Skravletråd

Noen som har en god oppskrift på krydderkake?

kjenner små dult under trusekanten, føles ut som små tak på en måte. Kan det være spark ?

Dessverre... Men si i fra om du fant en god en! :)
Jeg prøvde meg litt på en spesiell krydderkake - den gikk i bosset etter en bitteliten smaksprøve! :P
Fant mamma sin - den er veldig god! Tror den egentlig heter apotekenes krydderkake..

7,5 dl kefir
6 dl sukker
150 gr smør
3 ts malt kanel
3 ts malt nellik
1 ts malt koriander
1 ss natron
9 dl mel

Stekes midt i ovnen på 200gr i 35 min :-) (langpanne)

Ingen som vil skravle i april for tiden da? Hvordan har dere det? Hva gjør dere? :-)

Fant mamma sin - den er veldig god! Tror den egentlig heter apotekenes krydderkake..

7,5 dl kefir
6 dl sukker
150 gr smør
3 ts malt kanel
3 ts malt nellik
1 ts malt koriander
1 ss natron
9 dl mel

Stekes midt i ovnen på 200gr i 35 min :-) (langpanne)

Takk for oppskrift! :)

Ingen som vil skravle i april for tiden da? Hvordan har dere det? Hva gjør dere? :-)

Jeg er litt travel med å tenke ut når jeg skal orke å vaske kjøkkenet. :P Her er formen og bekkenet det samme, så det er tungt å skulle begynne med noe. ;) I går fikk jeg laget riskaker/risboller (alt ettersom :P ) så det var godt å få gjort. Har laget fem "sorter" til sammen nå. :)

Du da? Hva styrer du med for tiden?

Jeg er litt travel med å tenke ut når jeg skal orke å vaske kjøkkenet. :P Her er formen og bekkenet det samme, så det er tungt å skulle begynne med noe. ;) I går fikk jeg laget riskaker/risboller (alt ettersom :P ) så det var godt å få gjort. Har laget fem "sorter" til sammen nå. :)

Du da? Hva styrer du med for tiden?
Jo.. bekkenet krangler og kvalmen absolutt til stede.. tenker på å rydde klesskapet idag - klesinnsamling neste uke..

Ferdig med 4 slag - lurte på å lage fløtekarameller og seigmenn/ruter.. ellers tar mamma resten.. hva har du bakt?

Jo.. bekkenet krangler og kvalmen absolutt til stede.. tenker på å rydde klesskapet idag - klesinnsamling neste uke..

Ferdig med 4 slag - lurte på å lage fløtekarameller og seigmenn/ruter.. ellers tar mamma resten.. hva har du bakt?

Fløtekarameller tenkte jeg også å lage. :)
Jeg har laget peanøttkjeks, amerikanere, sjakkruter, pepperkaker og riskaker. Du da?
Koselig med julebakst. :)

Fløtekarameller tenkte jeg også å lage. :)
Jeg har laget peanøttkjeks, amerikanere, sjakkruter, pepperkaker og riskaker. Du da?
Koselig med julebakst. :)
Serinakaker, sitronkranser, pepperkaker og sjokoladesnitter :-) lurte på å lage fløtekarameller og gi bort til venner og så videre i noen fine glass..

Ingen som vil skravle i april for tiden da? Hvordan har dere det? Hva gjør dere? :)
Jeg er her! Har så vondt i korsryggen i dag at jeg svimer snart av :eek: Så mange planer i dag, men ingen ting blir gjort. Har vaska ei maskin med klær da! hørte den var ferdig nå, så da hiver jeg på maksin nr to! huhuu!

Jeg er her! Har så vondt i korsryggen i dag at jeg svimer snart av :eek: Så mange planer i dag, men ingen ting blir gjort. Har vaska ei maskin med klær da! hørte den var ferdig nå, så da hiver jeg på maksin nr to! huhuu!
Huff da! Må ikke presse deg for hardt..! Er du sykemeldt?

Back
Topp