Skravletråd

Idag har jeg spist så sykt mye:hilarious::hilarious::hilarious: frokost...softis, kaffe og kake i formiddag...så når vi kom hjem (2 timer før vi skulle på middag) ble jeg så syyyyykt sulten, måtte spise 1,5 brødskive...så middag hos sviger, spiste for mye av den...så kake til dessert:hilarious::hilarious: her helt pumpa ikveld, gleder meg bare til å legge meg...kan ikke fortsette i samme leia nei:hungover:
:hilarious::hilarious: Ja her spiste jeg frokost, 2 FULLE fat grillmat, og 5(!!!) stykker kake + litt småspising inni mellom:rolleyes: Alt dette mens vi var på besøk hos dem:hilarious:
 
så kult med hjemmelaga spire :Heartred Håper du får lov av klinikken!! Ser du går på albyl-e og prednisolon? Har du fått noe beskjed om hvor lenge du skal gå på det?
Ja, der er fantastisk at vi har fått det til på egenhånd ♥️ jeg har faktisk selvmedisinert meg med 5mg Prednisolon og 75iu Albyl-e siden cd1. Ga beskjed til Porsgrunn at jeg gikk på det og de sa jeg bare skulle fortsette foreløpig. Ihvertfall til første kontroll sa de :)
 
6+0 i dag, da er jeg halvveis til 12-ukeren. Husker jeg slappet veldig av og syns tiden begynte å gå fortere etter 12 uker sist. Noen som har vært på tidlig ul enda?

Skal på TUL om to dager, nervepirrende! OM det er liv laga, så håper jeg det føles lettere etter uke 12 som du sier, for akkurat nå føles veien bare alt for lang og vanskelig (nervepirrende å vite om alt er som det skal eller ikke).
 
Ja, der er fantastisk at vi har fått det til på egenhånd ♥️ jeg har faktisk selvmedisinert meg med 5mg Prednisolon og 75iu Albyl-e siden cd1. Ga beskjed til Porsgrunn at jeg gikk på det og de sa jeg bare skulle fortsette foreløpig. Ihvertfall til første kontroll sa de :)

Du sier du er selvmedisinert med blodfortynnende. Hva påvirker dette? For å holde på et foster? Hvordan vet du at dette trengs? Unnskyld dumt spørsmål, men er ganske ny i denne "støttemedisin-verden" : )
 
Du sier du er selvmedisinert med blodfortynnende. Hva påvirker dette? For å holde på et foster? Hvordan vet du at dette trengs? Unnskyld dumt spørsmål, men er ganske ny i denne "støttemedisin-verden" : )
Jeg fikk de utskrevet i forbindelse med fryseforsøk, som var mislykket. Så er det ikke skadelig å gå på blodfortynnende, derfor tar jeg det for å øke blodgjennomstrømningen i livmoren :)

Enkelte får små blodpropper i livmor som forårsaker SA eller MA, så vil heller være føre var :)
 
Jeg fikk de utskrevet i forbindelse med fryseforsøk, som var mislykket. Så er det ikke skadelig å gå på blodfortynnende, derfor tar jeg det for å øke blodgjennomstrømningen i livmoren :)

Så om jeg tilfeldigvis har tilgang på blodfortynnende, burde jeg bruke de?

3 tidligere SA/MA og er dritlei av at det aldri går veien. Er 5 + 5 gravid i dag.
 
Så om jeg tilfeldigvis har tilgang på blodfortynnende, burde jeg bruke de?

3 tidligere SA/MA og er dritlei av at det aldri går veien. Er 5 + 5 gravid i dag.
Det hadde jeg absolutt gjort :) ville tatt det opp med legen, så skriver nok h*n ut en resept :)
 
Ja, der er fantastisk at vi har fått det til på egenhånd ♥️ jeg har faktisk selvmedisinert meg med 5mg Prednisolon og 75iu Albyl-e siden cd1. Ga beskjed til Porsgrunn at jeg gikk på det og de sa jeg bare skulle fortsette foreløpig. Ihvertfall til første kontroll sa de :)
Dette er første gang jeg leser om prednisolon som hjelpemedisin :pompus:
Etter både SA og MA ble jeg gravid rett etter en flere uker lang kur på prednisolon som endte i vellykket svangerskap da vi fikk vårt første barn. Nå sittet jeg her å lurer på om det kan ha en sammenheng?! :eek:
Er gravid med nr 2 nå, og blir helt dårlig av bekymring for at det skal gå galt igjen :nailbiting:
 
Dette er første gang jeg leser om prednisolon som hjelpemedisin :pompus:
Etter både SA og MA ble jeg gravid rett etter en flere uker lang kur på prednisolon som endte i vellykket svangerskap da vi fikk vårt første barn. Nå sittet jeg her å lurer på om det kan ha en sammenheng?! :eek:
Er gravid med nr 2 nå, og blir helt dårlig av bekymring for at det skal gå galt igjen :nailbiting:
Det brukes vel mest i IVF sammenheng. Dersom du har et overaktivt immunforsvar, vil kroppen støte fra seg et embryo da det tror det er et fremmedlegeme. Da lammer man immunforsvaret litt slik at embryoet skal få en sjanse :)

PS! Det er visst litt skummelt å egenmedisinere seg med dette, så jeg anbefaler å sjekke opp i det dersom du vil prøve det :)
 
Last edited:
Ja, der er fantastisk at vi har fått det til på egenhånd ♥️ jeg har faktisk selvmedisinert meg med 5mg Prednisolon og 75iu Albyl-e siden cd1. Ga beskjed til Porsgrunn at jeg gikk på det og de sa jeg bare skulle fortsette foreløpig. Ihvertfall til første kontroll sa de :)

Ååå du har det, skjønner :happy: Tenkte bare å høre siden jeg også går på det, og vet ikke helt hva som er vanlig :confused005 Prednisolon må man vel trappe ned på også!
 
