Skravletråd

Klart å skjerpe meg litt i det siste, men har en lang vei igjen før jeg er fornøyd! Håper dog på litt mer rutine og bedre kosthold før neste IVF forsøk. Også spent på hva vekten sier når jeg kommer hjem til helgen. Før ferien varierte den mellom 79-81 cirka. Er 170 høy/lav, så burde være noen kilo mindre. Veide 70 før prøvingen, men føler meg ikke allverden større (dog fått mer rumpe og former).

Håper komme ned til normal BMI og rundt 67-70 kilo i lengden. Hovedproblemet mitt er lavt matinntak, men høy kosefaktor og trøstemat. Har også PCOS og reagerer på for mye karbohydrater. Prøver derfor kutte ned på det, men lettere sagt enn gjort. Skal prøve å ty til bringebærsorbet toppet med bær og eventuelt mørk sjokolade fremover (pluss popcorn på lørdager, obligatorisk) ;) Og spise mer normalt av vanlig mat, men kutte mye karbohydrater. Dog vil brød med avokado nok være et fast innslag.
Lykke til til deg også :) vi får heie på hverandre. Har prøvd meg på lavkarbo et par ganger, men takler det dårlig. Dessuten er jeg altfor glad i frukt.
 
Deilig være godt i gang og viktig gjøre noe man liker å gjøre.
Ja, det tenker jeg også :) funker ikke for meg å "tvinge" meg til noe fordi det er bra, hvis jeg syns det er kjeeeedelig! Da klarer jeg liksom ikke gjøre øvelsene ordentlig, og da blir det bare tull :p
 
Hiver meg på igjen her. Ingen endring siden sist, men 6 cm på etter all inclusive ;) satser på det er mye vann og luft for vekta viser nesten det samme. Målet er på sikt å gå ned de 25 g jeg har ekstra etter første (og andre) svangerskap, og å holde vekta dersom jeg blir gravid før jeg når målet mitt, i samarbeid med ernæringsfysiolog.

Krysser fingre for gode resultater[emoji1]
 
Klart å skjerpe meg litt i det siste, men har en lang vei igjen før jeg er fornøyd! Håper dog på litt mer rutine og bedre kosthold før neste IVF forsøk. Også spent på hva vekten sier når jeg kommer hjem til helgen. Før ferien varierte den mellom 79-81 cirka. Er 170 høy/lav, så burde være noen kilo mindre. Veide 70 før prøvingen, men føler meg ikke allverden større (dog fått mer rumpe og former).

Håper komme ned til normal BMI og rundt 67-70 kilo i lengden. Hovedproblemet mitt er lavt matinntak, men høy kosefaktor og trøstemat. Har også PCOS og reagerer på for mye karbohydrater. Prøver derfor kutte ned på det, men lettere sagt enn gjort. Skal prøve å ty til bringebærsorbet toppet med bær og eventuelt mørk sjokolade fremover (pluss popcorn på lørdager, obligatorisk) ;) Og spise mer normalt av vanlig mat, men kutte mye karbohydrater. Dog vil brød med avokado nok være et fast innslag.

Bra å være bevisst på kostholdet[emoji1] lykke til!
 
Litt oppsummering fra meg 1,5 uke inn i min 5!!! uker lange ferie :p

Barna og jeg er på hytte ved sjøen med besteforeldre samt pappan i helgene. Så har gode muligheter for litt barnepass hver dag. Benyttet det til løpeturer/gåturer og siste tre dagene svømmeturer. Ca en time ganske intens aktivitet hver dag. Føles topp!!!!
I tillegg er vi mye ute og gjør ting og trasker og går endel også.
Ganske brukbar med maten. Varmt nå så godt med mye salat, frukt og bær etc. Men litt is og litt vin unner jeg meg i ferien.
Vi blir her i 1,5 uke til før de siste to ukene blir i Italia (blir nok flere utskeielser på den turen:D)

Så flink du er på ferie[emoji1]
Hvor i Italia skal dere?
 
