Skravletråd

Åååh, så bra! Jeg skal tilbake til legen på torsdag, håper kanskje jeg kan henvises til tidlig ul da. hva fikk du det på bakgrunn av?

GBP (slankeoperasjon) 2016, og at eg hadde MA så måtte opereres 2 ganger. Og nå veldig lavt jern. Pluss eg har veldig dårlig vitaminopptak i kroppen.

GBP (slankeoperasjon) 2016, og at eg hadde MA så måtte opereres 2 ganger. Og nå veldig lavt jern. Pluss eg har veldig dårlig vitaminopptak i kroppen.
Aah :) greit å få en sjekk da :)

Digital test ankom i posten i dag! Spent på å teste i morgen tidlig. Er 5+3 i dag. :)

Er det noen som har sett jordmødrene på NRK? :) Vil gjerne se det, men lurer så på vinklingen, går alt bra der eller viser de tilfeller der det ikke går bra også? Vet virkeligheten ikke bare er rosenrød, men tror ikke jeg i mitt paranoide hode trenger å se den virkeligheten akkurat nå, heller fokusere på å roe ned :hilarious:
Dramatiske fødsler går det bra å se, så sant det går bra til slutt :happy:

Er det noen som har sett jordmødrene på NRK? :) Vil gjerne se det, men lurer så på vinklingen, går alt bra der eller viser de tilfeller der det ikke går bra også? Vet virkeligheten ikke bare er rosenrød, men tror ikke jeg i mitt paranoide hode trenger å se den virkeligheten akkurat nå, heller fokusere på å roe ned :hilarious:
Jeg så alt sammen i sommer, sist jeg var gravid. Og da var jeg ganske lettrørt. Klart, jeg gråt vel en skvett etter alle fødslene, men mener å huske at det gikk bra. De hadde en episode det de snakket om hva de gjorde hvis det ikke skulle gå bra, men jeg tror ikke det skjedde.

Det testet jeg derimot selv ikke så lenge etter. Heldigvis går det greit med oss. På en måte er det godt å vite at sykehuset har gode rutiner også når det skjer skikkelig fæle ting.. Vi har blitt godt tatt vare på.

Jeg så alt sammen i sommer, sist jeg var gravid. Og da var jeg ganske lettrørt. Klart, jeg gråt vel en skvett etter alle fødslene, men mener å huske at det gikk bra. De hadde en episode det de snakket om hva de gjorde hvis det ikke skulle gå bra, men jeg tror ikke det skjedde.

Det testet jeg derimot selv ikke så lenge etter. Heldigvis går det greit med oss. På en måte er det godt å vite at sykehuset har gode rutiner også når det skjer skikkelig fæle ting.. Vi har blitt godt tatt vare på.

Så bra, da kan jeg nok se det :happy: Synes det er greit å se og forberede seg litt til det som kommer.

Så trist å høre at dere har opplevd det. Men godt å høre at det går greit med dere og at dere har følt dere godt ivaretatt :Heartred Kan hende du har skrevet det er inne før, men kan jeg spørre hva som skjedde? Du trenger ikke svare noe mer på det hvis du ikke vil. :Heartred

Så bra, da kan jeg nok se det :happy: Synes det er greit å se og forberede seg litt til det som kommer.

Så trist å høre at dere har opplevd det. Men godt å høre at det går greit med dere og at dere har følt dere godt ivaretatt :Heartred Kan hende du har skrevet det er inne før, men kan jeg spørre hva som skjedde? Du trenger ikke svare noe mer på det hvis du ikke vil. :Heartred
Jeg skriver gjerne om det, men tar det i en egen tråd inne på Skjult, så kan folk velge om de vil lese det eller ikke.

Ellers syntes jeg serien ga mange gode tips! For eksempel at du ikke skal bruke krefter på å puste eller skrike under pressinga når du føder, men heller bruke kreftene på nettopp pressing. Det var nyttig å vite for meg!

Last edited:
Er så sulten...! Konstant!!
Kommer nok til å bli en hval dette svangerskapet :dead:
Gikk på vekten i morges, opp 1 kg siden ca. 1 uke siden..
Men det skyldes muligens litt at magen er så tullete som den er, hard og oppblåst.. Jeg trener regelmessig og prøver å spise fornuftig, selv om jeg må kjempe mot trangen til å spise oftere siden jeg hele tiden er så sulten!

Vi har ei fra vietnam som går på jobben her og styrer med forskjellig vasking, klargjøre frukt og slik til møter osv. Og i dag sier hun: du var mye finere nå når du ikke er så tynn lengre. Du var alt for tynn før. :O fakerten! E eg så kjokk no at folk ser det sjøl om eg dekker meg til med store gensere :hilarious:

Jeg klarer bare ikke å gå med knappen igjen på dongeribuksene. Er så ubehagelig! Er redd folk skal legge merke til det. Ser jo veldig rart ut:shy:

Jeg klarer bare ikke å gå med knappen igjen på dongeribuksene. Er så ubehagelig! Er redd folk skal legge merke til det. Ser jo veldig rart ut:shy:

prøv et sånt strikk som ungene har under skoene på parkdressen. Det lagde eg til og funka veldig bra :)

Forrige svangerskap begynte jeg tidlig med hårstrikk i knappehullet og så på knappen på dongeribuksene mine :) Var så ubehagelig med knappen på. Også med hårstrikker så stod liksom ikke knappen og det utover.

prøv et sånt strikk som ungene har under skoene på parkdressen. Det lagde eg til og funka veldig bra :)
Forrige svangerskap begynte jeg tidlig med hårstrikk i knappehullet og så på knappen på dongeribuksene mine :) Var så ubehagelig med knappen på. Også med hårstrikker så stod liksom ikke knappen og det utover.

Lurt! Har ikke kommet på å bruke de triksa ennå!

Jeg så alt som var å se av jordmor-fødsel-serier sist jeg var gravid. Har sett noen etterpå også. Syns det var flott å se, selv om det på ingen måte så behagelig ut :confused::hilarious: Lærte mye av det. Og gråt etter hver eneste fødsel, må være hormonene.

i Jordmødrene på NRK går det bra så vidt jeg husker, veldig koselig. Spennende med fødsler i distriktene, får meg til å føle meg priveligert med 15 min avstand til fødeavdeling.
I Fødeavdelingen på Dplay skjer i hvert fall en dødfødsel i en av sesongene. Husker ikke helt hvilken.

Skal til legen om en halvtime. Har glemt hele urinprøven så tenker å gå på apoteket å kjøpe et urinprøveglass og fikse prøven før timen. Er vel ikke så farlig om det ikke er fra første gangen på do?
Tror jeg kjøper med en digital test også, selv om den etter alt og dømme bør gi 3+ .. egentlig bortkastet, men jeg trenger noe hyggelig å se på i dag:Heartpink

Back
Topp