Skravletråd

Ok. Men ang. Skjult forum.. må bare spørre.. du har sendt pm til lovebelly? Og fått svar?

Regnskapet er kun privat.. prøver å holde litt oversikt over økonomien.. sambo er litt nazi på det, så da må jeg også ;-) har ikke felles økonomi (enda)..

Ja det har eg, fått svar og men ikkje komt opp noke endå.

Åja! Men det e grett og ha kontroll :) vi har felles så vi har såtte opp rekneskap ilag nylig sida vi kjøpte oss hus på onsdag som va :)

...og... kjempekoselig med hytte! Vi kjøpte i sommer, og har vært der SÅ mye! Helt fantastisk! Ikkeno stress og mas eller ting msn MÅ gjøre.. gjør det man har lyst til!

Høres supert ut!! Har så lyst på hytte en plass som heite Kalvåg i Sogn og fjordane, e så fint der! <3

Åja! Men det e grett og ha kontroll :) vi har felles så vi har såtte opp rekneskap ilag nylig sida vi kjøpte oss hus på onsdag som va :)

Ok - tok ca en uke etter at jeg fikk svar hos Lovebelly..

Grattis med nytt hus! Spennende da! Må ha oversikt vi og - har jo hus, hytte, utleie, biler osv.. mye utgifter, så greit å ha kontroll!!

Første huset eller mer plass? Når overtar dere?

Vi må begynne med oppussing igjen på nyåret.. ferdig med to etasjer, men kjelleren gjenstår.. mye jobb, men gøy også!

Høres supert ut!! Har så lyst på hytte en plass som heite Kalvåg i Sogn og fjordane, e så fint der! <3

Ok.. vet ikke helt hvor det er - fjord eller fjell? Eller begge deler? Hvor bor du? Vi bor i molde og har hytte i stordal kommune på sunnmøre :-)

Ok - tok ca en uke etter at jeg fikk svar hos Lovebelly..

Grattis med nytt hus! Spennende da! Må ha oversikt vi og - har jo hus, hytte, utleie, biler osv.. mye utgifter, så greit å ha kontroll!!

Første huset eller mer plass? Når overtar dere?

Vi må begynne med oppussing igjen på nyåret.. ferdig med to etasjer, men kjelleren gjenstår.. mye jobb, men gøy også!
Håpa eg kjem inn snart :)

Takk for det, veldig spennande :)

Meir plass, eige ei leilighet no med 2 soverom, så vi e 3 på eine og ei på det andre, så no måtte vi ha noke større, plutselig kom det perfekte huset for salg så då slo vi til :) flytta inn i midten av Januar, gleda oss masse!

Veldig kjekt med oppussing ja! Rekna dokke og vere ferdig med det til babyen kjem? Gjer dokke mykje sjølv?
Vi skal pusse opp halve kjellaren i huset vi har kjøpt og, ca 50 kvadrat.. Lure litt på kor lang tid det vil ta, samboer e tømrer :)

Håpa eg kjem inn snart :)

Takk for det, veldig spennande :)

Meir plass, eige ei leilighet no med 2 soverom, så vi e 3 på eine og ei på det andre, så no måtte vi ha noke større, plutselig kom det perfekte huset for salg så då slo vi til :) flytta inn i midten av Januar, gleda oss masse!

Veldig kjekt med oppussing ja! Rekna dokke og vere ferdig med det til babyen kjem? Gjer dokke mykje sjølv?
Vi skal pusse opp halve kjellaren i huset vi har kjøpt og, ca 50 kvadrat.. Lure litt på kor lang tid det vil ta, samboer e tømrer :)

Vi gjør nok endel selv, får se litt på tid og overskudd. Tror ikke vi blir ferdig nei.. skal først drenere ute (det setter vi bort), så hogge opp gulvet og grave oss ned (senke gulvet så vi forhåpentligvis får nærmere 2,3-2,4 m i takhøyde.. så må alt av gulv, vegger osv bygges opp igjen.. og innredes.. håper vi kan få ferdig støpt gulv og vaskerom før lillegutt kommer.. han sover uansett med oss i starten..

