Skravletråd

Sånn har vi det i kveld også. Som regel går det fint å amme og bysse i søvn. Men nå orka jeg ikke mer så puttet hun i vogga og la meg på senga. Får ikke sove... er heldigvis lenge siden vi hadde en vanskelig kveld da. Håper di har sovna nå :)
Hun sovnet like etter (ca halv 9), men klokka 9 våknet storesøster og skulle ha vann og kos og så våknet lillesøster og var mer sulten og fikk ikke sove igjen (noe hun som regel alltid får). Jeg la meg til slutt på senga selv, med henne i vugga ved siden av, og sovna :p

En halvtime med alenetid, håper på en litt bedre kveld i kveld :)
 
Æsj, måtte ty til byssing i kveld, alltid et lite nederlag :-/ Hun var nok overtrøtt allerede før legging, og etter 45 minutter med styring i vugga (samt noen forsøk på å amme i søvn), ga jeg opp. Nå sover hun i armene mine. Vet ikke hvorfor jeg ikke liker byssing, kanskje fordi jeg er sliten selv på kvelden? Eller kanskje fordi jeg syns hun skal klare å finne søvnen selv? Husker forsåvidt at vi styrte på med storesøster også, hun var bare mye lettere å amme i søvn, og ble ammet i søvn til hun var 7 mnd minst:p
 
Æsj, måtte ty til byssing i kveld, alltid et lite nederlag :-/ Hun var nok overtrøtt allerede før legging, og etter 45 minutter med styring i vugga (samt noen forsøk på å amme i søvn), ga jeg opp. Nå sover hun i armene mine. Vet ikke hvorfor jeg ikke liker byssing, kanskje fordi jeg er sliten selv på kvelden? Eller kanskje fordi jeg syns hun skal klare å finne søvnen selv? Husker forsåvidt at vi styrte på med storesøster også, hun var bare mye lettere å amme i søvn, og ble ammet i søvn til hun var 7 mnd minst:p

Hvorfor er det nederlag å bysse henne i søvn hvis det er det som funker? Jeg ammer alltid. Så bysser jeg hvis det er nødvendig. Når vi bare har kommet inn i den rutinen finner hun søvnen lett i armene mine. Ser ikke poenget i at et lite barn skal "finne søvnen selv", dette er noe de må lære som tar lang tid :) prøv å nyt den tiden da hun trenger deg om kvelden. Da blir det mye enklere å kose seg med dem. Jeg vet hvor slitsomt det er når man er trøtt. Har slitt en del med frøkna for å si det mildt! Men når vi bare fikk en god leggerutine går det som regel veldig greit og da koser vi oss selvom jeg er sliten (også blir man mindre sliten av mindre styr :))
 
Hvorfor er det nederlag å bysse henne i søvn hvis det er det som funker? Jeg ammer alltid. Så bysser jeg hvis det er nødvendig. Når vi bare har kommet inn i den rutinen finner hun søvnen lett i armene mine. Ser ikke poenget i at et lite barn skal "finne søvnen selv", dette er noe de må lære som tar lang tid :) prøv å nyt den tiden da hun trenger deg om kvelden. Da blir det mye enklere å kose seg med dem. Jeg vet hvor slitsomt det er når man er trøtt. Har slitt en del med frøkna for å si det mildt! Men når vi bare fikk en god leggerutine går det som regel veldig greit og da koser vi oss selvom jeg er sliten (også blir man mindre sliten av mindre styr :))
Hun er ofte litt slitsom å bysse, ligger å vrir og strekker seg i armene mine, det ender ofte opp med å legge henne ned selv når jeg prøver. Ender ofte med å prøve å vugge henne i søvn, for å så ty til byssing når hun begynner å gråte. I går ble det byssing til musikk, det var mye bedre, det roer meg ned og jeg begynner automatisk å bevege meg til musikken :p Ellers er jeg ikke et fysisk kontakt menneske, barna mine får det de trenger altså og sikkert mere til, men noen dager liker jeg litt avstand, spesielt om jeg har en dårlig dag.

Vi hadde en periode der hun lå ved siden av meg i senga etter amming og fant søvnen selv, det var veldig koselig, men nå får hun det ikke til lenger:-(
 
Det går heldigvis i perioder, men slitsomt når man føler ingenting funker! Får håpe på en god periode igjen snart :)
 
Lillemor har sovet i reiseseng i hele natt :)
Kjøpte reiseseng denne uka - babybjørn :)
 
Har hatt en litt sutrete baby i natt jeg. Hjalp når hun fikk sove på brystet til mamma <3
 
Ja <3 hun sover egentlig mellom oss da, men noen ganger er det ikke nok :)
 
Ja <3 hun sover egentlig mellom oss da, men noen ganger er det ikke nok :)

Ikke alltid det er nok for disse små <3
Lillemor sover i egen seng ved siden av senga - min side så hun ser meg hele tiden <3
Hender hun sover imellom oss og noen ganger oppå meg <3
 
Ikke alltid det er nok for disse små <3
Lillemor sover i egen seng ved siden av senga - min side så hun ser meg hele tiden <3
Hender hun sover imellom oss og noen ganger oppå meg <3

Det er så rart hvor deilig det er de gangene de trenger den nærheten :)
 
Tips til hvordan få overtrøtte babyer til å finne roen?
Får så vondt i mammahjertet de få gangene det skjer og ikveld var en av de :(
 
Tips til hvordan få overtrøtte babyer til å finne roen?
Får så vondt i mammahjertet de få gangene det skjer og ikveld var en av de :(

Gråter hun? Lille sovner best hvis hun får gråte fra seg i mine armer når hun er overtrøtt. Jo mer ro jeg har over situasjonen, jo kortere tid gråter hun. Det gjør vondt ja, men noen dager blir det bare sånn... det beste er jo hvis hun ikke blir overtrøtt men det tror jeg er umulig å få til hver dag :)
 
Gråter hun? Lille sovner best hvis hun får gråte fra seg i mine armer når hun er overtrøtt. Jo mer ro jeg har over situasjonen, jo kortere tid gråter hun. Det gjør vondt ja, men noen dager blir det bare sånn... det beste er jo hvis hun ikke blir overtrøtt men det tror jeg er umulig å få til hver dag :)

Hun gråt istad :( lå heeelt inntil meg mens jeg sang og strøyk forsiktig på ryggen hennes - i det hun roet seg la jeg henne i armene mine og vugget henne til hun sovnet!
Er heldigvis ikke ofte det skjer, mistenker at hun var sånn idag pga vaksine på fredag :/
 
En av de fine tingene i etterkant av en runde med omgangssyke, er at lille har masse søvn hun må ta igjen;-) Hadde kun en amming i natt (mellom 11 og 8), og måtte pumpe nå tidligere for da hadde jeg så spreng at lille umulig kunne spist godt, og dessuten sov hun :p
 
Hva gjør dere i ferien? Vi skal reise til Sverige og rundt om i Norge :D
 
Back
Topp