Skravletråd septemberspirene!

Hei! Jeg er helt ny her inne. Er 5+0 nå i dag. 13 år siden forrige barn, men hatt både sa, ma og xu i mellomtiden. Skal ringe inn til sykehuset i morgen og be om tul, vet ikke om jeg må ha henvisning fra lege eller ikke. Men egglederen min måtte ikke fjernes, ergo har jeg større sjans for at det skjer igjen.

Av symptomer er det kvalme, gigapupper som er så utrolig vonde, smerter ved livmoren, halsbrann og forstoppelse. Kvalmen er ikke så ille, verst et par timer på formiddagen. Men, jeg har gått opp to kg i vekt nå. Tror jeg samler vann, litt bekymret for det.

Jeg har kort syklus (26 dager), og vet når jeg hadde el. Siden det blir på syklusdag 12, så flytter jeg "siste mens"-dagen til to dager tidligere, for å slippe diskusjoner om termin, vet ikke om legene legger inn at man har noe annet enn 28 dagers syklus.

Når du vet når du har el, så kan du uansett regne 2+0 på eggløsningsdagen. :)
Tror du må ha henvisning, men du har vell vært ofte inne på sykehuset, så kan være du er heldig. Håper spiren sitter hele veien hos deg [emoji4]

Tror du må ha henvisning, men du har vell vært ofte inne på sykehuset, så kan være du er heldig. Håper spiren sitter hele veien hos deg [emoji4]

Takk :)
Jeg er litt usikker, fikk beskjed sist (bare et år siden) at jeg måtte ringe inn og få sjekket når jeg ble gravid igjen. Men har uansett legetime nå på torsdag, så regner med jeg får kommet inn denne uken på et eller annet vis :)

Takk :)
Jeg er litt usikker, fikk beskjed sist (bare et år siden) at jeg måtte ringe inn og få sjekket når jeg ble gravid igjen. Men har uansett legetime nå på torsdag, så regner med jeg får kommet inn denne uken på et eller annet vis :)
Da er det bare å ringe til sykehuset [emoji4] da tror jeg du slipper unna henvisningen [emoji4]

Når ringer dere lege/helsestasjon for å bestille time til første kontroll? [emoji846] første kontroll er som regel mellom uke 8-12, så det er kanskje litt tidlig enda?

Når ringer dere lege/helsestasjon for å bestille time til første kontroll? [emoji846] første kontroll er som regel mellom uke 8-12, så det er kanskje litt tidlig enda?
Jeg har bestilt legetime for å høre om henvisning til TU. Og for å sjekke div nivåer, er super svimmel om dagen.

Nå begynner vi å bli litt folk her inne [emoji16] så gøy!

Jeg har ikke ringt enda. Tenker å vente enda en stund :)

Jeg ringte inn i dag, fikk komme inn en halvtime senere! Alt var vel, min beregning av termin stemte, og gynekologen mente han kunne se at den rørte på seg alt! :) Skal inn til ny kontroll om to uker, fordi jeg hadde en cyste som gav meg smerter. Men fikk flere "gratulerer" av både han og sykepleieren, det var litt merkelig, for mine forrige tre svangerskap har jeg bare hørt "beklager, det er ikke liv", "Dessverre, her ligger det i egglederen" og "Denne har nok sluttet å vokse". Så det var en litt annerledes opplevelse.

Jeg fikk time på torsdag til blodprøvetaking fordi jeg ga blod rett rundt eggløsning, ble så bekymret mtp folatverdier og sånn, om jeg ble tappet for det også... så håper at det ikke har gitt noen negativ påvirkning altså...

Jeg var idag og tok blodprøvene. Skulle bare sjekke blod%, men legen tok alt i samme slengen + litt til. 9 glass ble det! [emoji21]

Jeg ringte inn i dag, fikk komme inn en halvtime senere! Alt var vel, min beregning av termin stemte, og gynekologen mente han kunne se at den rørte på seg alt! :) Skal inn til ny kontroll om to uker, fordi jeg hadde en cyste som gav meg smerter. Men fikk flere "gratulerer" av både han og sykepleieren, det var litt merkelig, for mine forrige tre svangerskap har jeg bare hørt "beklager, det er ikke liv", "Dessverre, her ligger det i egglederen" og "Denne har nok sluttet å vokse". Så det var en litt annerledes opplevelse.

Åå for en herlig opplevelse! Deilig å virkelig få det bekreftet[emoji173]️[emoji173]️

Ååh, da må det jo være ekstra fint nå, så gøy [emoji173]️

Sjefen min ringte meg idag ang ferie vi hadde tenkt på i juni. Sa bare at det ikke ble noe av likevel, men har sååå dårlig samvittighet. Har ikke lyst å fortelle at jeg er gravid, igjen. Dette er mitt tredje svangerskap på fire år, jeg var gravid med første da jeg startet i jobben min [emoji15]

Ja! Pappa åpna en boks redbull i bilen her i helgen, holdt på å spy det var så stygg lukt! Og jeg som enda liker redbull [emoji23]
Å nei! Og redbull som lukter sååå godt ellers [emoji7] Gikk forbi meg en dame idag som seriøst hadde dusja i parfyme! [emoji87] Jeg brakk meg... [emoji18]

Jeg kastet opp i dag.. Håper ikke det er noe som jeg kommer til å fortsette med! Men når jeg skulle lage meg frokost i dag så kom det med en gang. Måtte bare løpe på badet:(

Jeg kastet opp i dag.. Håper ikke det er noe som jeg kommer til å fortsette med! Men når jeg skulle lage meg frokost i dag så kom det med en gang. Måtte bare løpe på badet:(

Uff da, kanskje du bare var veldig sulten? Sist jeg gikk gravid kunne jeg nesten ikke bli sulten, da kastet jeg opp [emoji28] måtte spise med en gang jeg stod opp.

Uff da, kanskje du bare var veldig sulten? Sist jeg gikk gravid kunne jeg nesten ikke bli sulten, da kastet jeg opp [emoji28] måtte spise med en gang jeg stod opp.

Ja jeg var veldig sulten. Så det er mye mulig at det var derfor:) Men har egentlig ikke så mye matlyst heller... Er liksom ingenting som frister:/

Hos meg har det lille som var av kvalme før positiv test forsvunnet helt! Og jeg har ikke spist bra nå i juleferien [emoji28] Får nyte det så lenge det varer, HG har tatt meg på senga før, men hååper jeg slipper det verste [emoji846]

Back
Topp