Oppussing tar tid.. mye mer enn man tror.. men med tømrer til mann går det nok fortere :-)

Fant forreste ut at jeg jo har vært i Kalvåg.. kjørte ytre et år vi skulle med til Larvik på sommerferie, og overnatta der.. idyllisk! :-)

Vi gjør nok endel selv, får se litt på tid og overskudd. Tror ikke vi blir ferdig nei.. skal først drenere ute (det setter vi bort), så hogge opp gulvet og grave oss ned (senke gulvet så vi forhåpentligvis får nærmere 2,3-2,4 m i takhøyde.. så må alt av gulv, vegger osv bygges opp igjen.. og innredes.. håper vi kan få ferdig støpt gulv og vaskerom før lillegutt kommer.. han sover uansett med oss i starten..

Oppussing tar tid.. mye mer enn man tror.. men med tømrer til mann går det nok fortere :-)
Hørtes ut som masse jobb!!
Kjenne eg grua meg litt, med tanke på at eg kansje ikkje får hjelp til så masse som eg vil :P
Ja, vi har rekna at det skal vere klart før 6 månda e gått :)
E ei kjellarleilighet så hasta ikkje så mykje for oss egentlig :)

Hørtes ut som masse jobb!!
Kjenne eg grua meg litt, med tanke på at eg kansje ikkje får hjelp til så masse som eg vil :P
Ja, vi har rekna at det skal vere klart før 6 månda e gått :)
E ei kjellarleilighet så hasta ikkje så mykje for oss egentlig :)

Skjønner.. skal dere leie ut? Vi skal bygge 3 ekstra soverom, bad, vaskerom og nytt inngangsparti med trapp opp til etasjen vi bor i nå..

Jeg også får nok ikke gjort så alt for mye, men vi får bare ta tiden til hjelp!

Skjønner.. skal dere leie ut? Vi skal bygge 3 ekstra soverom, bad, vaskerom og nytt inngangsparti med trapp opp til etasjen vi bor i nå..

Jeg også får nok ikke gjort så alt for mye, men vi får bare ta tiden til hjelp!
Ja det skal vi, til familie :)
Såpass! Sjønna det blir masse jobb i det ja.. Stort hus :)
Det får vi :)

Ja det skal vi, til familie :)
Såpass! Sjønna det blir masse jobb i det ja.. Stort hus :)
Det får vi :)

Skjønner.. vi leier ut en etasje (oppe), bor på ca 90 kvm i 1. Etg (ett soverom) og skal pusse omm ca 80-90 kvm nede..

Åå... akutt trøtt... tror jeg må sove litt før jobb imorra

Måtte purre på henne jeg. Ventet 1 uke og spurte igjen. Da kom jeg inn i løpet av samme dag.

Tror hun bare videreformidler nickene til noen andre, og så ordner dei. Tror det er noe i det leddet der som forsinker prosessen innimellom. Tror jeg :-P At hun sier og neste person er treig eller noe :-)

God morgen damer:) Hva skal dere i dag? Håper dere får en fin dag! Her går det i skole og flytting!

Nei - en MT er en fysio med master i manuellterapi og de kan skrive ut henvisning selv. Siden hun jeg går til har avtale med kommunen (drifttilskudd) og jeg har gangvansker får jeg gratis behandling (helfo dekker).

Jeg spurte jordmor hvem hun anbefalte (fordi noen er flinkere enn andre på bekkenplager).. og kun MTer som kan mobilisere - ikke vanlig fysio..

Se på kommunen sine hjemmesider og liste over fysio med drifttilskudd!

Ok. :) Her i kommunen er det bare 4 fysioterapauter, så må sikkert til nabokommunen som er større. ;)

Back
Topp