Ååå du har det, skjønner :happy: Tenkte bare å høre siden jeg også går på det, og vet ikke helt hva som er vanlig :confused005 Prednisolon må man vel trappe ned på også!
Ja, det må trappes ned på har jeg skjønt :) Man går ikke veldig lenge på det tror jeg, kanskje uke 6-7 elns?
Hvilken progesteron går du på?
 
Ja, det må trappes ned på har jeg skjønt :) Man går ikke veldig lenge på det tror jeg, kanskje uke 6-7 elns?
Hvilken progesteron går du på?

Ååå for jeg er 6+3 i dag... jeg før høre med legen når jeg skal på tul på fredag, hva de tenker.. Men jeg har bare 8 tabletter igjen, så jeg må vel uansett få en ny resept så jeg faktisk kan trappe ned da...

Jeg bruker utrogestan :)
 
St.olavs nekter noen form for medisiner dessverre, de mener de ikke har nok info.
Kan du høre med fastlegen din? :) Porsgrunn er heldigvis litt fleksible på å prøve nye ting :) men har hatt fem innsett av totalt seks fine embryo, men ingen har festet seg. Så er nok derfor de gikk med på å prøve noe nytt :)
 
Kan du høre med fastlegen din? :) Porsgrunn er heldigvis litt fleksible på å prøve nye ting :) men har hatt fem innsett av totalt seks fine embryo, men ingen har festet seg. Så er nok derfor de gikk med på å prøve noe nytt :)

Fastlegen som søkte til st.olavs fordi hun mente at det hørtes lurt ut.

Progesteron kan ikke skrives ut av fastlege, kun av gynekolog. Dessverre.

Men skal mase igjen på onsdag, har time da, skal både nevne progesteron og blodfortynnende. Mer jeg burde huske å nevne for å prøve å unngå flere aborter? Usikker på om en SA/MA allerede kan ha skjedd her, men til senere eventuelt.

Burde lage ei liste med alle ting jeg må spørre om.
 
Ååå for jeg er 6+3 i dag... jeg før høre med legen når jeg skal på tul på fredag, hva de tenker.. Men jeg har bare 8 tabletter igjen, så jeg må vel uansett få en ny resept så jeg faktisk kan trappe ned da...

Jeg bruker utrogestan :)

Åå, så har de ikke sagt noe om når du skal slutte enda? Jeg vil gjerne gå på det så lenge som mulig, men tror ikke det er bra for fosteret.

Jeg gikk på Lutinus forrige graviditet, og stoppet på dem når jeg var 7+6 ca. Hadde også sex samme kveld som jeg sluttet på progesteron. Mistet tre dager etter :( så vil gå på progesteron frem til uke 12, og verken meg eller mannen tør å ha sex før vi er forbi uke 12.. veldig kjipt, men vi er livredde for å miste. Går på cyglogest denne gangen, liker den bedre enn Lutinus :)
 
Fastlegen som søkte til st.olavs fordi hun mente at det hørtes lurt ut.

Progesteron kan ikke skrives ut av fastlege, kun av gynekolog. Dessverre.

Men skal mase igjen på onsdag, har time da, skal både nevne progesteron og blodfortynnende. Mer jeg burde huske å nevne for å prøve å unngå flere aborter? Usikker på om en SA/MA allerede kan ha skjedd her, men til senere eventuelt.

Burde lage ei liste med alle ting jeg må spørre om.
Håper så inderlig ikke du har mistet igjen ♥️♥️♥️ det er helt forferdelig :(

Jeg ville bedt om progesteron og blodfortynnende. Prednisolon er vel mest for implantasjon.
 
Åå, så har de ikke sagt noe om når du skal slutte enda? Jeg vil gjerne gå på det så lenge som mulig, men tror ikke det er bra for fosteret.

Jeg gikk på Lutinus forrige graviditet, og stoppet på dem når jeg var 7+6 ca. Hadde også sex samme kveld som jeg sluttet på progesteron. Mistet tre dager etter :( så vil gå på progesteron frem til uke 12, og verken meg eller mannen tør å ha sex før vi er forbi uke 12.. veldig kjipt, men vi er livredde for å miste. Går på cyglogest denne gangen, liker den bedre enn Lutinus :)

Nope, klinikken sa på en måte at de som skal følge meg opp her hjemme får bestemme... Syns det var veldig merkelig, men jeg tror jeg uansett skal ringe klinikken i morgen for å si at jeg må ha ny resept, også får jeg høre på tul om de har noen tanker angående når jeg bør slutte, og hvis ikke så tar jeg det med fastlegen min.

ååå så trist å høre :( Skjønner godt at du vil gå på det til uke 12 da... Mener det står i mine papirer at jeg skal gå på progesteron ut uke 10, og at jeg må trappe ned.. Likte ikke lutinus jeg heller :wtf:
 
Back
Topp