Skravletråd uke 28

Den der morgenkvalmen... er der jo hele dagen for fasan! Og jeg har fullpakket sommerferie og ikke tid til å gå rundt å føle på den.
Blir jo til at jeg spiser konstant. Har bare lyst på grillmat og hjemmelaget pizza.
 
Jeg er litt urolig, for jeg hadde byttet lege og ikke fått møte ham før jeg ble gravid. Føler det er vanskelig å finne en lege som kan være empatisk og ålreit, og spesielt nå som jeg er gravid for første gang og er litt over gjennomsnittet engstelig. Håper han er okei, skal dit 2. august.

Kom nettopp hjem fra ferie med mannen, gikk på vekta og fikk nesten sjokk av at jeg hadde lagt på meg 1.5 kg på 5 dager! :wideyed: Men sånn går det vel når man spiser på restaurant til alle måltider og glemmer vekk treningen litt!
 
Det er foreløpig kun litt brunlig utflod, så jeg krysser alt jeg har og håper jeg ikke begynner å blø skikkelig, men avventer legebesøk, siden jeg ikke har hatt mer enn litt brunlig utflod.

Jeg var jo fullt beredt på skikkelig tr og hele pakken med bind og alt, men ble jo litt glad da jeg så at ingenting hadde skjedd i løpet av natten.

Andre som har opplevd dette? Bør jeg ringe lege eller hva synes dere?jeg har forresten time hos legen på onsdag.
 
Da er det bestemt at jeg og mannen ikke vil vite kjønn denne gangen [emoji173] er det noen som har erfagering med å la jordmor på OUL skrive en liten lapp med kjønn på, slik at dere kan brette den sammen, ta med hjem og evt. se på den dersom dere angrer på at dere har bestemt å ikke vite?
Er litt redd for å angre på et punkt [emoji28] Veldig kjipt å bestille ny ultralyd for det. [emoji23]
 
Last edited:
Da er det bestemt at jeg og mannen ikke vil vite kjønn denne gangen [emoji173] er det noen som har erfagering med å la jordmor på OUL skrive en liten lapp med kjønn på, slik at dere kan brette den sammen, ta med hjem og evt. se på den dersom dere angrer på at dere har bestemt å ikke vite?
Er litt redd for å angre på et punkt [emoji28] Veldig kjipt å bestille ny ultralyd for det. [emoji23]
Vi hadde også tenkt å gjøre det på denne måten :) har klart oss uten og vite tidligere, men vil ha det på en lapp Just in case :)
 
Nå ble jeg rimelig stressa og lei, har brunrød utflod og tenker selvfølgelig det verste... er egentlig 4+1 på vei, tips?
Kjenner igjen tankene. Har blødd til og fra siden fredag... 5+1 idag.
 
Kjenner igjen tankene. Har blødd til og fra siden fredag... 5+1 idag.

Har du vært hos legen og tatt blodprøve eller venter du til tul? Jeg leser internett opp og ned for å bli beroliget, sikkert ikke så lurt.. Men tror at siden det ikke har vært smerter eller kraftig så krysser jeg fingrene for at det er ufarlig! Håper du også har ufarlig blødning!
 
Tatt nye tester i håp om stigning.. men testene er blenda [emoji33][emoji17] håper det er noe feil med de testene. Ebay tester jeg har brukt
 
Tatt nye tester i håp om stigning.. men testene er blenda [emoji33][emoji17] håper det er noe feil med de testene. Ebay tester jeg har brukt
Ok. Merkelig. Men det finnes veldig mye rare tester rundt om.
Også har man dessverre muligheten for kjemisk. Ene kjemiske jeg hadde var testene positive i flere dager (også ulike merker) for så å være negative etter fem dager.
 
Har du vært hos legen og tatt blodprøve eller venter du til tul? Jeg leser internett opp og ned for å bli beroliget, sikkert ikke så lurt.. Men tror at siden det ikke har vært smerter eller kraftig så krysser jeg fingrene for at det er ufarlig! Håper du også har ufarlig blødning!
Tok blodprøve fredag og idag. Ikke fått svar på noen av dem og blødningene begynte etter første blodprøve. Får ikke gjort noe fra eller til mer enn jeg allerede gjør. Ikke så veldig mye vits i UL denne uka, bør bare prøve å holde ut til mandag.

Takk. Håper det er helt ufarlig.
 
Ok. Merkelig. Men det finnes veldig mye rare tester rundt om.
Også har man dessverre muligheten for kjemisk. Ene kjemiske jeg hadde var testene positive i flere dager (også ulike merker) for så å være negative etter fem dager.

Hva skjer hvis det er en kjemisk?
 
Hva skjer hvis det er en kjemisk?
Det er en spontanabort, bare at noen ganger er det til vanlig mens-tid, noen ganger litt tidligere eller senere og noen ganger kan det være kraftigere enn en vanlig mens. Er ikke noe spesielt som skjer sånn sett.
Oftest er det at det befruktede egget streifer borti slik at man begynner produsere hcg, men produksjonen vil jo ikke vare så lenge siden det ikke er noe som sitter og holder den vedlike så da får man blødning.
 
Ok. Merkelig. Men det finnes veldig mye rare tester rundt om.
Også har man dessverre muligheten for kjemisk. Ene kjemiske jeg hadde var testene positive i flere dager (også ulike merker) for så å være negative etter fem dager.

Og kan det være kjemisk når jeg ds er 4+3?
 
Men det ender vel i blødninger ?
Ja.
Hvis utviklingen stopper opp uten at man får blødning slik at det blir oppdaget på UL på et senere tidspunkt er det en MA.
 
Back
Topp