Skravletråd

Skal til legen om en halvtime. Har glemt hele urinprøven så tenker å gå på apoteket å kjøpe et urinprøveglass og fikse prøven før timen. Er vel ikke så farlig om det ikke er fra første gangen på do?
Tror jeg kjøper med en digital test også, selv om den etter alt og dømme bør gi 3+ .. egentlig bortkastet, men jeg trenger noe hyggelig å se på i dag:Heartpink

På mitt legekontor kan jeg ta urinprøve der, de fikser glass :) Men det kan jo være ulik praksis, så det kan jo være greit å ha et glass! Lykke til hos legen :)

På mitt legekontor kan jeg ta urinprøve der, de fikser glass :) Men det kan jo være ulik praksis, så det kan jo være greit å ha et glass! Lykke til hos legen :)
Kunne nok fått glass her også - var mest pga den digitale for et fint resultat :hilarious:

fikk 3+ i det minste :rolleyes:

Skjønner! Det var bra :D
Samtidig bortkasta :facepalm: hadde den ikke slått ut hadde det vel vært noe galt - samtidig så klarer jeg ikke å slå meg til ro.. huff disse ukene er jævlige

Samtidig bortkasta :facepalm: hadde den ikke slått ut hadde det vel vært noe galt - samtidig så klarer jeg ikke å slå meg til ro.. huff disse ukene er jævlige

Jaa, man blir litt irrasjonell når man er gravid :p Følelser over fornuft, haha.. Jeg er nå 18 uker på vei, er veldig glad for å være over den verste "kneika" som de første ukene er! Man blir jo helt tullerusk de ukene der :p Men plutselig går nok tiden fortere for deg også, og da kan du se tilbake på denne tiden og fnise litt av de ekstra testene og bekymringene :)

Jaa, man blir litt irrasjonell når man er gravid :p Følelser over fornuft, haha.. Jeg er nå 18 uker på vei, er veldig glad for å være over den verste "kneika" som de første ukene er! Man blir jo helt tullerusk de ukene der :p Men plutselig går nok tiden fortere for deg også, og da kan du se tilbake på denne tiden og fnise litt av de ekstra testene og bekymringene :)
Håper du har rett! :)

Ser på fødeavdelingen, og skriker som en liten unge for hver gang et barn blir født :hilarious: Hunden min blir nervevrak og tror det er noe galt med meg hver gang stakkars :p

Var hos legen i dag, for å få avkreftet at noe er galt, men fikk ikke stedet påvist forhøyete CRP-nivåer.. Skal tilbake i morgen og ta ny prøve, men dette hjalp IKKE på nervene. Skikkelig stressa, redd og lei meg..

Var hos legen i dag, for å få avkreftet at noe er galt, men fikk ikke stedet påvist forhøyete CRP-nivåer.. Skal tilbake i morgen og ta ny prøve, men dette hjalp IKKE på nervene. Skikkelig stressa, redd og lei meg..
Håper det ser bedre ut i morgen ❤️

Jeg så alt som var å se av jordmor-fødsel-serier sist jeg var gravid. Har sett noen etterpå også. Syns det var flott å se, selv om det på ingen måte så behagelig ut :confused::hilarious: Lærte mye av det. Og gråt etter hver eneste fødsel, må være hormonene.

i Jordmødrene på NRK går det bra så vidt jeg husker, veldig koselig. Spennende med fødsler i distriktene, får meg til å føle meg priveligert med 15 min avstand til fødeavdeling.
I Fødeavdelingen på Dplay skjer i hvert fall en dødfødsel i en av sesongene. Husker ikke helt hvilken.

Ja, så ferdig sesong 1 av jordmødrene i går, utrolig koselig serie ja :) Begynte på sesong 2 nå, og er helt enig med deg! Vi har under ti min til nærmeste fødeavdeling, synes det er så fantastisk. Man ser så tydelig forskjell i tilbud til gravide i sesong 1 og 2. Både med ressurser, smertelindring og hvilke muligheter de har til å takle ulike akutte ting som kan oppstå.

Har ikke sett på jordmødrene før, men var stor fan av fødeavdelingen (vet ikke om det går lenger?). Har lagra jordmødrene som favoritt i NRK-appen nå, så får begynne å se nå i helga :D

Når tenker dere å ta influensavaksine...? Er jo midt i verste sesongen nå, men vet ikke om det er for tidlig?

Blei henvist til KK Bergen av min fastlege på mandag. I dag fikk eg time. 29 januar, men på voss!! Det er 5 t kjøring totalt for meg :eek: så eg ringte å forklarte at jeg skulle bli oppfulgt hele svangerskapet og at eg ikke kunne reise så mye. Så nå får jeg vente på ny vurdering av bergen.

Blei henvist til KK Bergen av min fastlege på mandag. I dag fikk eg time. 29 januar, men på voss!! Det er 5 t kjøring totalt for meg :eek: så eg ringte å forklarte at jeg skulle bli oppfulgt hele svangerskapet og at eg ikke kunne reise så mye. Så nå får jeg vente på ny vurdering av bergen.
Rart at du får tilbud på voss, hvis henvisningen ble sendt til KK Bergen?? o_O Skjønner deg godt, vi er sjeleglad for at vi ikke MÅ til St. Olavs for oppfølgning av svangerskapet, det er 6 timer med bil tur-retur :facepalm: Hadde nok med de 4 turene vi hadde i forbindelse med IVF :p

Rart at du får tilbud på voss, hvis henvisningen ble sendt til KK Bergen?? o_O Skjønner deg godt, vi er sjeleglad for at vi ikke MÅ til St. Olavs for oppfølgning av svangerskapet, det er 6 timer med bil tur-retur :facepalm: Hadde nok med de 4 turene vi hadde i forbindelse med IVF :p

ja, når eg ringte å spurte så kunne voss plukke fra henvisningene til bergen. For å avhjelpe de og korte ned på tiden. Men 5 timer orker eg ikke. Da måtte eg hvertfall endret til en fredag/mandag så vi kunne stå på ski i samme slengen :D

what?! Hvorfor så langt unna??

Er usikker på om jeg skal informere arbeidsgiver.... To do or not to do... Deler av arbeidet mitt kan være farlig.

da ville jeg sagt fra, hvis ikke du klarer å unngå det som er farlig uten å informere. Vi gjør også en del ting som gravide ikke skal gjøre, så de som det er aktuelt for må si fra tidlig for tilrettelegging. Det kan være å unngå enkelte prosedyrer, ekstra verneutstyr eller unngå enkelte laber.

Back
Topp