Skravletråd

Tror jeg har hatt 30 min pause/egentid fra amming siden kl 15 i dag. Jeg holder på å bli gal og puppane faller snart av. Fra 6:30 til 15 så var det amming hver time. Dette økedøgnet bør gå mot slutten snart... Både jeg og baby trenger søvn.
Godt å høre vi er fler med økedøgn! Her har han nesten sittet konstant fast i puppen siden 11 i går!:-P Virker som om det begynner å roe seg noe nå heldigvis, han sov nesten en time i vogna da vi var på vår første trilletur (deilig!), og nå sover han på meg:-) Vurderer å prøve å legge han i kurven, for å se om han sover videre der. Mor kunne tenkt seg å ha armene fri til å spise litt!:-P

Lukas har vokst ut av str 50 *tok en uke, nå har han snart vokst ut av str 58 og er i gang med å innta str 62 lol;P

men innså at jeg har et gap mellom 56 og 68.... ;P

Her ble min "lille" baby født rett inn i str 56 med sine 53cm! Trist å komme hjem fra sykehuset og rydde bort alt jeg hadde lagt frem... Alle bleiene i str1 og klær i str 50 :-P

vi har ikke str 50... for det finnes jo nesten ikke! Og frøkna er jo bitteliten med sine 50 cm og 3100 gram :-P Det vi har i str 56 er så svært at hun drukner! Bare bodyene hennes som er helt OK å ha på :-P

vi har ikke str 50... for det finnes jo nesten ikke! Og frøkna er jo bitteliten med sine 50 cm og 3100 gram :-P Det vi har i str 56 er så svært at hun drukner! Bare bodyene hennes som er helt OK å ha på :-P
Str 50 er vanskelig å finne, men vi har arvet litt og funnet litt på lindex. Her svømmer hun i str 50 også, spesielt strømpebuksene.

Str 50 er vanskelig å finne, men vi har arvet litt og funnet litt på lindex. Her svømmer hun i str 50 også, spesielt strømpebuksene.

Ja lindex har mye fint men vi har nesten ikke kjøpt noen ting, kun i ull, resten har vi fått låne, og det er str 56.. Strømpebuksa i ull svømmer hun i men noe må hun ha på beina... sparkebuksa brukte vi hjem fra sykehuset for å ha noe å ha på.. men den kan vi ikke bruke noe særlig mer før om minst en måned tenker jeg :-P

vi har ikke str 50... for det finnes jo nesten ikke! Og frøkna er jo bitteliten med sine 50 cm og 3100 gram :p Det vi har i str 56 er så svært at hun drukner! Bare bodyene hennes som er helt OK å ha på :p
HM har masse i 50, jeg har myyye i str 50 og tror nok frøkna bruker det en god stund :)

Vi fikk taki en mega pakke til 400 kr med 50 til 56, men ser ut til at vi fikk prøvd ut et par av antrekkene før han vokste ut av dem:)

Lille har holdt meg våken i hele natt..! Fikk endelig 3 og en halv time sammenhengende søvn fra 7, og nå hr hun sovnet igjen så får vel utnytte sjansen til å sove litt mer jeg også. Det er heftig å ha en sånn liten en altså!

Baby sov fra 00:00 til 06:30 i dag, og da måtte jeg vekke henne. Fikk ammet bitte litt før hun sovnet igjen å sov til 9 :) Herlig :)

Baby sov fra 00:00 til 06:30 i dag, og da måtte jeg vekke henne. Fikk ammet bitte litt før hun sovnet igjen å sov til 9 :) Herlig :)
Samme her i natt! Har skjedd en gang før. Ho hang på puppen fra 19.30 i går kveld nesten kontinuerlig så fikk vel ladet opp til natta

Så fornøyd med meg selv! Har rydda stua og kjøkkenet, tørrmoppa gulvet og laga lasagne som nå står i ovnen :-D Nå sitter jeg og ammer lillesøster mens storesøster ser Zack og Quack og mannen slapper av på sofaen :-) Han har vært veldig flink i hele dag, sto opp med storesøster og har lekt masse med henne slik at jeg har kunnet ta babyen når det har trengtes. Gruer meg litt til de første gangene jeg skal være aleine med to små (mannen trenger jo litt aleine tid innimellom), men tipper det går seg til :-)

