Når du er 46 har nok alle togene gått, da er det på tide å gå videre og få andre gleder i livet....Har funnet ut at en nabo to hus nedenfor skal ha baby litt før oss! Kanskje blir det barselsgruppe på oss!? Og ei god venninne og mammaen til bestisen til gutten min skal også ha nr 3, i september
Fortalte det til teamet mitt på jobb i dag og alle ble glade, unntatt ei. Hun er ufrivillig barnløs og liker å snakke om det (self pity). Så da jeg fortalte det sa hun bare: Og så er det noen som ikke får barn og ikke kan få det..... (trist ansikt) Det er så kleint! Nå høres det ut som jeg er den "slemme" her, og det er ikke sant. Jeg har skikkelig sympati med henne som ikke kan få barn, men hun sier det hele tida! Eksempel: Jeg klager over søvnløs natt pga minsta, hun svarer: Ikke klag, du kan i det minste få barn.
Hun er 46 og har fortalt at de har valgt bort adopsjon, så jeg føler jo at hun har hatt muligheten for barn likevel.... Nå er det vel for seint for dem.
Vi har slitt i mange år og tankene på eggdonasjon, adopsjon og fosterbarn har vært mange. Det har vært tungt når venner og bekjente forteller om graviditeter og spørsmål om ikke vi snart skal ha. Det har vært vanskelig å føle glede på andres vegne. Men mine sorger er mine sorger og de skal ikke ødelegge andres glede over nytt liv. Nå er det endelig vår tur, men jeg har dyp medfølelse og sympati for de som sliter. Det er helt jævlig!