bra til der inne og at blødningen var helt uskyldig ❤️

Ble ferdig hos legen nå, og fikk beskjed om at de ikke tar blodprøver for å indikere hcg-stigning lenger. For det varierer veldig fra kvinne til kvinne. Og det gir ingen garanti for normalt svangerskap heller :bored: Ble bare anbefalt å bestille en TUL i uke 6-7 for å se om hjertet banker. Om jeg begynner å blø mye, skulle jeg bare ta g-test :confused: Hæ??? Så jeg skal bare gå rundt i 3-4 uker, å IKKE vite noe som helst. Føles litt «urettferdig»:sorry:

Ble ferdig hos legen nå, og fikk beskjed om at de ikke tar blodprøver for å indikere hcg-stigning lenger. For det varierer veldig fra kvinne til kvinne. Og det gir ingen garanti for normalt svangerskap heller :bored: Ble bare anbefalt å bestille en TUL i uke 6-7 for å se om hjertet banker. Om jeg begynner å blø mye, skulle jeg bare ta g-test :confused: Hæ??? Så jeg skal bare gå rundt i 3-4 uker, å IKKE vite noe som helst. Føles litt «urettferdig»:sorry:
Veldig spesielt. De vil ikke ta blodprøve for å vise hcg stigning, men de vil at du selv skal måle hcg-utvikling via urin? Veldig selvmotsigende.

Hei!
Jeg bare lurer på en ting jeg… :)
Jeg har veldig uregelmessig syklus, og bruker Flo - appen på å følge med. Første dag i forrige mens var 17.sept. Den «meldte» at jeg skulle ha få mensen ca. 15-16.oktober.
Men jeg fikk murringer osv rundt den 14.okt, som jeg tolket som eggløsningssmerter, og satser egentlig på det :D og det var da tydeligvis rett :D
Så mitt spørsmål er da:
Tror dere jeg er 5+6 i dag (jf.menstermin) eller
3+6 i dag (jf. da jeg vet unnfangelsen fant sted)? ‍:)
Vet at vi får termin på oul altså, men er greit å vite sånn ca hvor langt jeg er på vei liksom :)

Last edited:
Hei!
Jeg bare lurer på en ting jeg… :)
Jeg har veldig uregelmessig syklus, og bruker Flo - appen på å følge med. Første dag i forrige mens var 17.sept. Den «meldte» at jeg skulle ha få mensen ca. 15-16.oktober.
Men jeg fikk murringer osv rundt den 14.okt, som jeg tolket som eggløsningssmerter, og satser egentlig på det :D og det var da tydeligvis rett :D
Så mitt spørsmål er da:
Tror dere jeg er 5+6 i dag (jf.menstermin) eller
3+6 i dag (jf. da jeg vet unnfangelsen fant sted)? ‍:)
Vet at vi får termin på oul altså, men er greit å vite sånn ca hvor langt jeg er på vei liksom :)
Jeg også fikk eggløsning en uke forsinket antagelig pga forkjølelse, og i tillegg har jeg hatt sykluser på noen og 30 dager den siste tiden. Så jeg også har to uker i forskjell på menstermin og unnfangelsestermin. Jeg foretrekker å gå etter sistnevnte, orker ikke bli satt tilbake to uker :smiley-ashamed004

Last edited:
Har dere fått time hos lege eller jordmor for 1. svangerskapskontroll? Her får jeg ikke legetime før om mange uker.... Helsestasjonen får jeg heller ikke kontakt med :( Det er jo fortsatt tidlig, men stresser litt angående søknad om fødeplass!

Har dere fått time hos lege eller jordmor for 1. svangerskapskontroll? Her får jeg ikke legetime før om mange uker.... Helsestasjonen får jeg heller ikke kontakt med :( Det er jo fortsatt tidlig, men stresser litt angående søknad om fødeplass!
Har ikke bestilt time til legen ennå, men jeg vet første svangerskapskontrollen hos jordmor her er uke 15.. alt for sent synes jeg :/

Hei :)
Jeg har vært hos legen i dag, men hen mente at det var for tidlig for blodprøver og henvisninger. Hen mente at det kan gjøres på et senere tidspunkt, og ble satt opp til ny time i uke 7. Anbefalte time hos jordmor rundt uke 11, og mente at ultralyd før uke 12 ikke var nødvendig. Men dette blir litt for lenge å vente for å se hva som skjer i magen, og tror jeg kommer til å bestille til en gang mellom uke 7-9...

Sist var jeg kvalm og kastet opp helt frem til fødselen. Så var omtrent sykmeldt hele svangerskapet pga kvalmen (og dårlig gjennomstrømning i navelstrengen). Håper formen er bedre i dette svangerskapet ☺️

Noen som vet hvordan det er med offentlig TUL nå? Husker jeg tenkte forrige gang jeg var gravid at det å gå til legen før uke 12 ikke gav meg noe særlig. Bare kostholdsråd osv, som jeg uansett kunne lese meg opp på selv :happy3 men hvis det er tilbud om TUL til alle nå, så må jeg vel komme meg til lege/jordmor for å få henvisning. Noen av dere som har bestilt første kontroll?
Jeg har bestilt time til jordmord. Skal dit når jeg er 10 uker på vei. Hun sa man ikke burde komme så mye senere enn det siden TUL ofte tilbys fra uke 11-13 :)

Jeg også fikk eggløsning en uke forsinket antagelig pga forkjølelse, og i tillegg har jeg hatt sykluser på noen og 30 dager den siste tiden. Så jeg også har to uker i forskjell på menstermin og unnfangelsestermin. Jeg foretrekker å gå etter sistnevnte, orker ikke bli satt tilbake to uker :smiley-ashamed004
Tusen takk for svar! Tenkte det samme selv, bedre å være «safe» nå enn å bli forskyvet to uker ja

Er det mange som har bestilt time til lege/jordmor allerede? Etter å ha opplevd en MA i uke 12 tidligere kjenner jeg at jeg egentlig ikke har lyst til å bestille noen timer helt enda. Har lyst til å i hvert fall komme igjennom de første ukene nå og se om det går bra men vet ikke hvor tidlig ute man må være hvis man skal få henvisning til tidlig UL?

Jeg ringte jordmor for å sjekke om TUL og time. Hun ville ha meg inn i uke 8, så de rakk å sende inn henvisning til TUL. Ikke noe vits å gå til lege for å ta blodprøve før uke 12 sa hun (det sa legen min forrige svangerskap også) fordi det er en av testene som ikke gir riktig svar om den blir tatt før. Men leser jo at noen tar blodprøvene hos lege tidligere, og forstår ikke helt greia. Hvem har rett liksom? :bored:

Er det mange som har bestilt time til lege/jordmor allerede? Etter å ha opplevd en MA i uke 12 tidligere kjenner jeg at jeg egentlig ikke har lyst til å bestille noen timer helt enda. Har lyst til å i hvert fall komme igjennom de første ukene nå og se om det går bra men vet ikke hvor tidlig ute man må være hvis man skal få henvisning til tidlig UL?
Jeg ville ringt jordmor i din kommune og hørt hva de sa. Henvisning kan sikkert ta kortere eller lengre tid alt ettersom hvor du er i landet :)
Krysser fingrene for at alt går bra denne gangen for deg!

Back
Topp