Skravletråd

Er ikkje nødvendigvis sånn. Eg kjente veldig tidlig med nr. 1 seinere med nr. 2 og midt mellom med denne :p
Skjønner ikke helt hvorfor det skal være mest vanlig sånn, men de sier jo det så :p
Gøy at det ikke trenger å stemme da!
 
Hvorfor er det egentlig sånn at førstegangsfødende ofte må vente lenger før de kjenner bevegelse? Noen som vet? :p Er det for at livmora er tregere på å komme seg på plass første gang?
Jeg vil kjenne noe nåååå! :hilarious:
Heldig med plassering av morkaka mtp bevegelse, men må vel allikevel vente mange uker nå :rolleyes:
Man vet vel gjerne litt mer hva man skal kjenne etter når man har kjent det før, vil jeg tro. Men jeg skjønner godt at du er utålmodig :D
 
  • Liker
Reactions: mto
Er det vanlig at man kan kjenne antydninger til litt bobling også kan det gå noen uker til neste gang man kjenner noe?:)
 
Er det vanlig at man kan kjenne antydninger til litt bobling også kan det gå noen uker til neste gang man kjenner noe?:)
Ja, det er en god stund til man skal kunne kjenne daglig liv. Husker ikke hvilken uke det er ca fra, men det er i hvert fall når man er over halvveis :)
 
Hei, gjengen. Var hos jordmor i dag, 15+6. Er det vanlig at jordmor lytter på fosterlyd så tidlig? Jordmor gjorde ikke det i dag, sa det var for tidlig. Noen erfaringer?
 
Hei, gjengen. Var hos jordmor i dag, 15+6. Er det vanlig at jordmor lytter på fosterlyd så tidlig? Jordmor gjorde ikke det i dag, sa det var for tidlig. Noen erfaringer?

Jeg var hos jordmor i uke 16, og hun lyttet heller ikke. Hun sa det var standar å ikke lytte etter hjertelyd før i uke 24, med mindre vi selv hadde ønske om det :)
 
Hei, gjengen. Var hos jordmor i dag, 15+6. Er det vanlig at jordmor lytter på fosterlyd så tidlig? Jordmor gjorde ikke det i dag, sa det var for tidlig. Noen erfaringer?
Fikk beskjed om at de gjorde det tidligst i uke 15. Nå har jeg ikke neste time før i uke 22, så jeg vet ikke hvordan de faktisk praktiserer det her.
 
Hei, gjengen. Var hos jordmor i dag, 15+6. Er det vanlig at jordmor lytter på fosterlyd så tidlig? Jordmor gjorde ikke det i dag, sa det var for tidlig. Noen erfaringer?
Jeg var hos jordmor i uke 16, og hun lyttet heller ikke. Hun sa det var standar å ikke lytte etter hjertelyd før i uke 24, med mindre vi selv hadde ønske om det :)
Jeg var også hos jordmor tidligere i uken. Hadde trodd hun skulle lytte etter hjertelyd, men til meg sa hun at det er nye retningslinjer og de hadde derfor sluttet med det før uke 24 pga at doppler kan føre til oppvarming av fostervannet. Så da er det jo helt greit å vente, tenker jeg :)
 
Var hos jordmor i uke 12 og da fikk vi se mageboeren på UL. Var mye aktivitet, så da sa jordmor at det ikke var nødvendig å lytte da vi så hjerte slå :happy:
 
Jm lytta i uke 11 og uke 16 her, men fant ikke ved uke 11 da, var litt for tidlig :happy:
 
Jeg var hos jordmor i uke 16! Hun lyttet etter hjertelyd med doppler og fant den raskt:)
 
Jordmor sa hun ikke lyttet før uke 24 til meg. Tipper hun kunne gjort det om jeg ønsket det sterkt da, men jeg spurte ikke om det.
 
Min sa hun ikke ville bruke doppler i uke 12 på meg, da var jeg uansett ikke så interessert da jeg hadde vært på ultralyd to dager tidligere, og dessuten visste at livmor lå langt nede.
Men fra uke 13 sa hun jeg kunne sende melding om jeg ble bekymra, så skulle jeg få komme inn :)
Har ikke følt behovet for det, så blir nok ikke før neste kontroll i uke 24.
De anbefaler tydeligvis veldig forskjellige ting :p
 
Flere son sliter med bekkenet allerede? Jeg skeit med bekken/symfyseløsning på slutten sist. Denne gangen syns jeg det kom veldig tidlig! I går kveld hadde jeg så vondt at det kjentes ut som symfysen min skulle revne! Jeg kan ikke fatte hvordan jeg skal klare å jobbe når jeg får så vondt av å gå hjemme..
JA! Eller, jeg tror det er bekkenet. Føler meg som en 90 åring. Spesielt ille med kontorjobb og mye stillesitting ...
 
Hvorfor er det egentlig sånn at førstegangsfødende ofte må vente lenger før de kjenner bevegelse? Noen som vet? :p Er det for at livmora er tregere på å komme seg på plass første gang?
Jeg vil kjenne noe nåååå! :hilarious:
Heldig med plassering av morkaka mtp bevegelse, men må vel allikevel vente mange uker nå :rolleyes:
Dette har jeg også lurt på !! Er 16+0 og lengter etter å kjenner noe. Vi får krysse fingrene for at det skjer snart :Heartred
 
  • Liker
Reactions: mto
Jeg var også hos jordmor tidligere i uken. Hadde trodd hun skulle lytte etter hjertelyd, men til meg sa hun at det er nye retningslinjer og de hadde derfor sluttet med det før uke 24 pga at doppler kan føre til oppvarming av fostervannet. Så da er det jo helt greit å vente, tenker jeg :)

Doppler fører ikkje til oppvarming av fostervann. Dersom doppler/ultralyd er på for høy frekvens og brukes lenge der KAN det føre til oppvarming av fostervann. De aller fleste godkjente dopplere, iallefall slike leger og jordmødre bruke er forhåndsinnstilte og heilt trygge.
Eg går til lege og hu lytta både på 12 vekers kontroll og 15 vekers :happy:
 
Hei, gjengen. Var hos jordmor i dag, 15+6. Er det vanlig at jordmor lytter på fosterlyd så tidlig? Jordmor gjorde ikke det i dag, sa det var for tidlig. Noen erfaringer?
Jeg var til jm og fikk høre fosterlyden da jeg var 13+4, så det virker som om de kanskje har ulik praksis fra kommune til kommune.
 
Akkurat samme dag som meg! Vi føler det er en jente her, så blir spennende å se. Har dere noe følelse? :Heartred

har vert på tidlig ultralyd å da mente hun at det var nok en gutt! Men jeg klarer ikke å føle det ene eller det andre :happy090 kanskje fordi samboeren har ødelagt det ene guttenavnet jeg hadde :confused5
 
Back
Topp