I kveld er det Liverpoolkamp, så da blir det aleine tid sammen med babyen for meg :-) Enn så lenge er hun rolig og sover mye, men veldig klar over at det kan endre seg, hun er jo bare 5 dager. Storesøster fikk kolikk da hun var rundt 10 dager, håper vi slipper unna, men det kan en liksom ikke vite på forhånd. Får nyte de stille dagene mens vi kan ;-)

Så fornøyd med meg selv! Har rydda stua og kjøkkenet, tørrmoppa gulvet og laga lasagne som nå står i ovnen :-D Nå sitter jeg og ammer lillesøster mens storesøster ser Zack og Quack og mannen slapper av på sofaen :-) Han har vært veldig flink i hele dag, sto opp med storesøster og har lekt masse med henne slik at jeg har kunnet ta babyen når det har trengtes. Gruer meg litt til de første gangene jeg skal være aleine med to små (mannen trenger jo litt aleine tid innimellom), men tipper det går seg til :-)

I kveld er det Liverpoolkamp, så da blir det aleine tid sammen med babyen for meg :-) Enn så lenge er hun rolig og sover mye, men veldig klar over at det kan endre seg, hun er jo bare 5 dager. Storesøster fikk kolikk da hun var rundt 10 dager, håper vi slipper unna, men det kan en liksom ikke vite på forhånd. Får nyte de stille dagene mens vi kan ;-)
Jøss, så mye du har fått gjort!! :)
Her blir det ikke så mye rydding og middagslaginga - huff så mye ferdigmat/lettvint-løsninger vi har hatt siste uka! Men sånn er det. Blir godt når formen bedrer seg.

Jeg og er spent på å ha de to alene. Fikk prøvd meg en kveld da. Skulle stelle og legge treåringen og passe lille mens mannen var ute noen ærender. Men det gikk helt fint fordi jeg fikk ammet først. Så da lå lille bare og koset seg i bagen sin. Så kunne jeg og storesøster spise kveldsmat og stelle helt uten et knyst fra han. Så når vi skulle legge så tok jeg han opp og tok med inn på soverommet. Det var bare stas for storesøster heldigvis.
Men der blir nok litt mer utfordrende når lille vokser og kanskje får magevondt eller er urolig på ettermiddag/kveld ja. Men det går vel på er vis:)
Storesøster hadde også en del kolikksmerter - mye skriking frem til tre mnd ca. Men denne gangen er vi mer forberedt på hva som kan komme heldigvis. Blir litt unntakstilstand en stund framover.

Du får ha en fin alenekveld med minsten:) Det er koselig med Babykos på kveldstid:)

Her har jeg hatt besøk av ei venninne i kveld, mannen er på besøk hos en kompis så var koselig å skravle litt :) Nå er det snart natta på meg og lillesøster, for øyeblikket ligger ho og sover på magen min.

Finner ikke igjen klagtråden her inne, men er kanskje lov til å klage her inne og? :-) By the way, LANGT innlegg....

Har en mann som ikke bidrar mer enn det aller mest nødvendige med barna. Greit nok, jeg visste hva jeg gikk til, så det er ikke det jeg skal klage på nå... Da jeg traff han så hadde han en datter som jeg tok som min egen med en gang, gjorde alt med og for henne! Jeg tok mye ansvar og han lot meg ta det. Jeg sto opp med, kledde på, lagde mat, leverte i bhg, aktiviserte osv. denne datteren hans. Så da jeg etter noen år fikk mitt første barn forsøkte jeg først å fortsette som før, men jeg gikk helt på veggen. Krevde at han i det minste skulle bidra med datteren som var bare hans! Ser i ettertid at det ble et litt uheldig skille på at hans datter var hans og vår datter var min...

Så nå når vi har ventet vårt andre felles barn så har han sagt at han har vært bekymret for at jeg skal la han ta alt med de to eldste og jeg skal ta baby. Noe som føles fryktelig urettferdig! Jeg hadde aldri støtt datteren min fra meg, og dessuten tok jeg fremdeles datteren hans masse da jeg fikk min eldste.

