Skravletråd

Og selvfølgelig, der kom tanta på besøk..
Gruer meg virkelig til veiing på fredag nå
 
Hiver meg på igjen her. Ingen endring siden sist, men 6 cm på etter all inclusive ;) satser på det er mye vann og luft for vekta viser nesten det samme. Målet er på sikt å gå ned de 25 g jeg har ekstra etter første (og andre) svangerskap, og å holde vekta dersom jeg blir gravid før jeg når målet mitt, i samarbeid med ernæringsfysiolog.
Masse lykke til.
Min erfaring er at 20% er trening, 20% er kosthold og 60% sitter i hodet.
Har man ikke hodet med seg vil man ikke klare å fullføre.
Man brukte lang tid på å legge på seg disse kiloene, og det vil ta lang til å bli kvitt dem.
I løpet av den tiden vi Mr. Motivasjon komme å gå.
I perioder hvor han ikke er så mye tilstede er det veldig lett å gi opp dersom hodet ikke er med.

Selv om du vil ned 25 kg, ha delmål og milepæler underveis, de vil gi deg motivasjon.

Vet du at du skal i en situasjon du vet du lett kan sprekke, tillat det en utskeielse.
Det er lettere å begrense en utskeielse, enn å begrense når man først har sprukket.
En sprekk er også verre for motivasjonen.

Og ikke minst, ikke se på dette som en slankekur, men som en livsstilsendring.
Dersom man er på en slanke kur går man tilbake til gamle vaner når målet er nådd og kiloene kommer tilbake med venner.
Med en livsstilsendring vil du klare å holde på de gode vanene også etter målet er nådd og det blir varig

Masse lykke til :)
 
Hiver meg på igjen her. Ingen endring siden sist, men 6 cm på etter all inclusive ;) satser på det er mye vann og luft for vekta viser nesten det samme. Målet er på sikt å gå ned de 25 g jeg har ekstra etter første (og andre) svangerskap, og å holde vekta dersom jeg blir gravid før jeg når målet mitt, i samarbeid med ernæringsfysiolog.
Prøver du å bli gravid nå? :) spør fordi jeg selv vil prøve, men ønsker å gå ned litt i vekt først selv :p
 
Da ble det en gåtur med en venninne først i dag, og nå en tur må mølla.. :p da får det være nok trening for i dag :p
 
Den tanta, den tanta [emoji14] lykke til med veiing iallefall! Har du noen forhåpninger rundt det?
Håper bare det ikke blir for ille siden jeg skeiet en del ut når vi var i Danmark + tanta nå.
Er egentlig litt irritert på meg selv.
Har gått ned så mye og er så nære og så blir jeg slapp...
 
Håper bare det ikke blir for ille siden jeg skeiet en del ut når vi var i Danmark + tanta nå.
Er egentlig litt irritert på meg selv.
Har gått ned så mye og er så nære og så blir jeg slapp...
Kjenner følelsen! Men spist er spist, så får man bare prøve å skjerpe seg etter det, pleier jeg å tenke :p Jeg heier på deg uansett! Slankingen er en evig opp og nedtur har jeg funnet ut, så man må bare prøve å henge med.. :):hilarious:
 
Kjenner følelsen! Men spist er spist, så får man bare prøve å skjerpe seg etter det, pleier jeg å tenke [emoji14] Jeg heier på deg uansett! Slankingen er en evig opp og nedtur har jeg funnet ut, så man må bare prøve å henge med.. :):hilarious:
Det har jeg også merket de siste 13-14 månedene.
Men er veldig fornøyd med å ha gått ned 30 kg [emoji4]
 
Prøver du å bli gravid nå? :) spør fordi jeg selv vil prøve, men ønsker å gå ned litt i vekt først selv :p
Prøver og prøver...prøver ikke sånn kjempeaktivt, men tester etter el og unngår det ikke. Har kjøpt meg gullmedlemsskap på Grete Roede (har gått ned ved hjelp av det før, før jeg ble gravid 2 ganger...) og satser på å gå ned litt før det klaffer, og helst mer. Må bare se hvordan det går :)
 
Masse lykke til.
Min erfaring er at 20% er trening, 20% er kosthold og 60% sitter i hodet.
Har man ikke hodet med seg vil man ikke klare å fullføre.
Man brukte lang tid på å legge på seg disse kiloene, og det vil ta lang til å bli kvitt dem.
I løpet av den tiden vi Mr. Motivasjon komme å gå.
I perioder hvor han ikke er så mye tilstede er det veldig lett å gi opp dersom hodet ikke er med.

