Skravletråd mai 2014

Uff tung natt.... Bestefaren til mannen min fekk påvist kreft for to dager siden, gjekk fra å vere ein super frisk og oppegående 98 åring (!!), til å bli sengeliggende. Han kom heim igjen fra sjukehuset i går kveld og det kan tyde på at han ikkje har lenge igjen. Så eg tok på meg oppgava i å sitte med han første del av natta, håper noen våkner å avløyser meg i 03 tida. Er ikkje like lett med uplanlagt nattevakt no når eg er gravid ;-) Det føles godt å hjelpe og vise mannen min og svigerfam. at eg bryr meg. Eg er utdannet hjelpepleier og har ein del erfaring med slike situasjoner. Men er selvfølgelig rart og trist når det er så nærmt..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Stakkars mann :(
Om det ikke skulle være lenge igjen for ham så håper jeg hans siste tid her på jorden er så behagelig som mulig<3

Det er utrolig flott av deg og vise slik omtanke<3 sender dere mange varme tanker for dagene som kommer<3

Stakkars mann :(
Om det ikke skulle være lenge igjen for ham så håper jeg hans siste tid her på jorden er så behagelig som mulig<3

Det er utrolig flott av deg og vise slik omtanke<3 sender dere mange varme tanker for dagene som kommer<3

Signerer denne, hadde alt av ord jeg kan sette i en slik situasjon! Er trist når alderdommen slå inn, vertfall når det skjer plutselig :(

Håper det gikk fint. Du er snill med svigerfam. <3

HHadde dette vært mitt første svangerskap ville jeg hatt enebarn, Dette er det verste jeg har gått gjennom noen gang. Går konstant og holder meg for munnen i redsel å kaste opp. Og er så sliten og trøtt at jeg ikke en gang orker å lage mat til meg selv når jeg er sulten og kvalm. Sover og er drlig. Ellers er jeg lei meg, trist og deprimert.

HHadde dette vært mitt første svangerskap ville jeg hatt enebarn, Dette er det verste jeg har gått gjennom noen gang. Går konstant og holder meg for munnen i redsel å kaste opp. Og er så sliten og trøtt at jeg ikke en gang orker å lage mat til meg selv når jeg er sulten og kvalm. Sover og er drlig. Ellers er jeg lei meg, trist og deprimert.
Huff :-( kjenner meg igjen i noe av det du sier.. Det har vært, og er, noen tunge dager på meg også.. Sover nesten hele døgnet, og når jeg er våken henger jeg over doskåla.. Men prøver å ikke glemme hvorfor det er sånn, det hjelper meg litt gjennom dagene :-) Krysser fingrene for at du blir bedre <3

I morgen går nok en gang turen til legen igjen for min del, er fermdeles fryktelig kvalm og helt utmattet. Tilbringer store deler av dagen enten i drømmeland, eller ved doskåla. Får nesten ikke i meg noen ting, bare mariekjeks og cola, og kan ikke begripe hvordan jeg skal klare å jobbe i denne tilstanden. Får håpe dette gir seg snart, for jeg er veldig, veldig sliten, samtidig som jeg kribler i fingrene etter å komme meg ut i jobb igjen.:-/ Er det noen fler som sliter med det samme?

Denne gangen sliter jeg med kvalme selv, så ble sykmeldt en uke for å hvile meg litt. Ikke gøy å være på jobb og spy når man hjelper en pasient i dusjen liksom..
Håper hvile hjelper, kaster ikke opp så mye nå. Men så mye uggen og uvel og kvalm det tar mye krefter. 3åringen min krever jo sitt han også, kan jo ikke bare sove heller

Nei huff, det er ikke veldig gøy dette her. Du får ha god bedring :-)

Jeg sliter med utmattethet og kvalme selv. Legen ville egentlig sykemelde meg 100%, men jeg vil prøve 50% først. Så 3 uker 50% i første omgang. Prøver halve dager denne uken, og hvis ikke det funker, så 2 fulle og en halv neste uke....

Noen som vet om sykemelding i svangerskapet påvirker noe senere i forhold til penger i mammaperm osv?

Oppkast etter inntak av tran med sitronsmak, er overhode ikke til å anbefale
4827118636_nausea_smiley_answer_2_small.jpeg

Slapp sykehus for nå, fikk noen kvalmenedsettende tabletter, og det ser ut til at de hjelper meg litt :-) Tok en del prøver osv og skal tilbake til legen på fredag, håper det er gode resultater og at jeg slipper sykehus :-)

Hjemme etter en halv dag på jobb, bestilte time hos legen, og er nå sykemeldt pga. kvalme og oppkast (hypermesis som det står så fint på sykemeldingen) Sykemeldt ut neste uke, så skulle han ringe meg å høre hvordan det gikk. Han vill gi meg Postafran (?), men det ville jeg ikke siden bivirkningen er trøtthet og noe med fosteret, så jeg fikk noen andre tabl. i stedenfor, Vitamin B6 (pyridoksin) aldri hørt om, men håper de funker slik at jeg slipper sykehusinnleggelse som han nevnte :(

afipran? eller noe sånn er det jo noe som heter. funker ikke en dritt spør du meg, men det er et kvalmestillende middel som gravide kan få.

Etter en uke med litt pause fra ekstremkvalmen, kom den nå tilbake. Jeg klarer ikke å fungere når jeg er så dårlig og får hvertfall ikke laget meg ordentlig mat. Oppå det hele sitter jeg her med studier opp etter øra som bare hoper seg opp for hver dag jeg henger udugelig foran doskåla.. :(

afipran? eller noe sånn er det jo noe som heter. funker ikke en dritt spør du meg, men det er et kvalmestillende middel som gravide kan få.

Snakker om postafen, Afipran er ikke det dokumentert noe fosterskadelig, men Postafen er det ikke tilrådelig å bruke hos gravide viss det ikkke er helt nødvendig. Så da overlever jeg heller denne kvalmen, enn å putte i meg så sterke legemiddel, er mi mening :)

Back
Topp