Skravletråd september!

God morgen!
Da er minstemann i barnehagen igjen, dog fortsatt veldig tett. Men i værste fall er han mye tett gjennom hele vinteren, så vi kan ikke ha han hjemme ved det minste host heller..
Håper han får en grei dag, han gledet seg hvertfall veldig!
Jeg er på plass på lesesalen, og har satt på litt kaffe. Om det kommer flere hit i dag må jeg flytte meg, da jeg er blitt ganske tett selv og plagsom å dele lesesal med :p
Det blir noen timer her før litt handling på hjemveien. T skal ha med fetteren hjem fra skolen i dag før de skal på speideren :)
Og så er det foreldremøte på skolen i kveld! Mannen er virkelig ikke i slag med de bena sine, og nå er vi litt i stuss på hva som egentlig feiler han :( Minstemann kunne hvertfall komme og bli passet av mormor sammen med lillefetteren, mens søs og jeg skal på foreldremøte!
Ha en fin dag!!

Han er veldig i slag egentlig nå. Han blir bare så tett, og sliten av det. Må begynne på forebyggende astmamedisin nå som sesongen er i gang!
Han og jeg koste oss ute i regnet en time nå før barne-tv, og det var nok godt å komme litt ut :)

Ja det kan hjelpe mot slapphet å komme seg ut litt:)

Ja, heldigvis, redd de skal få blindtarmbetennelse siden det ligger i familien. Både jeg og søsteren min har operert den bort:p

Ja det er litt skummelt sånn sett. Er sånt arvelig?

God morgen!
Da er minstemann i barnehagen igjen, dog fortsatt veldig tett. Men i værste fall er han mye tett gjennom hele vinteren, så vi kan ikke ha han hjemme ved det minste host heller..
Håper han får en grei dag, han gledet seg hvertfall veldig!
Jeg er på plass på lesesalen, og har satt på litt kaffe. Om det kommer flere hit i dag må jeg flytte meg, da jeg er blitt ganske tett selv og plagsom å dele lesesal med :p
Det blir noen timer her før litt handling på hjemveien. T skal ha med fetteren hjem fra skolen i dag før de skal på speideren :)
Og så er det foreldremøte på skolen i kveld! Mannen er virkelig ikke i slag med de bena sine, og nå er vi litt i stuss på hva som egentlig feiler han :( Minstemann kunne hvertfall komme og bli passet av mormor sammen med lillefetteren, mens søs og jeg skal på foreldremøte!
Ha en fin dag!!

Forkjølelse hos deg å? Eller bare tett?.. håper du slapp å flytte deg :D
Godt du har søsteren din å dra med da :) får guttene i samme klasse?
Høres ikke bra ut med mannen din :( sliter han med bena også? Trodde det var ryggen?:confused:

God dag :)
Jeg er på jobb etter å ha begynt 10:45 :) akkurat ferdig med å glanse en del;) så da sitter vi her fram til vi skal hjem :D haha..
Idag skal jeg få laget litt marsipanpynt tenkte jeg. Men må først kjøpe det jeg trenger for å lage spiselig lim :P dåpskaken er til søndag, så håper jeg kan bli ferdig med den fredags kveld :) pynten skal jo tørke i noen dager alikevel, så det er bra jeg kan starte smått :D

Ellers går det som vanlig her :)
Ha en fin dag :D

Forkjølelse hos deg å? Eller bare tett?.. håper du slapp å flytte deg :D
Godt du har søsteren din å dra med da :) får guttene i samme klasse?
Høres ikke bra ut med mannen din :( sliter han med bena også? Trodde det var ryggen?:confused:
Gutta går ikke i samme klasse, men på samme trinn :)
Jeg har blitt litt forkjøla, men det går veldig bra!
Jo, altså, problemet ligger nok i ryggen et sted, men presser på en nerve som gjør at bena ikke fungerer som de skal... Det ble oppdaget en prolaps på MR, men kiropraktor og lege har nå konkludert med at den ikke er nok til å gi så sterke symptomer som han har fått nå. Heldigvis fikk han raskt time på nevrologisk, og skal dit på fredag allerede!!

