Skravletråd uke 28

Vi er nettopp kommet hjem fra ferie. Så deilig å være hjemme igjen med mange gode minner i bagasjen. Så stolt av barna mine!
 
5+1. Tror ikke jeg merker noenting??? Kanskje puppene er bittelitt større og fastere, men ikke veldig ømme.. Bare hvis jeg klemmer på dem.. Noe små murringer i blant... Utover det, føler jeg meg ikke gravid her nede i palmeland... Noen fler???
 
Kan ikke være en lett avgjørelse.

Deilig med ferie og gode minner,Moder'n.

Miniknøtt - det er helt normalt å ikke kjenne noe altså, selv om det er lett å få inntrykk av at man skal ha all verdens symptomer.


5+0 utifra EL idag så da er jeg over grensen for kjemisk ihvertfall!
Fremdeles litt blødning, men håper det er uskyldig. 8 dager til TUL
 
5+1. Tror ikke jeg merker noenting??? Kanskje puppene er bittelitt større og fastere, men ikke veldig ømme.. Bare hvis jeg klemmer på dem.. Noe små murringer i blant... Utover det, føler jeg meg ikke gravid her nede i palmeland... Noen fler???
Jeg kjenner ikke noe særlig selv, er 4+5 i dag.
Kjenner litt trykk murring innimellom, og kan få små snev av antydning til kvalme innimellom, men veldig lite.
 
Lykke til med samtale, det er ikke noe enkelt.

Vi har også vært veldig i tvil, men har nå blitt enig om å beholde.
Men jeg kjenner fortsatt på tvilen. Det bølger frem og tilbake og jeg angrer på at jeg avbestilte timen på sykehuset.

Det viktigste er jo å tenke fremover og man får så mange råd fra de fåtall som kjenner situasjonen. En abort blir lettere med tiden, du angrer hvis du tar abort og ikke er helt sikker.... huff.

Så deilig å lese om fler i samme situasjon!
Jeg vet bare ikke om jeg har ork eller overskudd til et nytt barn. Lillebror ble nettopp 1 år, det er det lengste og verste året i mitt liv. Det har vært så tøft. Jeg blir uvel bare av tanken på en ny baby...

Vi har nå bestemt oss for å se hva UL viser i morgen, har hat en MA før.
 
Så deilig å lese om fler i samme situasjon!
Jeg vet bare ikke om jeg har ork eller overskudd til et nytt barn. Lillebror ble nettopp 1 år, det er det lengste og verste året i mitt liv. Det har vært så tøft. Jeg blir uvel bare av tanken på en ny baby...

Vi har nå bestemt oss for å se hva UL viser i morgen, har hat en MA før.
Må være veldig tøff situasjon å stå i. Er det noe konkret som kan gjøres annerledes for å unngå at du skal få en sånn opplevelse igjen?
 
Så deilig å lese om fler i samme situasjon!
Jeg vet bare ikke om jeg har ork eller overskudd til et nytt barn. Lillebror ble nettopp 1 år, det er det lengste og verste året i mitt liv. Det har vært så tøft. Jeg blir uvel bare av tanken på en ny baby...

Vi har nå bestemt oss for å se hva UL viser i morgen, har hat en MA før.

Jeg kjenner på det samme, mini er 14 mndr og det er en krevende tid. Men jeg har barn med litt under to års aldersforskjell fra før og selv om det er krevende går det jo fint også.
Men jeg var en del yngre da...

Håper dere finner svarene dere trenger i morgen!
 
Jeg kjenner på det samme, mini er 14 mndr og det er en krevende tid. Men jeg har barn med litt under to års aldersforskjell fra før og selv om det er krevende går det jo fint også.
Men jeg var en del yngre da...

Håper dere finner svarene dere trenger i morgen!

Vi har ei på 3 år og ;)
 
Må være veldig tøff situasjon å stå i. Er det noe konkret som kan gjøres annerledes for å unngå at du skal få en sånn opplevelse igjen?

Vi bor i utlandet uten noe hjelp og en mann som reiser mye. Så nei, ikke foreløpig.
Man- vet jo aldri hva slags barn man får. Våres første var (og er) verdens enkleste.
 
5+1. Tror ikke jeg merker noenting??? Kanskje puppene er bittelitt større og fastere, men ikke veldig ømme.. Bare hvis jeg klemmer på dem.. Noe små murringer i blant... Utover det, føler jeg meg ikke gravid her nede i palmeland... Noen fler???

I første svangerskapet var jeg på tidlig ul fordi jeg var så bekymra fordi jeg ikke merka noe særlig, mens jeg følte liksom at "alle" merket mye. Var en fin liten peanøtt der inne med bankende hjertet og gyn sa at det er veeeldig vanlig å ikke merke så mye - men er jo ikke dem som pleier å rope høyest.
Så ta du kan nok ta det med ro [emoji4]
 
Vi bor i utlandet uten noe hjelp og en mann som reiser mye. Så nei, ikke foreløpig.
Man- vet jo aldri hva slags barn man får. Våres første var (og er) verdens enkleste.
Lykke til! Høres absolutt ikke enkelt ut.
 
Når er det normalt med tidligeste ultralyd? Er litt redd med tanke på MA tidligere
Liten vits før 6 uker. Som regel 8-10 tror jeg. Hør med legen om du "kvalifiserer" til henvisning eller om du må gå privat. Lykke til.

Jeg har hatt 1SA, 1MA og 4kjemiske på under ett år, hadde avtale med gyn om TUL ved 6-7 uker og har fått ved 6+1. Regner med det var den dagen det var ledig akutt-time den uka.
 
Liten vits før 6 uker. Som regel 8-10 tror jeg. Hør med legen om du "kvalifiserer" til henvisning eller om du må gå privat. Lykke til.

Jeg har hatt 1SA, 1MA og 4kjemiske på under ett år, hadde avtale med gyn om TUL ved 6-7 uker og har fått ved 6+1. Regner med det var den dagen det var ledig akutt-time den uka.

Tar man dette med lege eller gynekologen?
 
Tar man dette med lege eller gynekologen?
Du må til fastlege for å få henvisning så du slipper betale mer enn egenandel ihvertfall. Det kan hende du kan ringe rett til din gynekolog og høre, varierer litt med praksis tror jeg. Jeg trengte ikke henvisning nå for gyn bare regner det som videre oppfølging etter jeg ble henvist da det endte med MA.
 
Du må til fastlege for å få henvisning så du slipper betale mer enn egenandel ihvertfall. Det kan hende du kan ringe rett til din gynekolog og høre, varierer litt med praksis tror jeg. Jeg trengte ikke henvisning nå for gyn bare regner det som videre oppfølging etter jeg ble henvist da det endte med MA.

Jaokei. Jeg bruker privat gynekolog, brukt den samme i flere år. Skal ditt på onsdag så kan jo forhøre meg litt med han :)
 
Jaokei. Jeg bruker privat gynekolog, brukt den samme i flere år. Skal ditt på onsdag så kan jo forhøre meg litt med han :)
Da kan du også ringe imorgen og evt høre om du kan få time (istedet/i tillegg) om et par uker når det kan gå an å se noe.
Trenger jo ikke henvisning da. I høst fikk jeg time på henvisning ved 10 uker og bestilte privat ved 6-7 for å slippe vente
 
Jeg har alltid betalt selv for tidlig UL.
 
Back
Topp