Skravletråd!

Er lei av å gråte.. Mistet svigerfar brått,uventet og alt fortidlig tidlig denne uka og det er tungt.. Veldig tungt.. Gruer meg veldig til begravelsen og er redd jeg kommer å knekke sammen.. Presten mener vi bør ha med største barnet men jeg greier jo ikke snakke med han det uten å begynne å gråte.. Og i denne begravelsen blir det MYE tårer og følelser..

Huff, kondolerer så mye :(
 
Er lei av å gråte.. Mistet svigerfar brått,uventet og alt fortidlig tidlig denne uka og det er tungt.. Veldig tungt.. Gruer meg veldig til begravelsen og er redd jeg kommer å knekke sammen.. Presten mener vi bør ha med største barnet men jeg greier jo ikke snakke med han det uten å begynne å gråte.. Og i denne begravelsen blir det MYE tårer og følelser..

Kondolerer så masse! :(
Det er alltid vanskelig når noen uventet går bort, men det er viktig å snakke om det :)
Begravelser er alltid fulle av tårer og følelser og jeg vil anbefale å la barnet ta del i det. Snakk om det - også de triste følelsene, og vis at det er helt i orden å være lei seg og gråte :) Begravelser pleier også å være en fin måte å ta farvel med noen på - og både den og mimringen etterpå har vært en viktig del av sorgprosessen for meg de gangene jeg har mistet noen. Jeg har ikke levd så lenge, men jeg har mistet mange av de rundt meg, og snakker av erfaring. Jeg setter stor pris på at mine foreldre tok meg med i begravelsene helt fra jeg var liten :)
Ta vare på deg selv og familien din - og husk at også du har lov til å være lei deg og gråte :)
 
Huff, kondolerer så mye :(
Kondolerer så masse! :(
Det er alltid vanskelig når noen uventet går bort, men det er viktig å snakke om det :)
Begravelser er alltid fulle av tårer og følelser og jeg vil anbefale å la barnet ta del i det. Snakk om det - også de triste følelsene, og vis at det er helt i orden å være lei seg og gråte :) Begravelser pleier også å være en fin måte å ta farvel med noen på - og både den og mimringen etterpå har vært en viktig del av sorgprosessen for meg de gangene jeg har mistet noen. Jeg har ikke levd så lenge, men jeg har mistet mange av de rundt meg, og snakker av erfaring. Jeg setter stor pris på at mine foreldre tok meg med i begravelsene helt fra jeg var liten :)
Ta vare på deg selv og familien din - og husk at også du har lov til å være lei deg og gråte :)

Takk <3

Svigermor synes det er vanskelig med barna i selve kapellet. Pga opplevelser selv som barn så jeg vet hun innerst inne ønsker de er hjemme/barnehagen.. Men at de skal komme etterpå. Dette fortalte hun meg rett ut i dag.. At hun var uenig med presten, men likevel at det er vårt valg om vi tar de med g om vi mener de er klare for det.. Vanskelig.. Iallefall siden jeg vet jeg bryter helt sammen.. Og det er forventet flere gjør det.
 
Takk <3

Svigermor synes det er vanskelig med barna i selve kapellet. Pga opplevelser selv som barn så jeg vet hun innerst inne ønsker de er hjemme/barnehagen.. Men at de skal komme etterpå. Dette fortalte hun meg rett ut i dag.. At hun var uenig med presten, men likevel at det er vårt valg om vi tar de med g om vi mener de er klare for det.. Vanskelig.. Iallefall siden jeg vet jeg bryter helt sammen.. Og det er forventet flere gjør det.

Jeg skjønner at det er vanskelig, det vil det alltid være :/ Men jeg tenker også at det er viktig at dere gjør det dere mener er riktig :) Jeg tenker også at presten har mye erfaring med dette, og helt sikkert også har mulighet til å ta en samtale med dere der barnet er tilstede. Barn skjønner mye mer enn vi tror, men det er viktig å snakke med dem om det som foregår. Jeg personlig mener også at det er viktig å la barna ta del i alt som skjer rundt et dødsfall. På tross av at det er en forferdelig opplevelse, er det faktisk noe av det mest naturlige her i verden, og det skjer oss alle, om enn noen litt for tidlig :(
Jeg har bare gode erfaringer med å la barn ta del i alt som skjer. Det bor så mange gode tanker, følelser og spørsmål i barn - og de er så mye flinkere enn voksne til å si det rett frem. De bringer også ofte frem latter i slike situasjoner, noe som er veldig godt, spesielt å se tilbake på!
Kondolerer så masse til hele familien, og jeg håper dere finner en løsning som passer for dere :)
 
God fredag jenter!!!
 
God fredag, og snart - helg! Valentines day står også for tur. Har dere noen spesielle planer i helgen? :)
 
God fredag! Her skal jeg og samboer på hotellweekend ☺️ Ikke så langt unna, men han skal ha spillejobb i dag og lørdag. Så da slenger jeg meg med også blir det en del shopping i morgen ☺️
 
God fredag, og snart - helg! Valentines day står også for tur. Har dere noen spesielle planer i helgen? :)
God fredag :)
I helga reiser vi hjem til familien :) Svigermor er på besøk i hjembyen min, så valentines blir tilbrakt med henne :) Det er ikke en dag jeg pleier å feire uansett, så alternativet hadde vært helt vanlig helg her ;)
 
I dag blir det shopping, trenger litt flere klær ;) Vi skal på spahotell i morgen :) Var helt tilfeldig at det ble på Valentines day - vi har aldri feiret det. Jeg skal få fotmassasje og rygg/nakkemassasje på søndag. Gleder meg :D

Jeg er hjemme alene, så det blir vel å feire med en 4-pakning Freia Påskeegg :p

De pakkene frister veldig! Har tenkt å spare de til påskeferien :)
 
Mannen er på jobb, men vi hadde nok ikke feiret valentines uansett.

I dag skal jeg kose meg med brownies jeg har i ovnen, med jordbær og bringebær til.

I morgen skal jeg ut å spise og på kino med to venninner. 50 shades of grey selvfølgelig :p
 
Feirer ikke valentines mors og farsdag. Men i morgen har vi invitert svigermor, mamma og sambo på middag :)
 
God fredag!!
Fredager har virkelig blitt favorittdagen min, to hele fridager framfor meg til å samle nye krefter før en ny uke starter :D

Og jeg elsker mandager og tirsdager.. 2 dager å komme meg på etter å hatt ungene hjemme hele dagene :p og jobb på onsdag
 
Og jeg elsker mandager og tirsdager.. 2 dager å komme meg på etter å hatt ungene hjemme hele dagene :p og jobb på onsdag
Hehe, ja jeg venter første nå, så jeg kan bruke helgene utelukkende til å sove og slappe av...blir vel andre boller når vi går for nummer to :D
 
off... den dagen!!!

sliten.no
Skjønner ikke hvor jeg skal hente energien fra i dag.
Vil bare sove i dag. :(
 
Jaja da var det lørdags jobbing.
20% på hele butikken i dag så dette blir spennende :) håper ikke vi har fått inn så mye nye babyklær. Da er jeg Screwed!!!!
 
Back
Topp