Skravletråd

så raskt ting slutter å utvikle seg hadde vel det stoppet litt opp vil eg tro.
Da bør jeg jo egentlig roe meg - er jo ikke noen ekstremt farerop enda..

mistet trolig en tvilling i forrige svangerskap, tidlig..

såg de det på blodprøvene da?
Nei, tok aldri noen blodprøver som jeg kan huske.. de trodde jeg mistet, men så gjorde jeg ikke det. I ettertid tror de det var en tvilling for gutten som ble født hadde en ekstra nyre

Nei, tok aldri noen blodprøver som jeg kan huske.. de trodde jeg mistet, men så gjorde jeg ikke det. I ettertid tror de det var en tvilling for gutten som ble født hadde en ekstra nyre

åhh. Har han fortatt ekstra nyre eller måtte den opereres bort?

åhh. Har han fortatt ekstra nyre eller måtte den opereres bort?
Han har den, men følges opp jevnlig på både Ahus og Rikshospitalet for dette. Den ene urinlederen er festet i den ekstra nyren så stort inngrep om de må gjøre noe. I tillegg har han stor grad av refluks til begge sider, altfor stor blærekapasitet og resturin. Samt at nyrefunksjonen et skjevfordelt høyre side 18% venstre 82%. På vestre side er denne ekstra nyren, de gjør den ekstra nyren ca 20% av venstre side, og den vanlige nyren 80%

Han har den, men følges opp jevnlig på både Ahus og Rikshospitalet for dette. Den ene urinlederen er festet i den ekstra nyren så stort inngrep om de må gjøre noe. I tillegg har han stor grad av refluks til begge sider, altfor stor blærekapasitet og resturin. Samt at nyrefunksjonen et skjevfordelt høyre side 18% venstre 82%. På vestre side er denne ekstra nyren, de gjør den ekstra nyren ca 20% av venstre side, og den vanlige nyren 80%
Såpass. Kompliserte greier

Kom skikkelig på do i sta, tenkte «endelig, da blir magen mindre oppblåst også!»
Joda, kanskje litt. Men det syns godt allikevel..

77C8F6D4-E4CA-4FFA-866E-FCFC9A16F89E.jpeg

det er jo bra da :)
Ja, de følger godt med på blodprøver og mange undersøkelser på nyrefunksjonen, grad av refluks, blærekapasitet, resturin osv. Godt ivaretatt :)

God morgen!

vi var på farten i hele går, og jeg sovna sent igjen. Så i dag har jeg skikkelig «hangover». Har heldigvis en lang morgen siden jeg skal i en begravelse, og går ikke på jobb før etterpå. Så prøver å spise litt nå, men kjenner på kvalmen:hungover:
Jeg er så plaget med hodeverk, er det flere som har det? Har migrene, så når jeg kjenner at det er det, så må jeg bare ta Paracet/pinex. Og det hjelper ikke helt ordentlig, for jeg pleier jo å ta andre medisiner men kan ikke bruke dem som gravid. Heldigvis har jeg ikke skikkelig anfall, men sånn konstant murring og det er litt slitsomt:grumpy:

Har tatt opp bisettelsen til Ari, ser den nå. Vet ikke om det er det lureste med disse hormonene :(

For første gang på lenge irriterer det meg at det plutselig ble helg. For eg venter jo på digital test i posten :wacky:

Neida, helgen er hjertelig velkommen!

Back
Topp