Skravletråd

Flere son sliter med bekkenet allerede? Jeg skeit med bekken/symfyseløsning på slutten sist. Denne gangen syns jeg det kom veldig tidlig! I går kveld hadde jeg så vondt at det kjentes ut som symfysen min skulle revne! Jeg kan ikke fatte hvordan jeg skal klare å jobbe når jeg får så vondt av å gå hjemme..
 
Fått innkalling til Oul, 21.juli syykt lenge til å midt i ferien :arghh:
 
Tror det egentlig er samme når den blir tatt, men at det bør være 4t minst siden sist du var på do
Sniker fra Januar2021 her: Urinen må ha vært i blæra i minst 4 timer. Jeg prøvde å ta med morgenurin i kjølebag da jeg skulle på min time, men den kom for nærme kjøleelementet og ble dosete (nesten frosset sikkert), så jeg måtte holde meg (kjempelett når du pleier å tisse minst en gang i timen, haha). De fikk da 4timers urinen, og den gikk fint an å bruke.
 
Sniker fra Januar2021 her: Urinen må ha vært i blæra i minst 4 timer. Jeg prøvde å ta med morgenurin i kjølebag da jeg skulle på min time, men den kom for nærme kjøleelementet og ble dosete (nesten frosset sikkert), så jeg måtte holde meg (kjempelett når du pleier å tisse minst en gang i timen, haha). De fikk da 4timers urinen, og den gikk fint an å bruke.
Jeg har også opplevd at den blir veldig rar nedkjølt, og tok en gang med både morgenurin som jeg synes ble rar + en ny. De sa det ikke gjorde noe at den hadde endret seg :)
 
Sniker fra Januar2021 her: Urinen må ha vært i blæra i minst 4 timer. Jeg prøvde å ta med morgenurin i kjølebag da jeg skulle på min time, men den kom for nærme kjøleelementet og ble dosete (nesten frosset sikkert), så jeg måtte holde meg (kjempelett når du pleier å tisse minst en gang i timen, haha). De fikk da 4timers urinen, og den gikk fint an å bruke.
Takk for svar:D
 
Dere som har fått time til oul, hvor lang tid gikk d fra dere hadde vært på kontroll til dere fikk timen.?
 
Håper han husket d i farten då:banghead: Han hadde jo så sykt dårlig tid:shifty: får se i morgen då, har ihvertfall ikke fått noe idag:sour:
 
Håper han husket d i farten då:banghead: Han hadde jo så sykt dårlig tid:shifty: får se i morgen då, har ihvertfall ikke fått noe idag:sour:
Ble tildelt time samme dag som henvisningen ble sendt fra jordmor. Hun trodde kanskje jeg måtte vente en stund på brevet, men det trengte jeg visst ikke.. :p
 
Dere som har fått time til oul, hvor lang tid gikk d fra dere hadde vært på kontroll til dere fikk timen.?
Har ikke fått enda, regner med å vente en stund. Ba om et annet sykehus, så da kunne hun ikke sende digitalt :p Håper ikke det tar lang tid, er så utålmodig! :hilarious: Forrige gang ville jeg ha sykehuset som var «standard», så da fikk jeg samme dag som jordmortimen :)
 
Dere som har fått time til oul, hvor lang tid gikk d fra dere hadde vært på kontroll til dere fikk timen.?
Gikk ca. 5 dager (inkl. helg). Legen sa jeg skulle få brev i posten, men sjekket på helsenorge, og da lå brevet elektronisk. Har enda ikke fått noe i posten:hilarious:
 
Flere son sliter med bekkenet allerede? Jeg skeit med bekken/symfyseløsning på slutten sist. Denne gangen syns jeg det kom veldig tidlig! I går kveld hadde jeg så vondt at det kjentes ut som symfysen min skulle revne! Jeg kan ikke fatte hvordan jeg skal klare å jobbe når jeg får så vondt av å gå hjemme..
Ja, dessverre:arghh: såpass mye at jeg nå har blitt sykmeldt. Har kjent på det siden uke 8, men nå i uke 14 sliter jeg meg å gå. Det er vondt å ligge, sitte, stå og gå. Sliter også med å sove om natten pga. bekkenet:banghead: hvordan skal dette gå?:bored:
 
Ja, dessverre:arghh: såpass mye at jeg nå har blitt sykmeldt. Har kjent på det siden uke 8, men nå i uke 14 sliter jeg meg å gå. Det er vondt å ligge, sitte, stå og gå. Sliter også med å sove om natten pga. bekkenet:banghead: hvordan skal dette gå?:bored:

Uff! Jeg kjenner det fortsatt i dag. Syns det er helt jævlig faktisk. Jeg har ikke råd til å gå sykemeldt, får nesten ingen sykepenger fra nav, så jeg må jobbe med dette når sykemeldingen går ut :(
 
Uff! Jeg kjenner det fortsatt i dag. Syns det er helt jævlig faktisk. Jeg har ikke råd til å gå sykemeldt, får nesten ingen sykepenger fra nav, så jeg må jobbe med dette når sykemeldingen går ut :(
Jeg sleit også med bekkenet i noen uker rundt uke 11/12, men det går mye bedre nå og jeg er så og si helt fin igjen :) har begynt med yoga for gravide, men vet ikke om det var det som hjalp
 
Jeg sleit også med bekkenet i noen uker rundt uke 11/12, men det går mye bedre nå og jeg er så og si helt fin igjen :) har begynt med yoga for gravide, men vet ikke om det var det som hjalp

åh, det gir et lite håp for min del! Jeg er på dag 3 hvor det kjennes ut som jeg skal revne. Sist jeg hadde så vondt var på slutten ved forrige graviditet. Orker ikke gå sånn som dette frem til fødsel liksom! Dette er forferdelig! Klarer ikke sitte på gulvet å leke med minsta, å det gjør litt vondt i mammahjertet når hu ønsker at jeg sitter med hu :(
 
Åh i morgen skal eg rydde ut av klesskapet, eg har jo tatt vare på alt fra kommende storebror. Meeeeen problemet er at han er født midt på sommeren og mageboeren blir midt i vinter:shifty: sååå må jo bare begynne å sotere ut alle de fine sommer klærene og ligge de ut for slag. Og tenk om eg får en jente alik som hun sa på tul :wacky: då må eg selge endå mer å kjøpe mye nytt :D ikke at d gjør noe, for eg har såååå lyst å gå på shopping :wideyed: hihi
 
Hvorfor er det egentlig sånn at førstegangsfødende ofte må vente lenger før de kjenner bevegelse? Noen som vet? :p Er det for at livmora er tregere på å komme seg på plass første gang?
Jeg vil kjenne noe nåååå! :hilarious:
Heldig med plassering av morkaka mtp bevegelse, men må vel allikevel vente mange uker nå :rolleyes:
 
Hvorfor er det egentlig sånn at førstegangsfødende ofte må vente lenger før de kjenner bevegelse? Noen som vet? :p Er det for at livmora er tregere på å komme seg på plass første gang?
Jeg vil kjenne noe nåååå! :hilarious:
Heldig med plassering av morkaka mtp bevegelse, men må vel allikevel vente mange uker nå :rolleyes:
Er ikkje nødvendigvis sånn. Eg kjente veldig tidlig med nr. 1 seinere med nr. 2 og midt mellom med denne :p
 
Back
Topp