Skravletråd uke 28

Hva har du fått sett i uke 6? :)

Hjerteslag to av gangene og bare at der er noe der den ene gangen (ente i MA). Man skal kunne de hjerteslag i uke 6. Man ser kun en bamsemums.

5+1. Tror ikke jeg merker noenting??? Kanskje puppene er bittelitt større og fastere, men ikke veldig ømme.. Bare hvis jeg klemmer på dem.. Noe små murringer i blant... Utover det, føler jeg meg ikke gravid her nede i palmeland... Noen fler???

Jeg er akkurat som deg! Nesten så jeg "vil være kvalm", selv om jeg egentlig ikke vil det.. hvis det ga mening, haha. Men prøver å slappe av og ta det som det kommer. En uke i København fra i morgen, så da kommer sikkert alle symptomer og plager meg!

Kan man se hvor mange der er også så tidlig? :)
De måler størrelsen på det de ser og utifra hva de ser og størrelse har de programmer og utregninger som viser svangerskapslengde ift det.

Tror jeg må ringe fastlegen i morgen og prøve å få time til når vi kommer hjem fra ferie senere i uken. Har bare hatt denne legen siden i høst (savner min forrige), og håper han tar alt jeg tenker på på alvor.

Kan man se hvor mange der er også så tidlig? :)

Ja, de sjekker at svangerskapet er i livmoren og de måler hvor stort der er for å sjekke at det stemmer med det du opplyser.

Vi har ei på 3 år og ;)

Vår minste er en attpåklatt, så de tre eldste er nå i skolealder. Så sånn sett er jo flertallet av barna ganske selvstendige.

Det er jo tøft når man har flere små, og man må kunne gi de det de trenger. Det kjennes vanskelig å skulle klare det når man er sliten og hormonene herjer.
Det blir sikkert tøft for dere uansett hvilket valg dere tar, det eneste jeg kan garantere deg er at uansett avgjørelse vil du se at du har krefter til å klare det :)

Vår minste er en attpåklatt, så de tre eldste er nå i skolealder. Så sånn sett er jo flertallet av barna ganske selvstendige.

Det er jo tøft når man har flere små, og man må kunne gi de det de trenger. Det kjennes vanskelig å skulle klare det når man er sliten og hormonene herjer.
Det blir sikkert tøft for dere uansett hvilket valg dere tar, det eneste jeg kan garantere deg er at uansett avgjørelse vil du se at du har krefter til å klare det :)

Tusen takk for gode ord :)

Nå ble jeg rimelig stressa og lei, har brunrød utflod og tenker selvfølgelig det verste... er egentlig 4+1 på vei, tips?

Har andre her gått NED i vekt siden de fikk positiv? [emoji33] jeg sluttet med godteri og energidrikker så snart det positive merket kom, og siden da har jeg gått ned 0.5kg... er dette uheldig for fosteret? Jeg må nok uansett oppjustere litt kaloriene.

Jeg er dessverre overvektig fra før, men har selvfølgelig lest at tiden for dietter og slanking ikke er mens en er gravid, så jeg går jo ikke på noen diett i alle fall. Men jeg spiser sunt.

Jeg har også lest at det ikke er unormalt å gå ned litt i vekt grunnet kvalme, så kan jo ikke se for meg at sunnere matvaner er usunt for fosteret?

Noen meninger?

Må igjen presisere at jeg IKKE slanker meg eller dietterer i svangerskapet, det ville bare vært feil, i mine øyne!
Jeg har gått ned nesten 10 kg.. fosteret tar det der trenger uansett fikk jeg beskjed om. Jeg sliter med tarmene å kan derfor bare spise 1 gang om dagen. Legen og jordmor har sagt det går bra nå så tidlig (Er 7+4)

Såvidt her. Vil legge meg, men må re opp senga. Og med rent sengetøy så burde jeg dusje også. Så da ligger jeg her på sofaen og tenker på alt jeg burde gjøre [emoji23]
Jeg kjenner meg igjen! Det er så slitsomt [emoji23] Det er da man angrer på at man ikke gjorde det FØR man ble trøtt [emoji28]

Har andre her gått NED i vekt siden de fikk positiv? [emoji33] jeg sluttet med godteri og energidrikker så snart det positive merket kom, og siden da har jeg gått ned 0.5kg... er dette uheldig for fosteret? Jeg må nok uansett oppjustere litt kaloriene.

Jeg er dessverre overvektig fra før, men har selvfølgelig lest at tiden for dietter og slanking ikke er mens en er gravid, så jeg går jo ikke på noen diett i alle fall. Men jeg spiser sunt.

Jeg har også lest at det ikke er unormalt å gå ned litt i vekt grunnet kvalme, så kan jo ikke se for meg at sunnere matvaner er usunt for fosteret?

Noen meninger?

Må igjen presisere at jeg IKKE slanker meg eller dietterer i svangerskapet, det ville bare vært feil, i mine øyne!

I første svangerskap gikk jeg ned 5kilo frem til uke 14, da det begynte å snu.
Med nummer 2 gikk jeg bare ned 2-3kilo før det snudde.
Startet første svangerskap akkurat overvektig, og andre som normalvektig.

5+1. Tror ikke jeg merker noenting??? Kanskje puppene er bittelitt større og fastere, men ikke veldig ømme.. Bare hvis jeg klemmer på dem.. Noe små murringer i blant... Utover det, føler jeg meg ikke gravid her nede i palmeland... Noen fler???

Jeg er helt omvendt [emoji23]

Merker heller ikke noe ennå 5+1 her også

Nå ble jeg rimelig stressa og lei, har brunrød utflod og tenker selvfølgelig det verste... er egentlig 4+1 på vei, tips?

Ingen andre tips enn hCg-tester hos legen for å sjekke stigning så tidlig.
Håper det er helt uskyldig

Vi er på Sørlandet og har rast gjennom dyreparken x2 denne uken [emoji1373] kvalmen er der hele tiden, å ordet morgenkvalme kan gå å legge seg [emoji18] i morgen kjører vi ned til hytte nr 2 i Mandal for en koselig uke der [emoji173]️

Back
Topp