Nå er lillesøster 3 uker gammel og han tok nettopp opp med meg at han synes synd på storesøster (mellomste) fordi jeg avviser henne. Han bør kjenne meg godt nok til å vite at å si sånn at som å ta en kniv og stikke meg i hjertet!! Jeg står opp alene med tre jenter og sender på skole og leverer i bhg med baby på slep. Jeg henter i bhg, og jeg er den som tar med meg begge de yngste jentene ut i helgene. Han er aldri med... Det jeg derimot har gjort (som tydeligvis er kritikkverdig) er at jeg har bedt han om å tørke storesøster på do eller pusse tennene på kveldene når jeg sitter med lillesøster. Han mener at jeg bør gi han babyen og gå og ordne med hun andre. Blir først skikkelig irritert fordi jeg takler kritikk veldig dårlig... Og fordi jeg står her alene dag ut og dag inn med ungene! Jeg dusjer fireåringen med baby på armen fordi han alltid prioriterer noe foran oss!!! Men så blir jeg så ekstremt såret og :-( Vet at jeg er sliten og har for kort lunte med storesøster for tiden, han konstant dårlig samvittighet fordi jeg har blitt sint eller noe. Men jeg har ihvertfall følt at jeg har gjort så godt jeg kan med å ta begge jentene masse og forhindre sjalusi og dårlig forhold dem imellom...

Kommer ingen vei med denne klagingen... Men akkurat nå måtte jeg bare få det ut! Jeg kritiserer sambo for ting når jeg mener det er på sin plass, så han må få lov til å bemerke ting tilbake. Men nå føler jeg meg bare dritt :-(

Finner ikke igjen klagtråden her inne, men er kanskje lov til å klage her inne og? :) By the way, LANGT innlegg....

Har en mann som ikke bidrar mer enn det aller mest nødvendige med barna. Greit nok, jeg visste hva jeg gikk til, så det er ikke det jeg skal klage på nå... Da jeg traff han så hadde han en datter som jeg tok som min egen med en gang, gjorde alt med og for henne! Jeg tok mye ansvar og han lot meg ta det. Jeg sto opp med, kledde på, lagde mat, leverte i bhg, aktiviserte osv. denne datteren hans. Så da jeg etter noen år fikk mitt første barn forsøkte jeg først å fortsette som før, men jeg gikk helt på veggen. Krevde at han i det minste skulle bidra med datteren som var bare hans! Ser i ettertid at det ble et litt uheldig skille på at hans datter var hans og vår datter var min...

Så nå når vi har ventet vårt andre felles barn så har han sagt at han har vært bekymret for at jeg skal la han ta alt med de to eldste og jeg skal ta baby. Noe som føles fryktelig urettferdig! Jeg hadde aldri støtt datteren min fra meg, og dessuten tok jeg fremdeles datteren hans masse da jeg fikk min eldste.

Nå er lillesøster 3 uker gammel og han tok nettopp opp med meg at han synes synd på storesøster (mellomste) fordi jeg avviser henne. Han bør kjenne meg godt nok til å vite at å si sånn at som å ta en kniv og stikke meg i hjertet!! Jeg står opp alene med tre jenter og sender på skole og leverer i bhg med baby på slep. Jeg henter i bhg, og jeg er den som tar med meg begge de yngste jentene ut i helgene. Han er aldri med... Det jeg derimot har gjort (som tydeligvis er kritikkverdig) er at jeg har bedt han om å tørke storesøster på do eller pusse tennene på kveldene når jeg sitter med lillesøster. Han mener at jeg bør gi han babyen og gå og ordne med hun andre. Blir først skikkelig irritert fordi jeg takler kritikk veldig dårlig... Og fordi jeg står her alene dag ut og dag inn med ungene! Jeg dusjer fireåringen med baby på armen fordi han alltid prioriterer noe foran oss!!! Men så blir jeg så ekstremt såret og :-( Vet at jeg er sliten og har for kort lunte med storesøster for tiden, han konstant dårlig samvittighet fordi jeg har blitt sint eller noe. Men jeg har ihvertfall følt at jeg har gjort så godt jeg kan med å ta begge jentene masse og forhindre sjalusi og dårlig forhold dem imellom...

Kommer ingen vei med denne klagingen... Men akkurat nå måtte jeg bare få det ut! Jeg kritiserer sambo for ting når jeg mener det er på sin plass, så han må få lov til å bemerke ting tilbake. Men nå føler jeg meg bare dritt :-(
Noen dager for sent, men vil bare sende en haug gode klemmer din vei :)

God kveld damer, har dere planer for kvelden?
Jeg har store planer om ostesmørbrød og kakao til kvelds, mannen kom plutselig på et møte som starter om 9 min så han sprang akkurat ut døra her :p 7 åringen er sendt i seng allerede, helt utslitt og eldste skal straks finne kveldsmat.

Back
Topp