Skravletråd

Hm, sikkert greit nok det også altså; men jeg synes det er litt fint å se avdelingen også :p
Enig i det! Det er mye mindre personlig å bare skrive inn på nettet. Kanskje ok når man har født der før, men syns førstegangsfødende burde få komme å se.

Enig i det! Det er mye mindre personlig å bare skrive inn på nettet. Kanskje ok når man har født der før, men syns førstegangsfødende burde få komme å se.

Man burde EGENTLIG få samtaler flere ganger på sykehuset med flere ulike jordmødre, sånn at man kunne bli kjent med jordmødrene som var tilgjengelige rundt termin, også.. :)

I går og i dag har jeg hatt så hovent ansikt. Jeg har tenkt at det må være det berømte «fødeansiktet». Selv om jeg aldri kan huske at jeg har hatt det før. Når jeg googler så kommer det opp at fødeansikt er at man får «rundere nese»? Flere som føler og ser hoven ut i ansiktet? :bag:

I det siste har jeg hatt protein i urinen, men kun spor og 1+. Jeg skal til JM i morgen tidlig da, så ikke bekymret sånn sett, da formen er fin ellers også . Men nysgjerrige ja:) 38+3

• Omsorg
Reactions: HCS
I går og i dag har jeg hatt så hovent ansikt. Jeg har tenkt at det må være det berømte «fødeansiktet». Selv om jeg aldri kan huske at jeg har hatt det før. Når jeg googler så kommer det opp at fødeansikt er at man får «rundere nese»? Flere som føler og ser hoven ut i ansiktet? :bag:

I det siste har jeg hatt protein i urinen, men kun spor og 1+. Jeg skal til JM i morgen tidlig da, så ikke bekymret sånn sett, da formen er fin ellers også . Men nysgjerrige ja:) 38+3
Føler meg også hoven i ansiktet. Generelt i både kinn, lepper og rundt nesen. Jeg må ringe imorgen og få bestilt tid til 38 ukerskontroll siden jordmor her har ferie..

Jeg føler at nesen min er litt rundere, men det er det eneste... Men kan være noe jeg innbiller meg også. :P

Føler meg også hoven i ansiktet! Rundere kinn.. og mulig rundere nese og ja :bag: 39+4 i dag

Jeg føler at nesen min er litt rundere, men det er det eneste... Men kan være noe jeg innbiller meg også. :p
Oi oi, kanskje du har fått det berømte fødefjeset :D Jeg føler jeg har skikkelig hoven morgenfjes etter å ha sovet veldig dårlig eller noe, men det har jeg jo ikke. Spent på hva JM sier i morgen :)

Oi oi, kanskje du har fått det berømte fødefjeset :D Jeg føler jeg har skikkelig hoven morgenfjes etter å ha sovet veldig dårlig eller noe, men det har jeg jo ikke. Spent på hva JM sier i morgen :)

Kan bare være noe jeg innbiller meg og, for tror ikke gubben har merket noe til det så :p

Hva er deres planer for uka? :)
Skulle hatt mer planer, tenker jeg; for da hadde sikkert baby kommet :p :p

Hva er deres planer for uka? :)
Skulle hatt mer planer, tenker jeg; for da hadde sikkert baby kommet :p :p
Å overleve hjemme med 2 åring :hilarious: Gå å smårydde og forberede litt , prøve å få hvilt/ladet opp litt oooog tatt en skikkelig handlerunde å fylle opp kjøleskap, fryser og skap med ting som er greit å ha til første uka hjemme ❤️

Å overleve hjemme med 2 åring :hilarious: Gå å smårydde og forberede litt , prøve å få hvilt/ladet opp litt oooog tatt en skikkelig handlerunde å fylle opp kjøleskap, fryser og skap med ting som er greit å ha til første uka hjemme ❤️

Høres greit ut!
Her tror jeg at jeg er i bedre form til sånt etter fødsel enn nå, altså. Jeg overlever omtrent ikke med lille på nesten to, så det er nok bare det..!

Hei! Jeg og samboer har prøvd å «aktiv» bli gravide i 1 år, og uten prevensjon i ca 1, så nesten 2 år til sammen, har bestilt legetime 29 februar for å høre å sjekke til at alt er i orden med meg, er jo utrolig nervøs for at noe er galt, men kan jo selvfølgelig hende vi bare har vært uheldige men jeg er 23 år så er jo innenfor gode odds. For dere som har vært hos legen for samme grunn, hva sa dere? Hva gjør legen? er det noe jeg må være forberedt på?

Hei! Jeg og samboer har prøvd å «aktiv» bli gravide i 1 år, og uten prevensjon i ca 1, så nesten 2 år til sammen, har bestilt legetime 29 februar for å høre å sjekke til at alt er i orden med meg, er jo utrolig nervøs for at noe er galt, men kan jo selvfølgelig hende vi bare har vært uheldige men jeg er 23 år så er jo innenfor gode odds. For dere som har vært hos legen for samme grunn, hva sa dere? Hva gjør legen? er det noe jeg må være forberedt på?
Hei, nå har du skrevet på skravletråden til Juli 2023-forumet. Tror du får flere svar om du skriver på prøveforumet :)

Hei! Jeg også vil anbefale deg prøveforumet; men jeg har vært der du er. Legen henviste bare videre til gynekolog. I systemet der gikk ALT i sirup, så hvis du har råd til det, så vil jeg VELDIG anbefale å ta med mannen til fertilitetsklinikk og sjekke dere begge to på samme dag.
Da får dere gjort alt på én dag, istedenfor å vente (og være nervøs) i flere måneder. Etterpå blir dere gjerne henvist til behandling; dvs ofte til IVF, om det ikke er andre behandlinger som må til først. Om dere går til privat klinikk, så kan klinikken henvise til offentlig behandling etterpå.

Back
Topp