Skravletråd septemberspirene!

Når ringer dere lege/helsestasjon for å bestille time til første kontroll? [emoji846] første kontroll er som regel mellom uke 8-12, så det er kanskje litt tidlig enda?

Har ringt etter ønske om møte med jordmor allerede [emoji846] bare for beroligende prat rett og slett. Har bestilt time hos lege for å sjekke at Jeg ikke mangler noe vitaminer elns.

Jeg fryser såpass ille at jeg er helt blå under neglene [emoji85] Får aldri varmen i kroppen med unntak av når jeg sover, men det er ikke akkurat en luksus jeg kan unne meg med en liten aktiv tass her hjemme [emoji38]

Har ringt etter ønske om møte med jordmor allerede [emoji846] bare for beroligende prat rett og slett. Har bestilt time hos lege for å sjekke at Jeg ikke mangler noe vitaminer elns.
Har vært å tatt prøvene, og bestilt "ro seg ned time " hos jordmor [emoji23]

Jaaaa, kjenner litt på angst allerede og gruer meg til fødselen allerede [emoji85]
Jeg gruer meg faktisk ikke til fødselen, har hatt 2 fine fødsler bak meg. Men jeg gruer meg til selve graviditeten! Hadde sånn helvetets bekkenløsning med siste mann, var sååå vondt at det var verre enn selve fødselen!

Jeg gruer meg faktisk ikke til fødselen, har hatt 2 fine fødsler bak meg. Men jeg gruer meg til selve graviditeten! Hadde sånn helvetets bekkenløsning med siste mann, var sååå vondt at det var verre enn selve fødselen!

Jeg gruet meg heller ikke til selve fødselen, den forrige gikk superfort! Men jeg holdt på å stryke med pga stort blodtap etter fødselen, og fikk fly helikopter [emoji28]

Da fikk jeg eeendelig time hos legen på tirsdag. Og jordmor tirsdagen etter:)

Har bestandig vært en kaffe elsker, drukket kaffe hele dagen, nå drikker jeg kansje 2 kopper om dagen, men har satt min elsk på te, vært fall idag! Fikk en te pose i julegave, kjærlighets te, å fy fader den var god!

Hei folkens!

Jeg har lest så mye forskjellig ang TE!
Hva drikker dere?
Har veldig lyst på en kopp te men i følge Internett er det så mye du skal unngå:nailbiting:

Er første barnet og kan kan jo bli gal av allt man leser på netteto_Oxsmile8

Hei folkens!

Hva drikker dere?
Har veldig lyst på en kopp te men i følge Internett er det så mye du skal unngå:nailbiting:

Som jeg har forstått er det koffeinet i teen man ikke skal ha for mye av.

*Redigert av moderator*

Last edited by a moderator:
Som jeg har forstått er det koffeinet i teen man ikke skal ha for mye av.

Som førstegangsgravid er jeg sikkert litt hysterisk :p Men jeg unngår bevisst koffein selvom det sikkert ikke er helt krise å drikke en kopp kaffe eller to:wacky:

Nei nå er det ingen som vet. Ser ut til å ha hatt en cysteruptur og har fått noe blødning i magen av det. Blør en del så det er nok en SA på gang også.

Enn så lenge er jeg bare undersøkt, fastende og på smertestillende

Huff, stakkars deg. Klem [emoji173]️

Takk :)
Jeg er litt usikker, fikk beskjed sist (bare et år siden) at jeg måtte ringe inn og få sjekket når jeg ble gravid igjen. Men har uansett legetime nå på torsdag, så regner med jeg får kommet inn denne uken på et eller annet vis :)

Du får helt garantert en tidlig UL, enten du må henvises eller ikke [emoji4] Men så tidlig ser de vel ikke så mye uansett, så det kan hende du må vente et par uker på undersøkelsen. I forrige svangerskap var jeg på tidlig UL privat for tidlig (eggløsningen var visst senere enn jeg trodde). Da ble det masse styr med at jeg måtte ta HCG-prøver for å se stigning og at det ikke var xu. Ny UL et par uker senere viste normal intrauterin graviditet med bankende hjerte [emoji173]️

Hei folkens!

Hva drikker dere?

De fleste typer te har mindre koffein enn kaffe, og det er jo innafor med litt kaffe hver dag. Så en kopp te eller to er heeeelt ok faktisk [emoji3]

Som førstegangsgravid er jeg sikkert litt hysterisk :p Men jeg unngår bevisst koffein selvom det sikkert ikke er helt krise å drikke en kopp kaffe eller to:wacky:

Flink du er! Er jo likså greit å la vær. Her smaker kaffen ikke noe særlig, men som den kaffedrikkeren jeg pleier å være, prøver jeg meg på en liten kopp hver dag[emoji56] burde jo bare kutte helt men trenger litt kick om morgenen. Også må jeg få ha noe igjen etter å ha kutta snusen!

Back
Topp