God morgen!
Ønsker meg en morgen kan sove lenge :-p
Men vi er oppe, og gråter ikke :-D
Straks dusjen, og så skal jeg lage kakao og matpakke til minsten som skal på fjelltur med barnehagen i dag :) fast tur hvert år, men det så ut til å bli bare skolestarterne pga for lite busser tilgjengelig, men så ordnet det seg :) jeg skulle gjerne blitt med, som i fjor, men så har jeg et møte kl 10, så da ble det litt vanskelig.
Ellers er det planer om litt skolearbeid :)
Ha en fin dag!

Gutta går ikke i samme klasse, men på samme trinn :)
Jeg har blitt litt forkjøla, men det går veldig bra!
Jo, altså, problemet ligger nok i ryggen et sted, men presser på en nerve som gjør at bena ikke fungerer som de skal... Det ble oppdaget en prolaps på MR, men kiropraktor og lege har nå konkludert med at den ikke er nok til å gi så sterke symptomer som han har fått nå. Heldigvis fikk han raskt time på nevrologisk, og skal dit på fredag allerede!!

Godt han fikk rask time! Høres ikke godt ut :( er det noe som evt kam opereres? Eller er det noe annet man kan gjøre? Håper ikke han må gå sånn lenge!

God morgen!
Straks dusjen, og så skal jeg lage kakao og matpakke til minsten som skal på fjelltur med barnehagen i dag :) fast tur hvert år, men det så ut til å bli bare skolestarterne pga for lite busser tilgjengelig, men så ordnet det seg :) jeg skulle gjerne blitt med, som i fjor, men så har jeg et møte kl 10, så da ble det litt vanskelig.
Ha en fin dag!

Koselig med fjelltur :) det er så godt for barna! :D åssen er været? :)
Ha en fin dag du også :)

Godt han fikk rask time! Høres ikke godt ut :( er det noe som evt kam opereres? Eller er det noe annet man kan gjøre? Håper ikke han må gå sånn lenge!
Aner ikke, det er det som gjør det litt ekkelt!

Koselig med fjelltur :) det er så godt for barna! :D åssen er været? :)
Ha en fin dag du også :)
Pøsregn da jeg leverte, men opphold nå :)
Det blir nok vått og kaldt der oppe, så han har flere lag ull fra topp til tå :-D

God morgen!
Ha en fin dag!
Ønsker meg en morgen hvor jeg får til å sove lenge. Er så kvalm om morran at jeg bare må stå opp for å spise litt, og etter det får jeg ikke sove mer. :p

Hvordan gikk turen?

Hallo :)
Vi har vært på besøk hos mommo og olde i ettermiddag. Bestemoren min er kommet for å bo i hybelleiligheta hos mamma i vinter, hun trives ikke alene i finnmark i mørketida, så da kommer hun hit. :) Hermine er så glad for å ha olde her. :)

Trøtt unge etter lang tur med bhg idag og kun en kort blund på bussen tilbake. Ble endel tårer og surk hos mamma, er ikke vant til det jeg, hun er jo alltid blid den ungen. Tydelig at nok søvn er kriteriet for blid unge. :p

Jeg er sinnsykt trøtt nå, har jo ikke fått middagshvilen min idag. :p Mannen henter en pizza, babyen vil ha pizza :p så blir det tv og senga om ikke lenge. :)

Ønsker meg en morgen hvor jeg får til å sove lenge. Er så kvalm om morran at jeg bare må stå opp for å spise litt, og etter det får jeg ikke sove mer. :p

Hvordan gikk turen?
Turen gikk supert - men jeg tror det var flere enn ungene som var slitne :p
Gutten var hvertfall kjempefornøyd - så får jeg kanskje høre mer om turen senere :)
Men det ble ganske vått for dem :p

Turen gikk supert - men jeg tror det var flere enn ungene som var slitne :p
Gutten var hvertfall kjempefornøyd - så får jeg kanskje høre mer om turen senere :)
Men det ble ganske vått for dem :p
Huffda, kjipt med regn.

