Skravletråd

God kveld damer, har dere planer for kvelden?
Jeg har store planer om ostesmørbrød og kakao til kvelds, mannen kom plutselig på et møte som starter om 9 min så han sprang akkurat ut døra her :p 7 åringen er sendt i seng allerede, helt utslitt og eldste skal straks finne kveldsmat.

Eg føle kakao og ostesmørbrød e synonymt me attpåklatt ;) Tror jaggu eg ska laga meg det te frokost i dag :) Det har komt litt snø i løpet av nattå her, så det blei plutselig vinter igjen :)

Te spørsmålet ditt så prøvde eg å ta ein rolig kveld i går, men sovna vel ikkje før halv tolv. Mini sov for fyste gong fem timar sammenhengandes, skjønte ingenting når an begynte å laga lyd og eg sjekka klokkå :p Det va sårt trengte søvntimar ette noen dagar ne mye magevondt :)

Jeg finner det ikke fristende med kakao til ostesmørbrød tror jeg?

Men har kakao til frokost i dag. Mannen laget til uteskoledagen, så det ble rester som jeg varmer opp når jeg spiser

Men ostesmørbrød er egentlig ikke en frokost-greie for min
del. Vi får se hva jeg finner på. Først skal lillefrøken sove godt i alle fall, varm kakao kan jeg ikke drikke mens jeg ammer. Så jeg må ja frokost-ro.

Mannen skal til legen, så han er ikke hjemme.

God morgen! Nå er det på tide å stå opp snart, frøkna må bare spise ferdig først. Er nydelig sol og blå himmel her i dag så vi skal ut å gå lang tur litt senere :)

Planer for dagen?

Kanskje jeg får ryddet litt så vi kan få støvsugd leligheten. Svigers kommer til helga så hadde vært greit å få gjort det. Ser ut til at det er finvær også så da får vi oss en tur ut!

I dag skal jeg gå på langtur med snuppa og "kompisen" hennes (en mor og sønn fra barselgruppen).

Jeg skal også kjøpe støvsugerposer, slik at vi får støvsuget huset og vasket gulvet!

Resten av husarbeidet gjorde jeg ferdig tidligere i uken. Så skal prøve kose meg og slappe av litt på formiddagen i dag :)

Nydelig vær her også, med snø og greier, så kanskje vi endelig får kommet oss ut en tur? :-) Blir i så fall lillesøsters første trilletur :-D Må bare kle godt på, så blir det nok bra.

Ellers har vi nettopp stått opp, mannen ligger enda å sover. Snart tid for frokost tenker jeg, begynner å blir sulten! Hadde et håp om at lillesøster skulle sovne, men ser ikke slik ut :-/

Nydelig ute, men kald vind! Ble bare 25 min gåtur, håper vinden gir seg så jeg kan gå litt lenger snart

Satt å ammet tidligere i dag da jeg kikker ned og tenker at lille tuppa hadde begynt og flasse noe helt voldsomt. Ved nærmere øyesyn så er det melkespruten som står ut av puppen å regelrett spyler henne ned så hun var helt hvit i håret og full i melk i ansiktet :D

Satt å ammet tidligere i dag da jeg kikker ned og tenker at lille tuppa hadde begynt og flasse noe helt voldsomt. Ved nærmere øyesyn så er det melkespruten som står ut av puppen å regelrett spyler henne ned så hun var helt hvit i håret og full i melk i ansiktet :D
Haha, nå lo jeg godt :-D Melk og flass er ikke helt det samme nei ;-)

Overlykkelig over at betent bryst er på bedringens vei!!!!! Slitsomt med pumping hver andre time + amming, koking av flasker og pumpeutstyr. Hele døgnet!! Pluss at man har vondt og er trøtt. OG har en treåring med øyekatar og ørebetennelse. Takk og lov for herlig og støttende mann.
Skal bli godt når amminga er på plass, og hverdagen blir litt mer normal :)

Klokka rakk å bli 11 i dag også :-/ Skjønner ikke hvordan leggingen plutselig tar så lang tid :-P Har endelig fått lille til å ta tutt i håp om at hun skal sovne lettere å lage mindre lyder. Nå lager hun både suttelyder og gryntelyder, som om hun iherdig prøver å få melk ut av tutten :-P Fikk nettopp, så burde ikke være sulten, men hun pleier å lage grynte/stresselyder før hun sovner, er bare utrolig forstyrrende.

