Skravletråd

Når skal dere si det til jobben? Har lyst til å si det med en gang bare for å få sagt det, siden jeg gruer meg. Kom tilbake på jobb nå på torsdag etter permisjon.. forhåpentligvis er formen bra og jeg kan jobbe helt ut!

Tror jeg må si det mandag allerede pga nattevakter til uka. Vil ikke jobbe natt :rolleyes: men føles sabla tidlig!
Forrige gang- når det endte i sa uke 8, så fortalte jeg det ikke. Tok bare vanlige egenmeldingsdager når jeg hadde sa.

Er heldigvis mange kvinner på min jobb, så folk blir ikke ufine eller sjokkerte av nyheten :happy:

Vi har jo hatt helt lik el og ikm denne runden, og selvfølgelig lik termin enn så lenge. Må ha vært noe spesielt med den datoen siden det traff for oss begge!!

Jeg har fortalt det til bestevenninnen min, men det er mest fordi jeg vet hun ikke gjør noen stor sak ut av det! Det blir vel mer jubel etter en ultralyd.

Ja jeg så også det! Må være en «fruktbar»-dato :hilarious: Tror nok også jeg begynner med de nære vennene først. De som har støttet meg i hele prosessen.

Åh håper virkelig det blir ultralyd og jubel på oss begge :joyful:

Neon med erfaring på hvor lang tid det tar fra fastlege henviser til TUL til dere faktisk får time? Har legetime i morgen, bestilte denne i utgangspunktet for å få henvisning til TUL, men så fikk jeg ordnet med time privat likevel til ønsket dato (13.01). Usikker på om det vil gå ganske kjapt å få TUL offentlig, hvis det tar tid å få time så kan jeg be om henvisning da jeg ønsker enda en TUL nærmere 12+0.. What to do??

Neon med erfaring på hvor lang tid det tar fra fastlege henviser til TUL til dere faktisk får time? Har legetime i morgen, bestilte denne i utgangspunktet for å få henvisning til TUL, men så fikk jeg ordnet med time privat likevel til ønsket dato (13.01). Usikker på om det vil gå ganske kjapt å få TUL offentlig, hvis det tar tid å få time så kan jeg be om henvisning da jeg ønsker enda en TUL nærmere 12+0.. What to do??
Med lillebror fikk jeg time offentlig, fikk ikke time før uke 13 :rolleyes: bestilte time rundt uke 6-7..

Det er veldig individuelt hva man skal få tidlig ul for. Hva som ligger bak for tidliglig ul av oppfølgning. Her får man som oftes tidlig når det er eldre mødre feks i uke 7-8. Mens etter jeg mistet 3 ganger fikk jeg hver uke fra uke 7-12 og så en siste i uke 15 før ordinær

Var hos legen i uke 9. Fikk time på sykehuset i uke 12 :)

Med lillebror fikk jeg time offentlig, fikk ikke time før uke 13 :rolleyes: bestilte time rundt uke 6-7..
Hmm, usikker på hva jeg skal gjøre nå. Kan jo hende jeg får time raskt :hilarious:

Det er veldig individuelt hva man skal få tidlig ul for. Hva som ligger bak for tidliglig ul av oppfølgning. Her får man som oftes tidlig når det er eldre mødre feks i uke 7-8. Mens etter jeg mistet 3 ganger fikk jeg hver uke fra uke 7-12 og så en siste i uke 15 før ordinær
Jeg skal ha TUL i uke 7, beskjed fra St. Olav (gravid med IVF). Vet ikke hvorfor jeg skal ha TUL :p Men ønsker en til fordi jeg er skikkelig redd for MA. Har aldri vært gravid før, og vi har prøvd i 2,5 år...

Jeg skal ha TUL i uke 7, beskjed fra St. Olav (gravid med IVF). Vet ikke hvorfor jeg skal ha TUL :p Men ønsker en til fordi jeg er skikkelig redd for MA. Har aldri vært gravid før, og vi har prøvd i 2,5 år...
Ved ivf er det vel også helt vanlig med oppfølgingsul tidlig, hvor mange aner jeg ikke det hvet sikkert du. Ja skjønner man er ekstra bekymret, lykke til

Men må du ha egen henvisning for den UL da? Trodde man da bare kontaktet fertilitetsseksjonen?? Jeg skal også ha TUL på Spiren etter ivf. Vanlig å se hvordan det ligger an i uke 7 etter ivf har jeg skjønt

Men må du ha egen henvisning for den UL da? Trodde man da bare kontaktet fertilitetsseksjonen?? Jeg skal også ha TUL på Spiren etter ivf. Vanlig å se hvordan det ligger an i uke 7 etter ivf har jeg skjønt
Vi kan kjøre 3 timer en vei for TUL hos St. Olav, meeen det orker vi ikke :hilarious:
Har time til TUL når jeg er 7+3, men ønsker enda en ca rundt uke 12..

Vi kan kjøre 3 timer en vei for TUL hos St. Olav, meeen det orker vi ikke :hilarious:
Har time til TUL når jeg er 7+3, men ønsker enda en ca rundt uke 12..
Ah, du vil ha lokal i stedet, det skjønner jeg ja. Da hadde jeg bare bedt om henvisning og evt sagt når du ønsker.

Huff, nettopp søkt noen jobber som virkelig er drømmejobber, og hadde en skikkelig diskusjon med mannen fordi han lurte på om det kanskje var dårlig gjort å skulle ut i perm så fort i ny jobb. :shifty: Men jeg synes virkelig ikke det er det! Gravide trenger også jobb, og har vel sterkt diskriminerinsvern. Men, jeg ser jo poenget, hadde gruet meg veldig til å fortelle at jeg skal ut i perm bare ca et halvår etter jeg har begynt.

Men, håper virkelig da! Hadde vært bedre både i svangerskapet, og jobbe noen måneder med høyere lønn før foreldreperm! :D

Sitt å vente på legen, e spent og nervøs og alt på ein gang

Letta!! Ho henviste meg til TUL og tok div. Blodprøver. Ho meinte at sykehuset kom til å ta meg inn ganske raskt. Krysser fingrene for at det ikke går så alt for mange ukene.

Letta!! Ho henviste meg til TUL og tok div. Blodprøver. Ho meinte at sykehuset kom til å ta meg inn ganske raskt. Krysser fingrene for at det ikke går så alt for mange ukene.
Åååh, så bra! Jeg skal tilbake til legen på torsdag, håper kanskje jeg kan henvises til tidlig ul da. hva fikk du det på bakgrunn av?

Back
Topp