Skravletråd

Klart å skjerpe meg litt i det siste, men har en lang vei igjen før jeg er fornøyd! Håper dog på litt mer rutine og bedre kosthold før neste IVF forsøk. Også spent på hva vekten sier når jeg kommer hjem til helgen. Før ferien varierte den mellom 79-81 cirka. Er 170 høy/lav, så burde være noen kilo mindre. Veide 70 før prøvingen, men føler meg ikke allverden større (dog fått mer rumpe og former).

Håper komme ned til normal BMI og rundt 67-70 kilo i lengden. Hovedproblemet mitt er lavt matinntak, men høy kosefaktor og trøstemat. Har også PCOS og reagerer på for mye karbohydrater. Prøver derfor kutte ned på det, men lettere sagt enn gjort. Skal prøve å ty til bringebærsorbet toppet med bær og eventuelt mørk sjokolade fremover (pluss popcorn på lørdager, obligatorisk) ;) Og spise mer normalt av vanlig mat, men kutte mye karbohydrater. Dog vil brød med avokado nok være et fast innslag.
 
Det er jo vanvittig bra jobba da. Oppløftende å høre at de her inne på forumet ha vært en stor del av motivasjonen!

Jeg startet på 90 kg da jeg ble gravid første gang (hadde før det gått ned fra 96 til 75 (er 172 cm høy), og så snek det seg på noen kjæreste/sykmeldings/utmattelsesdepresjonskilo) og la på meg masse i svangerskapet, da jeg fødte veide jeg 125 kg. 15 av dem forsvant første uka etter fødsel, og så har jeg jobba meg ned til 99 kg etter det.

Ble gravid igjen i fjor, og la på nytt på meg mye-mest på grunn av kvalme, ironisk nok-eneste som hjalp (sammen med medisin og akupunktur) var å spise. Da jeg mista/fødte i februar nå veide jeg 117 kg. Så på fire mnd har skarve 2 kg forsvunnet uten at jeg har gjort noe med det, men nå er jeg lei-har ikke lyst til å starte et nytt svangerskap såpass overvektig, med den vekthistorien jeg har. Samtidig vil jeg gjerne bli gravid fort igjen, så det er litt vanskelig. Har absolutt ikke tenkt å slanke meg i neste svangerskap, men legen min mente jeg kunne henvises til ernæringsfysiolog som kunne hjelpe til med grep og kosthold så jeg legger på meg minst mulig. Blir jo en slags indirekte slanking, men hele tiden i samråd med legen. Får se hva som skjer.
Jeg gikk på et opplegg på Rikshospitalet i Oslo for overvektige som blant annet var med ernæringsfysiolog når jeg gikk gravid med nummer 2..
Var egentlig ikke noe særlig for meg, men har hørt det har fungert veldig bra for andre
 
Litt kos hører sommeren til, vanskelig å la være :p Men høres ut som du klarer å være i bevegelse tross hytte-tur, og det er jo bra! :) Kos deg masse på hytta!

Tusen takk :D været er fantastisk nå så det blir mye aktivitet utendørs. Siste tre dagene lange svømme turer også.
 
Dagens økt over! Ble en halvtime på mølla :) Prøver å få til det flere ganger i uka, da jeg syns denne formen for trening er motiverende :p Syns det er enklere å presse meg når jeg feks ser at "1 min igjen, så har jeg jogget så og så lenge...". Jogger jeg ute har jeg mye enklere for å gi opp :( Men fornøyd med dagens innsats etter en helg med litt for mye søtt.... :confused:

Deilig være godt i gang og viktig gjøre noe man liker å gjøre.
 
Prøver og prøver...prøver ikke sånn kjempeaktivt, men tester etter el og unngår det ikke. Har kjøpt meg gullmedlemsskap på Grete Roede (har gått ned ved hjelp av det før, før jeg ble gravid 2 ganger...) og satser på å gå ned litt før det klaffer, og helst mer. Må bare se hvordan det går :)

Masse lykke til med både vekt nedgang og graviditets forsøk :D
 
Det er jo vanvittig bra jobba da. Oppløftende å høre at de her inne på forumet ha vært en stor del av motivasjonen!

Jeg startet på 90 kg da jeg ble gravid første gang (hadde før det gått ned fra 96 til 75 (er 172 cm høy), og så snek det seg på noen kjæreste/sykmeldings/utmattelsesdepresjonskilo) og la på meg masse i svangerskapet, da jeg fødte veide jeg 125 kg. 15 av dem forsvant første uka etter fødsel, og så har jeg jobba meg ned til 99 kg etter det.

Ble gravid igjen i fjor, og la på nytt på meg mye-mest på grunn av kvalme, ironisk nok-eneste som hjalp (sammen med medisin og akupunktur) var å spise. Da jeg mista/fødte i februar nå veide jeg 117 kg. Så på fire mnd har skarve 2 kg forsvunnet uten at jeg har gjort noe med det, men nå er jeg lei-har ikke lyst til å starte et nytt svangerskap såpass overvektig, med den vekthistorien jeg har. Samtidig vil jeg gjerne bli gravid fort igjen, så det er litt vanskelig. Har absolutt ikke tenkt å slanke meg i neste svangerskap, men legen min mente jeg kunne henvises til ernæringsfysiolog som kunne hjelpe til med grep og kosthold så jeg legger på meg minst mulig. Blir jo en slags indirekte slanking, men hele tiden i samråd med legen. Får se hva som skjer.

Høres ut som en smart plan. Alt det beste ønskes deg.
 
Litt oppsummering fra meg 1,5 uke inn i min 5!!! uker lange ferie :p

Barna og jeg er på hytte ved sjøen med besteforeldre samt pappan i helgene. Så har gode muligheter for litt barnepass hver dag. Benyttet det til løpeturer/gåturer og siste tre dagene svømmeturer. Ca en time ganske intens aktivitet hver dag. Føles topp!!!!
I tillegg er vi mye ute og gjør ting og trasker og går endel også.
Ganske brukbar med maten. Varmt nå så godt med mye salat, frukt og bær etc. Men litt is og litt vin unner jeg meg i ferien.
Vi blir her i 1,5 uke til før de siste to ukene blir i Italia (blir nok flere utskeielser på den turen:D)
 
Litt oppsummering fra meg 1,5 uke inn i min 5!!! uker lange ferie :p

Barna og jeg er på hytte ved sjøen med besteforeldre samt pappan i helgene. Så har gode muligheter for litt barnepass hver dag. Benyttet det til løpeturer/gåturer og siste tre dagene svømmeturer. Ca en time ganske intens aktivitet hver dag. Føles topp!!!!
I tillegg er vi mye ute og gjør ting og trasker og går endel også.
Ganske brukbar med maten. Varmt nå så godt med mye salat, frukt og bær etc. Men litt is og litt vin unner jeg meg i ferien.
Vi blir her i 1,5 uke til før de siste to ukene blir i Italia (blir nok flere utskeielser på den turen:D)
Høres utrolig deilig ut. Litt is og litt vin er det vel plass til, særlig i Italia! Hvor skal dere? Var i Lucca for noen år siden, og ønsker meg tilbake til Toscana.
 
Jeg gikk på et opplegg på Rikshospitalet i Oslo for overvektige som blant annet var med ernæringsfysiolog når jeg gikk gravid med nummer 2..
Var egentlig ikke noe særlig for meg, men har hørt det har fungert veldig bra for andre
Har hørt om det. Vet ikke om det fins noe sånt her nede, men tror fastlegen kunne henvise. Eventuelt får jeg betale noen, men det tenker jeg kanskje at det er verdt.
 
Back
Topp