Skravletråd

Har funnet ut at en nabo to hus nedenfor skal ha baby litt før oss! Kanskje blir det barselsgruppe på oss!? Og ei god venninne og mammaen til bestisen til gutten min skal også ha nr 3, i september :)

Fortalte det til teamet mitt på jobb i dag og alle ble glade, unntatt ei. Hun er ufrivillig barnløs og liker å snakke om det (self pity). Så da jeg fortalte det sa hun bare: Og så er det noen som ikke får barn og ikke kan få det..... (trist ansikt) Det er så kleint! Nå høres det ut som jeg er den "slemme" her, og det er ikke sant. Jeg har skikkelig sympati med henne som ikke kan få barn, men hun sier det hele tida! Eksempel: Jeg klager over søvnløs natt pga minsta, hun svarer: Ikke klag, du kan i det minste få barn.

Hun er 46 og har fortalt at de har valgt bort adopsjon, så jeg føler jo at hun har hatt muligheten for barn likevel.... Nå er det vel for seint for dem.
Når du er 46 har nok alle togene gått, da er det på tide å gå videre og få andre gleder i livet....
Vi har slitt i mange år og tankene på eggdonasjon, adopsjon og fosterbarn har vært mange. Det har vært tungt når venner og bekjente forteller om graviditeter og spørsmål om ikke vi snart skal ha. Det har vært vanskelig å føle glede på andres vegne. Men mine sorger er mine sorger og de skal ikke ødelegge andres glede over nytt liv. Nå er det endelig vår tur, men jeg har dyp medfølelse og sympati for de som sliter. Det er helt jævlig!

Seriøst??? For ei dame da :eek: jeg mener å det samme som deg hun har hatt muligheten.
Men så utrolig lite voksent å holde på slik :eek: makan

Men fra en ting til en annen :D så gøy st det er så mange rundt deg som skal ha :D :D
Jeg har termin bare 5 dager etter en kollega så det blir kanon :D :D
Jeg vet... Hun er litt sånn på alt da, så bør bare heve meg over det, men jeg må innrømme det stakk litt.

Så gøy med en kollega å følge da :)

Når du er 46 har nok alle togene gått, da er det på tide å gå videre og få andre gleder i livet....
Vi har slitt i mange år og tankene på eggdonasjon, adopsjon og fosterbarn har vært mange. Det har vært tungt når venner og bekjente forteller om graviditeter og spørsmål om ikke vi snart skal ha. Det har vært vanskelig å føle glede på andres vegne. Men mine sorger er mine sorger og de skal ikke ødelegge andres glede over nytt liv. Nå er det endelig vår tur, men jeg har dyp medfølelse og sympati for de som sliter. Det er helt jævlig!
Det forstår jeg, og jeg har virkelig medfølelse med henne og mannen. Vi har pratet mye om det og da fortalte hun at mannen ikke ønsket adopsjon og at de ikke ønsket å gjøre prøverørs, så syns de har valgt bort noen muligheter også da.

Uansett så hadde hun ikke trengt å kommentere, men heller bare sagt gratulerer og gått videre liksom.... Jeg ble ikke gravid for å såre henne, men det virket sånn på henne.

_________

Er så glad på din sin vegne at dere endelig fikk det til!

Har noen andre i familien som var barnløse i 14 år, bestemte seg for adopsjon og etter to år som foreldre til denne gutten plutselig ble gravide! Og tror du ikke at siden hun ikke begynte med prevansjon etter den fødselen at hun ble gravid igjen litt over et år senere! Helt fantastisk!

Endelig hjemme på sofaen Hehe.. Gubben skal jobbe overtid, så må gå å hente snuppa på skolen etterpå. Meeeen først slappe litt av :p
Ligget her i hele dag jeg :p har vert magisk :p venter på sambo så vi kan hente barna sammen :D har nemlig en liten som ikke vill hjem før komoden å han går ikke fra SFO før kl 4 :)

Det forstår jeg, og jeg har virkelig medfølelse med henne og mannen. Vi har pratet mye om det og da fortalte hun at mannen ikke ønsket adopsjon og at de ikke ønsket å gjøre prøverørs, så syns de har valgt bort noen muligheter også da.

Uansett så hadde hun ikke trengt å kommentere, men heller bare sagt gratulerer og gått videre liksom.... Jeg ble ikke gravid for å såre henne, men det virket sånn på henne.

_________

Er så glad på din sin vegne at dere endelig fikk det til!

Har noen andre i familien som var barnløse i 14 år, bestemte seg for adopsjon og etter to år som foreldre til denne gutten plutselig ble gravide! Og tror du ikke at siden hun ikke begynte med prevansjon etter den fødselen at hun ble gravid igjen litt over et år senere! Helt fantastisk!
Ja helt enig. Hun trengte ikke å ødelegge ditt øyeblikk! Det var rett og slett utenksomt og lite hyggelig gjort. Det finnes mange grunner til at man ikke får til på egen hånd. Om barneønsket er strekt nok, vil man prøve alternative metoder. Om man velger dette bort, har man tatt et bevisst valg. Da må man gå videre mener iallfall jeg :)

Gled deg over din graviditet :)

Har funnet ut at en nabo to hus nedenfor skal ha baby litt før oss! Kanskje blir det barselsgruppe på oss!? Og ei god venninne og mammaen til bestisen til gutten min skal også ha nr 3, i september :)

Fortalte det til teamet mitt på jobb i dag og alle ble glade, unntatt ei. Hun er ufrivillig barnløs og liker å snakke om det (self pity). Så da jeg fortalte det sa hun bare: Og så er det noen som ikke får barn og ikke kan få det..... (trist ansikt) Det er så kleint! Nå høres det ut som jeg er den "slemme" her, og det er ikke sant. Jeg har skikkelig sympati med henne som ikke kan få barn, men hun sier det hele tida! Eksempel: Jeg klager over søvnløs natt pga minsta, hun svarer: Ikke klag, du kan i det minste få barn.

Hun er 46 og har fortalt at de har valgt bort adopsjon, så jeg føler jo at hun har hatt muligheten for barn likevel.... Nå er det vel for seint for dem.

Æsj :( Skjønner at det er sårt å ikke kunne få egne barn mens folk rundt deg blir gravide. Kanskje hun sliter mer med det enn det som syntes. Jeg syntes det er vanskelig å forestille meg å få vite at jeg ikke kan få barn, hadde vært vanskelig å holde maska og glede meg på andres vegne. Hun KUNNE ha holdt det for seg selv, men jeg har litt forståelse også.. Men gratulerer så mye :D

Ååå, skulle ikke skrytt sånn av at kvalmen var borte, har vært så dårlig i dag :yuck:

Herregud.. Nå blir jeg snart gal (og jeg har vel bare såvidt begynt :( ). Dagen idag har kun dreid seg om to ting: gråte og kaste opp. Og jeg blir sprø! Med førstemann var jeg konstant dårlig med oppkast fra uke 7 til uke 16 og kvalm til uke 19. Håper for guds skyld at jeg slipper dette så lenge nå! Dagens klag ;)

Sikkerlig kvalm idag jeg også ... :( ikke bare, bare når man går hjemme med baby .

Føler meg skikkelig teit altså, begynte å grine da samboeren måtte gå på jobb i dag morges, ville ikke at han skulle gå, var bare så forferdelig sliten og kvalm at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg...herregud :P

Back
Topp