Skravletråd uke 28

God kveld! Er det noen her nå?

I dag fikk jeg sove helt til kl 10 eller noe! Dødsdigg[emoji16] dro på litt shopping etterpå med hele flokken vår:) mannen fikk klippet seg, jeg fikk Rååååsa oljejakke[emoji7][emoji7] og vi spise burger ute[emoji1305] finfin dag! Kjøpte også ett drøss med snop.. nå er jeg sykt kvalm[emoji23]

Såvidt her. Vil legge meg, men må re opp senga. Og med rent sengetøy så burde jeg dusje også. Så da ligger jeg her på sofaen og tenker på alt jeg burde gjøre [emoji23]

Såvidt her. Vil legge meg, men må re opp senga. Og med rent sengetøy så burde jeg dusje også. Så da ligger jeg her på sofaen og tenker på alt jeg burde gjøre [emoji23]

Åååh! Kjenner meg sånn igjen der ja! Men ser virkelig at du vil dusje før du legger deg i rent sengetøy... det EE digg ass[emoji173]️

Kjenner jeg er skikkelig trøtt.. men jeg sliter sånn med rastløse ben at jeg gruer meg til å legge meg[emoji51][emoji51]

Åååh! Kjenner meg sånn igjen der ja! Men ser virkelig at du vil dusje før du legger deg i rent sengetøy... det EE digg ass[emoji173]️

Kjenner jeg er skikkelig trøtt.. men jeg sliter sånn med rastløse ben at jeg gruer meg til å legge meg[emoji51][emoji51]

Jeg vet mange har hatt hell med magnesiumtabletter ved rastløse ben (pass bare på at dem er trygge for gravide).

Sist jeg var gravid gikk jeg på yoga for gravide - lærte da en enkel øvelse som skulle hjelpe for det. Det funka for meg. (Er ikke så god på å forklare øvelser skriftlig, men skal prøve) sitt på gulvet med strake ben forran deg og tærene strekker du bakover (mot hodet ditt), pass også på å strekke rumpeballene litt (dandere/dra rumpa bakover) også strekk deg rolig fremover i overkroppen så langt du greier. Hold posisjonen lenge. Tøy sånn daglig.

Altså, for meg hjalp det veldig godt altså

Rastløse bein er forferdelig. Jeg får det veldig sjeldent etter at jeg begynte med magnesium.
Jeg glemte faktisk at jeg skulle dusje, og nå gidder jeg ikke å stå opp igjen. Hukommelsen er helt vekk. Men faktisk verre med mannen. Han skulle ut og handle i dag. Kom først inn en gang, hadde glemt bilnøklene. Gikk ut igjen og kjørte avgårde. Kom kjørende tilbake etter noen minutter, han hadde glemt lommeboka. Vi er nok et herlig syn for tiden [emoji23]

Jeg vet mange har hatt hell med magnesiumtabletter ved rastløse ben (pass bare på at dem er trygge for gravide).

Sist jeg var gravid gikk jeg på yoga for gravide - lærte da en enkel øvelse som skulle hjelpe for det. Det funka for meg. (Er ikke så god på å forklare øvelser skriftlig, men skal prøve) sitt på gulvet med strake ben forran deg og tærene strekker du bakover (mot hodet ditt), pass også på å strekke rumpeballene litt (dandere/dra rumpa bakover) også strekk deg rolig fremover i overkroppen så langt du greier. Hold posisjonen lenge. Tøy sånn daglig.

Altså, for meg hjalp det veldig godt altså

Magnesium er trygt for gravide, så det tar jeg, men funker ikke på meg selvom da[emoji23][emoji23] tror jeg tar i håp om
At det vil funke[emoji30][emoji30][emoji30] hatt det sånn hvert svangerskap.. tortur til tider... så mange ganger kunne jeg ønske en kom og sagde av meg beina[emoji23][emoji23][emoji23]

Skal forsøke øvelsen din! Tror jeh forstod! Hadde vært sykt digg om det funka[emoji16][emoji1305]

Skal ta blodprøve for å finne ut hvor langt jeg er på vei. Og lurer på om noen vet hvor lenge jeg må vente på svar?