Takk. Har en på fire, og mistet en litt over halvveis i svangerskapet i februar. Hadde termin i dag, så det har vært en tøff dag, men litt fin og på et merkelig vis.
Uff, så forferdelig å høre :(
Mente virkelig ikke å rippe opp i det.
Hadde ikke fått det med meg at den ene av dine var en liten engel
 
Innom. Jeg trener hver dag nå. Jogga 3 km i går for første gang på mange måneder. Pluss rulleski en liten runde. Går veldig opp og ned med ryggen, så de gangene jeg klarer løpe litt er en seier. Løp mye før.

Trent styrke ellers. Sitter knapt på jobb, så får ta det som trening også
 
Innom. Jeg trener hver dag nå. Jogga 3 km i går for første gang på mange måneder. Pluss rulleski en liten runde. Går veldig opp og ned med ryggen, så de gangene jeg klarer løpe litt er en seier. Løp mye før.

Trent styrke ellers. Sitter knapt på jobb, så får ta det som trening også

Høres ut som du er på god vei tilbake til form og god rygg
 
Lykke til til deg også :) vi får heie på hverandre. Har prøvd meg på lavkarbo et par ganger, men takler det dårlig. Dessuten er jeg altfor glad i frukt.

Lavkarbo er ikke noe for meg heller. Vet jeg ikke greier gjennomføre. Har gått ned drøyt 20 kg siste året - ved god økning av aktivitet og trening og et kosthold med moderate mengder karbo (og som regel sunne karbo valg) og noe økt fokus på protein.
 
Klart å skjerpe meg litt i det siste, men har en lang vei igjen før jeg er fornøyd! Håper dog på litt mer rutine og bedre kosthold før neste IVF forsøk. Også spent på hva vekten sier når jeg kommer hjem til helgen. Før ferien varierte den mellom 79-81 cirka. Er 170 høy/lav, så burde være noen kilo mindre. Veide 70 før prøvingen, men føler meg ikke allverden større (dog fått mer rumpe og former).

Håper komme ned til normal BMI og rundt 67-70 kilo i lengden. Hovedproblemet mitt er lavt matinntak, men høy kosefaktor og trøstemat. Har også PCOS og reagerer på for mye karbohydrater. Prøver derfor kutte ned på det, men lettere sagt enn gjort. Skal prøve å ty til bringebærsorbet toppet med bær og eventuelt mørk sjokolade fremover (pluss popcorn på lørdager, obligatorisk) ;) Og spise mer normalt av vanlig mat, men kutte mye karbohydrater. Dog vil brød med avokado nok være et fast innslag.

Lykke til ned både slanking og IVF forsøk. Er jo en klar fordel å gå ned litt og være nær normal vekt før IVF. Hormonene spiller mer på lag da. Noen opplever jo til og med å få det til på egenhånd om de mister endel overflødig vekt.
 
Høres utrolig deilig ut. Litt is og litt vin er det vel plass til, særlig i Italia! Hvor skal dere? Var i Lucca for noen år siden, og ønsker meg tilbake til Toscana.

Livet nytes virkelig om dagen. Vi skal til Umbria området litt nord for Roma. Har vært i nærheten på to ferie turer tidligere og vi har blitt veldig glade i Italia.
 
Takk. Har en på fire, og mistet en litt over halvveis i svangerskapet i februar. Hadde termin i dag, så det har vært en tøff dag, men litt fin og på et merkelig vis.

Oj, det må ha vært tøft. Og dagen i dag må ha vært veldig spesiell. Ønsker deg virkelig alt godt ved neste svangerskap.
 
Ble en liten tur i kveld på rundt 4 km.
Har fått tilbakefall på bekkenløsningen, gjør det noen ganger når tanta kommer siden det er hormonstyrt, og da er ingenting bedre enn å gå i terreng.
 
Back
Topp