Selv om du vil ned 25 kg, ha delmål og milepæler underveis, de vil gi deg motivasjon.

Vet du at du skal i en situasjon du vet du lett kan sprekke, tillat det en utskeielse
Det er lettere å begrense en utskeielse, enn å begrense når man først har sprukket.
En sprekk er også verre for motivasjonen.

Og ikke minst, ikke se på dette som en slankekur, men som en livsstilsendring.
Dersom man er på en slanke kur går man tilbake til gamle vaner når målet er nådd og kiloene kommer tilbake med venner.
Med en livsstilsendring vil du klare å holde på de gode vanene også etter målet er nådd og det blir varig

Masse lykke til :)
Takk for tips. Har vært gjennom prosessen en gang før, så jeg vet på en måte hva jeg går til-denne gangen med flere hindringer i veien, men større motivasjon, antakeligvis.
 
Har nå brukt litt tid også.
På veiingen på fredagen for 1,5 uker siden var jeg 6,8 kg til det endelige målet på 65 kg.
Startet på 103,2 kg.
Er 1,68 m høy så under 70,5 kg gir normal BMI, det har jeg ikke hat på en 17-18 år.
Er en fantastisk følelse, hadde aldri klart det uten jentene her inne :)
Oi, det høres veldig bra ut! Slanking tar tid hvis man skal ha varige resultater, så må vel bare ta tiden til hjelp :)
 
Prøver og prøver...prøver ikke sånn kjempeaktivt, men tester etter el og unngår det ikke. Har kjøpt meg gullmedlemsskap på Grete Roede (har gått ned ved hjelp av det før, før jeg ble gravid 2 ganger...) og satser på å gå ned litt før det klaffer, og helst mer. Må bare se hvordan det går :)
Aha! Spennende da :):)
 
Har nå brukt litt tid også.
På veiingen på fredagen for 1,5 uker siden var jeg 6,8 kg til det endelige målet på 65 kg.
Startet på 103,2 kg.
Er 1,68 m høy så under 70,5 kg gir normal BMI, det har jeg ikke hat på en 17-18 år.
Er en fantastisk følelse, hadde aldri klart det uten jentene her inne :)
Det er jo vanvittig bra jobba da. Oppløftende å høre at de her inne på forumet ha vært en stor del av motivasjonen!

Jeg startet på 90 kg da jeg ble gravid første gang (hadde før det gått ned fra 96 til 75 (er 172 cm høy), og så snek det seg på noen kjæreste/sykmeldings/utmattelsesdepresjonskilo) og la på meg masse i svangerskapet, da jeg fødte veide jeg 125 kg. 15 av dem forsvant første uka etter fødsel, og så har jeg jobba meg ned til 99 kg etter det.

Ble gravid igjen i fjor, og la på nytt på meg mye-mest på grunn av kvalme, ironisk nok-eneste som hjalp (sammen med medisin og akupunktur) var å spise. Da jeg mista/fødte i februar nå veide jeg 117 kg. Så på fire mnd har skarve 2 kg forsvunnet uten at jeg har gjort noe med det, men nå er jeg lei-har ikke lyst til å starte et nytt svangerskap såpass overvektig, med den vekthistorien jeg har. Samtidig vil jeg gjerne bli gravid fort igjen, så det er litt vanskelig. Har absolutt ikke tenkt å slanke meg i neste svangerskap, men legen min mente jeg kunne henvises til ernæringsfysiolog som kunne hjelpe til med grep og kosthold så jeg legger på meg minst mulig. Blir jo en slags indirekte slanking, men hele tiden i samråd med legen. Får se hva som skjer.
 
Back
Topp