Skravletråd september!

God morgen!
Minsten fikk feber igjen i går, 1,5 uke siden sist! Han ble ganske varm i natt, men sov til 7.30 og er helt fin. Tar høst ferie han nå da, så blir han helt frisk!
Familiefeiring i ettermiddag, så i dag skal det pyntes kake (eventuelt bakes ny om den jeg bakte i går ikke ble bra!), og pyntes litt hos foreldrene mine hvor vi skal feire.
Hva gjør dere i dag?

Uff feber igjen :( håper det ikke blir noe mer ut av det! Er det 3 okt han har bursdag? Eller husker jeg helt feil nå?:p
 
Mornmorn!
Vesla er i barnehagen og jeg skal vaske/rydde/strikke og prøve å forstå meg på det nye arbeidskravet vi har fått. Det er så omfattende at jeg ikke vet hvor jeg skal starte. Såååeeh..Skikkelig travel dag med andre ord.

Lykke til med feiringa, Fru H! Tenker at litt ferie gjør susen for minsten.:)

Lykke til med alle planene :D hva strikker du nå?
 
Lykke til med alle planene :D hva strikker du nå?
Har strikka ei helt enkel jakke til Jenny.:) Skal bare sy igjen ene sida og feste trådene nå, så er den ferdig. Brukte ikke oppskrift denne gangen heller, så jakka blir nok romslig.:p
 
Har strikka ei helt enkel jakke til Jenny.:) Skal bare sy igjen ene sida og feste trådene nå, så er den ferdig. Brukte ikke oppskrift denne gangen heller, så jakka blir nok romslig.:p
Så flink du er! :D Gjør ikke noe at den er stor da
Jeg har bestilt garnpakke til en bestefargenser av Pickles-oppskrift. Den ser lett og ledig ut - tenker det er kjekt å ha for å fra utenpå når man er på farten, og i bil istedet for tykk jakke osv :D
 
Så flink du er! :D Gjør ikke noe at den er stor da
Jeg har bestilt garnpakke til en bestefargenser av Pickles-oppskrift. Den ser lett og ledig ut - tenker det er kjekt å ha for å fra utenpå når man er på farten, og i bil istedet for tykk jakke osv :D
Well, thank you! Ville ha ei lett og åpen jakke i alpakka som er grei å ha innendørs når det blir kaldere. Strikka bolen romslig og armene litt strammere, slik at de ikke henger i veien. Syns det er vanskelig å få kjøpt gensere i butikkene, så det er greit å ha noe alternativt liggende.☺ Neste strikkeprosjekt er sokker tror jeg.

Så spennende med garnpakke. Jeg så en sennepsgul bestefarsgenser/trøye på Pickles her en dag. Er det den du skal strikke?
 
Well, thank you! Ville ha ei lett og åpen jakke i alpakka som er grei å ha innendørs når det blir kaldere. Strikka bolen romslig og armene litt strammere, slik at de ikke henger i veien. Syns det er vanskelig å få kjøpt gensere i butikkene, så det er greit å ha noe alternativt liggende.☺ Neste strikkeprosjekt er sokker tror jeg.

Så spennende med garnpakke. Jeg så en sennepsgul bestefarsgenser/trøye på Pickles her en dag. Er det den du skal strikke?
Ja stemmer, det er den, i litt mer rød/oransje farge :D
 
Spennende! Det blir sikkert fint. Strikkes den i ett, slik at man slipper å montere på ermene?
Har ikke sett på oppskriften enda :p men jeg tror det. Ser ut som rillestrikk. Må kanskje sy sammen under ermene til slutt?
 
Har ikke sett på oppskriften enda :p men jeg tror det. Ser ut som rillestrikk. Må kanskje sy sammen under ermene til slutt?
Ja, rillestrikk. Og bolen ser ut til å være strikket tvers over ryggen istedenfor på langs. Blir spennende å se.:) Du legger den vel ut på strikkeri-tråden din?:)
 
Ja, rillestrikk. Og bolen ser ut til å være strikket tvers over ryggen istedenfor på langs. Blir spennende å se.:) Du legger den vel ut på strikkeri-tråden din?:)
Ja jeg sjekket nå. Begynner ytterst på det ene ermet, og strikker jakken i ett stykke på tvers. Og syr under ermene og i siden til slutt :) skal legge ut ja :) spent op fargen...! Jeg synes ikke alltid at bildene til pickles stemmer helt :p
Så fin alpakka-genseren blir!!
 
Har strikka ei helt enkel jakke til Jenny.:) Skal bare sy igjen ene sida og feste trådene nå, så er den ferdig. Brukte ikke oppskrift denne gangen heller, så jakka blir nok romslig.:p

Du er flink altså :D den var jo så fin :)
 
Back
Topp