Dem er sikkert hormonelle eller noe sånt! [emoji28][emoji85]
Merkelige mannfolk altså. Får håpe de skjerper seg snart [emoji23]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dem er sikkert hormonelle eller noe sånt! [emoji28][emoji85]
Såvidt her. Vil legge meg, men må re opp senga. Og med rent sengetøy så burde jeg dusje også. Så da ligger jeg her på sofaen og tenker på alt jeg burde gjøre [emoji23]
Åååh! Kjenner meg sånn igjen der ja! Men ser virkelig at du vil dusje før du legger deg i rent sengetøy... det EE digg ass[emoji173]️
Kjenner jeg er skikkelig trøtt.. men jeg sliter sånn med rastløse ben at jeg gruer meg til å legge meg[emoji51][emoji51]
Åååh! Kjenner meg sånn igjen der ja! Men ser virkelig at du vil dusje før du legger deg i rent sengetøy... det EE digg ass[emoji173]️
Kjenner jeg er skikkelig trøtt.. men jeg sliter sånn med rastløse ben at jeg gruer meg til å legge meg[emoji51][emoji51]
Jeg vet mange har hatt hell med magnesiumtabletter ved rastløse ben (pass bare på at dem er trygge for gravide).
Sist jeg var gravid gikk jeg på yoga for gravide - lærte da en enkel øvelse som skulle hjelpe for det. Det funka for meg. (Er ikke så god på å forklare øvelser skriftlig, men skal prøve) sitt på gulvet med strake ben forran deg og tærene strekker du bakover (mot hodet ditt), pass også på å strekke rumpeballene litt (dandere/dra rumpa bakover) også strekk deg rolig fremover i overkroppen så langt du greier. Hold posisjonen lenge. Tøy sånn daglig.
Altså, for meg hjalp det veldig godt altså
Herregud, jeg er så trøtt. Ligget i senga størstedelen av dagen. Og merker at humøret ikke er på topp. Men jeg håper at det er et godt tegn, at det er så mye positivt som skjer i kroppen at det tar all energi. Er fjerde gang jeg er gravid, men har aldri kommet så langt som dette før.
Flere som er trøtte i dag?
Vanskelig å datere et svangerskap utifra hcg-nivå da det er store variasjoner. UL er langt bedre verktøy etter antatt 6 uker.Skal ta blodprøve for å finne ut hvor langt jeg er på vei. Og lurer på om noen vet hvor lenge jeg må vente på svar?
Noen spesiell grunn?7 uker i dag og samtale på sykehus i morgen.
Det anbefales veldig lav eller ingen vektøkning om man er mye overvektig fra før av, men det viktigste er sunne matvaner og fysisk aktivitet. Vet det flere steder finnes spesiell oppfølging for overvektige gravide. Både for å følge med på vektøkning og prøve unngå for mye oppgang, men også for å følge bedre med på babyens vekst enn SF-mål vil gi.Har andre her gått NED i vekt siden de fikk positiv? [emoji33] jeg sluttet med godteri og energidrikker så snart det positive merket kom, og siden da har jeg gått ned 0.5kg... er dette uheldig for fosteret? Jeg må nok uansett oppjustere litt kaloriene.
Jeg er dessverre overvektig fra før, men har selvfølgelig lest at tiden for dietter og slanking ikke er mens en er gravid, så jeg går jo ikke på noen diett i alle fall. Men jeg spiser sunt.
Jeg har også lest at det ikke er unormalt å gå ned litt i vekt grunnet kvalme, så kan jo ikke se for meg at sunnere matvaner er usunt for fosteret?
Noen meninger?
Må igjen presisere at jeg IKKE slanker meg eller dietterer i svangerskapet, det ville bare vært feil, i mine øyne!
Noen spesiell grunn?
Skjønner.Ja- vi er veldig i tvil om vi skal beholde eller ikke.
Ja- vi er veldig i tvil om vi skal beholde eller ikke.
7 uker i dag og samtale på sykehus i morgen.