Skravletråd

Forferdelig dumt spørsmål her..
når man sier at man er fem uker på vei. Er det når man er 5+0 til 5+6?
Betyr fem uker på vei, og i sjette uke, det samme?
Man er inne i 6 uke fra man er 5+0. Men helsepersonell bruker 5+0, 6+3 osv.
Ikke så lett å forstå seg på det der!

Er litt det samme som man sier man er i det 21 århundret, selv om vi ikke har kommet til år 2100 enda ;)

Fikk plutselig en sånn rar følelse om at jeg måtte kaste opp uten å være kvalm! Helt j.. når det er langt til do inne på jobb :dead:

Idag har jeg grått og grått… Er det hormoner? Eller noe annet… Jeg er så sliten for tiden, det er fryktelig slitsomt på jobb. Jeg føler jeg ikke strekker til hverken som medarbeider eller leder. Det er ikke mer synd på meg enn mine medarbeidere, tror alle er slitne. Vi går underbemannet, fordi det ikke finnes vikarer og det er mye sykdom rundt om. Jeg går med konstant dårlig samvittighet og idag rant det over når jeg kom hjem. Sliten i hode, i kropp, jeg går med indre stress om alt som burde vært og alt som kan bli. Er livredd for å bli en byrde og jeg er livredd for å presse meg for hardt slik det går ut over spiren i magen. Gruer meg til å fortelle på jobb at jeg er gravid, da jeg ser for meg at det ikke blir godt mottatt fordi alle er så slitne fra før. Håper så inderlig at kroppen holder, så lenge som mulig, men kjente allerede idag at korsryggen ikke spilte på lag.. og jeg er «såvidt» gravid. Kanskje jeg har en dårlig dag, eller at hormonene løper litt løpsk, men jeg måtte bare spy det ut…

Idag har jeg grått og grått… Er det hormoner? Eller noe annet… Jeg er så sliten for tiden, det er fryktelig slitsomt på jobb. Jeg føler jeg ikke strekker til hverken som medarbeider eller leder. Det er ikke mer synd på meg enn mine medarbeidere, tror alle er slitne. Vi går underbemannet, fordi det ikke finnes vikarer og det er mye sykdom rundt om. Jeg går med konstant dårlig samvittighet og idag rant det over når jeg kom hjem. Sliten i hode, i kropp, jeg går med indre stress om alt som burde vært og alt som kan bli. Er livredd for å bli en byrde og jeg er livredd for å presse meg for hardt slik det går ut over spiren i magen. Gruer meg til å fortelle på jobb at jeg er gravid, da jeg ser for meg at det ikke blir godt mottatt fordi alle er så slitne fra før. Håper så inderlig at kroppen holder, så lenge som mulig, men kjente allerede idag at korsryggen ikke spilte på lag.. og jeg er «såvidt» gravid. Kanskje jeg har en dårlig dag, eller at hormonene løper litt løpsk, men jeg måtte bare spy det ut…
Uff kjære seg :Heartred Høres ut som en tung dag. Jeg tror absolutt hormonene spiller inn og forsterker følelsene, og graviditet gjør oss jo litt mer trøtte og slitne. Så jeg tror og håper at energinivået kan bli bedre utover i svangerskapet!
Men uansett hvor slitne dine medarbeidere er, så er jeg sikker på at de blir veldig glad på dine vegne når du forteller at du er gravid :love7

Jeg har fått litt brunlig utflod :sorry:

Hvordan går det med dere andre som hadde blødd litt/hatt litt brun utflod?:Heartpink
Jeg blødde litt på mandag (12 dpo), ikke brunt, men rødt. Det var ikke mye, men to tørk med litt blod på papiret.. Ikke blødd noe mer. Skummelt når sånt skjer, men heldigvis er det vanligere enn man tror! ❤️ klem

Jeg har fått litt brunlig utflod :sorry:

Hvordan går det med dere andre som hadde blødd litt/hatt litt brun utflod?:Heartpink

I forrige graviditet, begynte jeg å styrtblø (5+5)... Varte bare noen timer, men var sikker på at jeg mistet.
Begynte blø en gang til 6+2. Hadde farget utflod i ukevis. Men ble frisk baby likevel. ❤️
Bare brunt utflod trenger ikke være noen ting heller; for man har større risiko for å sprekke et blodkar og få farget utflod, som gravid.

Håper ting går bra for deg..! ❤️❤️

Jeg blødde også i forrige svangerskap. Var på jobbtur til København, og skulle på do på restauranten. Så kom det blod på papiret når jeg tørket meg. I uke 7+ et eller anna. Det var litt krise - blødde mer både den dagen og neste. Fikk tul, og alt så bra ut. Alt gikk kjempefint :)

Hei alle. :) Hyggelig å møte dere! Håper dette blir et fint sted å henge til juli, og gjerne lengre også. Det er så fint å ha andre å dele med som er på samme sted i graviditet/babyboble. :Heartred
Helt enig :) liker disse terminforumene, men av erfaring pleier mesteparten å forsvinne; tilslutt er man bare noen få igjen :p

Ser alle andre termingrupper har underforum "våre leker" men.. glemt her? :P

Forferdelig dumt spørsmål her..
når man sier at man er fem uker på vei. Er det når man er 5+0 til 5+6?
Betyr fem uker på vei, og i sjette uke, det samme?

Ja. :P
Men helsepersonell bruker bare "uke 5" om det du skriver over.

Man blir "hormonell" av sterke påkjenninger også, som f.eks mye stress. Blir jo utmattet..! Da sitter gjerne tårene løst... ❤️ Håper ting føles bedre..!

Vi må jobbe på om vi skal greie få skjult forum :p hvor mange innlegg er det man må ha, noen som husker? :P

• Liker
Reactions: HCS
Back
Topp