Klart de voksne blir slitne også, av å styre en skokk med unger på fjellet hele dagen.

Her regnet det litt på morran idag, men var meldt sol etter kl 10. Så jeg droppa å sende regnjakke med Hermine for ville ikke at hun skulle gå rundt i skogen hele dagen i regntøy. Hun har jo allværsjakke som tåler masse vann. Glad er jeg for det, for når jeg henta henne skinte sola og alle ungene gikk rundt i regnbukse og genser...alle regnjakkene lå i en haug inne i gangen, og Hermines allværsjakke da. :p

Huffda, kjipt med regn.

Klart de voksne blir slitne også, av å styre en skokk med unger på fjellet hele dagen.

Her regnet det litt på morran idag, men var meldt sol etter kl 10. Så jeg droppa å sende regnjakke med Hermine for ville ikke at hun skulle gå rundt i skogen hele dagen i regntøy. Hun har jo allværsjakke som tåler masse vann. Glad er jeg for det, for når jeg henta henne skinte sola og alle ungene gikk rundt i regnbukse og genser...alle regnjakkene lå i en haug inne i gangen, og Hermines allværsjakke da. :p
Ja her hadde de lurt på å pakke med regntøy til alle, for å slippe gummi hele dagen. Men det regnet ganske mye, så de var glade for at de droppet parkdresser og gikk for regntøy :-p
Ungene storkoser seg jo tross regn, så en slik tur er flott uansett egentlig :)

Heisann

Håper det går bedre med mannen Fru H, og at det er fiksbart, ryggproblemer er skumle saker :( Selv sliter jeg med skulderen som aldri blir bra.

Her er det sykdom ute å går, nasse har klaget lenge på magevondt, og vi trodde etter legebesøket på mandag at det var ørebetennelse, men det viser seg å være noe annet. Tur til legevakt i går etter oppkast og 40 i feber, og legen igjen i dag, Men siden hun ikke vil gi noen urinprøve er det litt vanskelig å si hva der er, men mye tyder på en urinveisinfeksjon. Så nå håper jeg vi skal klare å få litt mer tiss i tisseposen hun har på seg,blir en travel helg dette.

Smith er heldigvis frisk og rask, skal hente henne snart i barnehagen :rolleyes:

Håper dere får en fin helg :-):D

Heisann

Håper det går bedre med mannen Fru H, og at det er fiksbart, ryggproblemer er skumle saker :( Selv sliter jeg med skulderen som aldri blir bra.

Her er det sykdom ute å går, nasse har klaget lenge på magevondt, og vi trodde etter legebesøket på mandag at det var ørebetennelse, men det viser seg å være noe annet. Tur til legevakt i går etter oppkast og 40 i feber, og legen igjen i dag, Men siden hun ikke vil gi noen urinprøve er det litt vanskelig å si hva der er, men mye tyder på en urinveisinfeksjon. Så nå håper jeg vi skal klare å få litt mer tiss i tisseposen hun har på seg,blir en travel helg dette.

Smith er heldigvis frisk og rask, skal hente henne snart i barnehagen :rolleyes:

Håper dere får en fin helg :-):D
Uff så synd hun ble så dårlig :( høres ikke noe godt ut!! Håper hun kommer seg raskt...
Ingen særlig svar for mannens del i dag, desverre. Henvist videre litt bekymret nå i grunn, men vi får bare vente og se!

Uff så synd hun ble så dårlig :( høres ikke noe godt ut!! Håper hun kommer seg raskt...
Ingen særlig svar for mannens del i dag, desverre. Henvist videre litt bekymret nå i grunn, men vi får bare vente og se!
Takk, vi har fått antibiotika, men vi venter til det blir en skikkelig prøve, men klarer hun ikke tisse I posen i dag starter vi med den i morgen.

Huff skjønner deg godt, så dumt at sånt tar så lang tid:(

Back
Topp