Klokka rakk å bli 11 i dag også :-/ Skjønner ikke hvordan leggingen plutselig tar så lang tid :-P Har endelig fått lille til å ta tutt i håp om at hun skal sovne lettere å lage mindre lyder. Nå lager hun både suttelyder og gryntelyder, som om hun iherdig prøver å få melk ut av tutten :-P Fikk nettopp, så burde ikke være sulten, men hun pleier å lage grynte/stresselyder før hun sovner, er bare utrolig forstyrrende.
Tutt er gull!!

Elsker lyden av podens grynte lyder og små spinkle smatte lyder. Særlig når han slepper puppene da kommer kose lyder mens han omfavner puppene og koser seg med den....lol

God morgen! Fredag igjen gitt, hvor ble uka av? Jeg sitter å ser på lillesøster og syns det er helt utrolig at ho allerede er 16 dager :eek: Hvor har de dagene blitt av??

God morgen! Fredag igjen gitt, hvor ble uka av? Jeg sitter å ser på lillesøster og syns det er helt utrolig at ho allerede er 16 dager :eek: Hvor har de dagene blitt av??
Det kan du si. Denne fredagen her er min seks uker hun

For en dag!!
I dag fyller storesøster 4 år :-D Og hele dagen har flydd avgårde... Det er utrolig hvor lang tid alt skal ta når man har nyfødt. I tillegg har baby og jeg fått sopp, og det er litt av et prosjekt med vasking av bryster amming, bytte innlegg, ha på krem, gi medisiner til baby som hun spytter ut... Og så alle andre rutiner med bleieskift, soving osv. Fikk levert fireåringen i bhg, måtte haste opp på butikken for å lage kake til bhg som de skulle ha til lunsjen. Jeg er ikke så fan av kake til enhver tid i bhg, så jeg laget fruktspyd (med en marshmellow og en seigmann på), men fy flate så dyrt det blir med frukt i forhold til kake!!! Og så lang tid det tok å lage spydene, med baby sutrende ved siden av meg. Fikk satt alle spydene på en halv melon, som ble et piggsvin :-)
Veldig imponerte barnehagebarn, og da var alt slitet verdt det ;-) Nå er jeg halvveis i å lage kake til eldstejenta kommer hjem, og lillesøster sover heldigvis!

Puh! Ble visst en lang dag dette :-P

For en dag!!
I dag fyller storesøster 4 år :-D Og hele dagen har flydd avgårde... Det er utrolig hvor lang tid alt skal ta når man har nyfødt. I tillegg har baby og jeg fått sopp, og det er litt av et prosjekt med vasking av bryster amming, bytte innlegg, ha på krem, gi medisiner til baby som hun spytter ut... Og så alle andre rutiner med bleieskift, soving osv. Fikk levert fireåringen i bhg, måtte haste opp på butikken for å lage kake til bhg som de skulle ha til lunsjen. Jeg er ikke så fan av kake til enhver tid i bhg, så jeg laget fruktspyd (med en marshmellow og en seigmann på), men fy flate så dyrt det blir med frukt i forhold til kake!!! Og så lang tid det tok å lage spydene, med baby sutrende ved siden av meg. Fikk satt alle spydene på en halv melon, som ble et piggsvin :-)
Veldig imponerte barnehagebarn, og da var alt slitet verdt det ;-) Nå er jeg halvveis i å lage kake til eldstejenta kommer hjem, og lillesøster sover heldigvis!

Puh! Ble visst en lang dag dette :-P
Haha tiden går fort:)

Har du bilde av fruktspydene?:) hørtes kult ut:)

Back
Topp