Får ikke sove [emoji15][emoji15][emoji15] sist svangerskap var det et stort problem og ser ut som det er likedan nå [emoji15]

I helga har vi besøk :) rart å ha en hemmelighet ingen vet om [emoji38]

Herregud, jeg er så trøtt. Ligget i senga størstedelen av dagen. Og merker at humøret ikke er på topp. Men jeg håper at det er et godt tegn, at det er så mye positivt som skjer i kroppen at det tar all energi. Er fjerde gang jeg er gravid, men har aldri kommet så langt som dette før.
Flere som er trøtte i dag?

Helt sykt trøtt i dag. Er på ferie med mannen, vi stod opp ganske sent (11) og dro til nabobyen for å kikke. Klokka 4 måtte jeg gi meg og vi dro tilbake på hotellet, jeg sovna med en gang.

Merker denne trøttheten er utrolig frustrerende! Jeg har heller aldri kommet så langt før, så disse symptomene er både spennende og litt slitsomme.

Har andre her gått NED i vekt siden de fikk positiv? [emoji33] jeg sluttet med godteri og energidrikker så snart det positive merket kom, og siden da har jeg gått ned 0.5kg... er dette uheldig for fosteret? Jeg må nok uansett oppjustere litt kaloriene.

Jeg er dessverre overvektig fra før, men har selvfølgelig lest at tiden for dietter og slanking ikke er mens en er gravid, så jeg går jo ikke på noen diett i alle fall. Men jeg spiser sunt.

Jeg har også lest at det ikke er unormalt å gå ned litt i vekt grunnet kvalme, så kan jo ikke se for meg at sunnere matvaner er usunt for fosteret?

Noen meninger?

Må igjen presisere at jeg IKKE slanker meg eller dietterer i svangerskapet, det ville bare vært feil, i mine øyne!

Skal ta blodprøve for å finne ut hvor langt jeg er på vei. Og lurer på om noen vet hvor lenge jeg må vente på svar?
Vanskelig å datere et svangerskap utifra hcg-nivå da det er store variasjoner. UL er langt bedre verktøy etter antatt 6 uker.

Jeg er vant med at jeg stort sett får svaret samme kveld om legen husker registrere at jeg skal få svar direkte. På fredager går det som regel så sent at jeg ikke får svar før mandag. Regner derfor med at jeg til mandag får svar både på fredagens og mandagens prøve.

Har andre her gått NED i vekt siden de fikk positiv? [emoji33] jeg sluttet med godteri og energidrikker så snart det positive merket kom, og siden da har jeg gått ned 0.5kg... er dette uheldig for fosteret? Jeg må nok uansett oppjustere litt kaloriene.

Jeg er dessverre overvektig fra før, men har selvfølgelig lest at tiden for dietter og slanking ikke er mens en er gravid, så jeg går jo ikke på noen diett i alle fall. Men jeg spiser sunt.

Jeg har også lest at det ikke er unormalt å gå ned litt i vekt grunnet kvalme, så kan jo ikke se for meg at sunnere matvaner er usunt for fosteret?

Noen meninger?

Må igjen presisere at jeg IKKE slanker meg eller dietterer i svangerskapet, det ville bare vært feil, i mine øyne!
Det anbefales veldig lav eller ingen vektøkning om man er mye overvektig fra før av, men det viktigste er sunne matvaner og fysisk aktivitet. Vet det flere steder finnes spesiell oppfølging for overvektige gravide. Både for å følge med på vektøkning og prøve unngå for mye oppgang, men også for å følge bedre med på babyens vekst enn SF-mål vil gi.

7 uker i dag og samtale på sykehus i morgen.

Lykke til med samtale, det er ikke noe enkelt.

Vi har også vært veldig i tvil, men har nå blitt enig om å beholde.
Men jeg kjenner fortsatt på tvilen. Det bølger frem og tilbake og jeg angrer på at jeg avbestilte timen på sykehuset.

Det viktigste er jo å tenke fremover og man får så mange råd fra de fåtall som kjenner situasjonen. En abort blir lettere med tiden, du angrer hvis du tar abort og ikke er helt sikker.... huff.

Back
Topp