Skravletråd mai 2014

tenkte du ville kanskje høre om enda et du kunne bruke ;-) om du ikke hadde hørt om det:-)

tenkte du ville kanskje høre om enda et du kunne bruke ;-) om du ikke hadde hørt om det:)

ahh, sånn ja, da missforstod jeg. Takk for hjelpen uansett :)

Hur går det med er som har svårt att sluta snusa?
I min första graviditet slet jag också!
Pröva Onico (nikotinfritt) eller skär ingefära i passande bitar å stoppa under läppen. Med en god del viljestyrka funkade det för mig:)

Jeg har ikke snust på 16 dager! Veldig fornøyd. :-) glad for at jeg har klart det denne gangen også! Selv om det gikk litt lengre tid. :-)

Snuser fortsatt en innimellom, men bank i bordet så har ekstremkvalmen fått meg til å holde meg unna den største bruken. JEG MÅ skjerpe meg!

Onico är ett väldigt gott alternativ!
Moshi med reka, har du prövat det? Då kan du ju till och med snusa med gott samvete;-)

Onico er lov. Men om man vil slutte for alltid er det jo lurt å komme seg vekk fra onico også. Selv tar jeg også onico. Men prøver å ikke ta.

Onico är ett väldigt gott alternativ!
Moshi med reka, har du prövat det? Då kan du ju till och med snusa med gott samvete;-)

Ja, den var overhode ikke hjelp i, pluss at den var veldig vanskelig å få tak i her i byn. Men jeg vet jeg skal klare det! Har funnet mye trøst i snusen ettersom jeg har mine dårlige dager

Klarte meg i 11 dager uten snus før jeg gikk på en smell :(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Andre som er mye trøtt?? Rart kor forskjell det kan være på svangerskap. Med første barnet mitt så var eg i super duper form helt frem til fødselen. Ingen kvalme og var full av energi :) Men nå er eg gravid med nummer 2 (kanskje 3?) og er konstant trett, hodepine og kvalm. Ingen oppkast heldigvis :) Føler eg ikke får gjort ting. Blir til at eg er sammen med lillejenta mi og kanskje får eg laga middag til mannen min kommer hjem fra jobb...utenom det så blir det for det meste sofaen. Prøver så godt eg kan å komme meg ut på en spasertur hver dag. Hadde ikke trodd at det kunne være så stor forskjell men det er vel som de sier at ingen svangerskap er like :) Satser på at eg blir piggere etter hvert. Er jo bare i 8.uke. Kommer heldigvis noe fantastisk positivt ut av dette :)

Ja, den var overhode ikke hjelp i, pluss at den var veldig vanskelig å få tak i her i byn. Men jeg vet jeg skal klare det! Har funnet mye trøst i snusen ettersom jeg har mine dårlige dager

Klarte meg i 11 dager uten snus før jeg gikk på en smell :(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Du är dyktig!
Stå på!:-)

Jeg feirer 61 røykfrie dager idag :) Slutta to uker før jeg ble gravid, og etter positiv test har det gått ganske greit å holde seg unna i svake øyeblikk. Hender at jeg får lyst på, og både mannen min og jeg har drømt at jeg har røyket med babyen i magen, men jeg har altså ikke gjort det i virkeligheten. Jeg teller både uker for babyen og dager for røykeslutten og har tenkt til å rope hurra høyt på røykfridag 100 :)

Jeg ønsker dere som skal slutte med nikotin masse lykke til! :)

Ellers er jeg også sabla trøtt nå! Begynte forrige helg/starten av uke 9, og blir bare verre og verre. Jeg sover mer på sofaen enn jeg sitter i den, og jeg husker nesten ikke at jeg har vært i senga på flere dager (fordi jeg går både inn og ut av soverommet i halvsøvne). Har lest meg opp til at det kanskje er på tide å ta jerntabletter? Dette har jeg aldri hørt om. Men nå har jeg hørt om det, og da skal det testes ut asap.

Jeg vil også slenge meg på og skryte litt her :-) Jeg sluttet å røyke med en gang vi bestemte oss for å prøve å få barn, dette var nøye planlagt, så min siste røyk ble tatt 30. Mars :-) Kjempestolt av meg selv, da jeg har røyket hele ungdom- og voksentiden min :-) Hadde faktisk ingen problemer med å slutte og røyke, jeg var så fast bestemt på det, og er overlykkelig over at det går så bra :-D

Gratulerer! :)

Her gikk det ikke så lett, jeg har slutta og begynt igjen 3-4 ganger et halvt års tid og vært innom både ikke-røykermetoden (Alan Carr), viljestyrkemetoden og nicotinsugetablettmetoden.... Det som til slutt fungerte var faktisk intensjonsmetoden der jeg måtte analysere intensjonen med røykingen og bevisst dekke disse behovene med sunnere alternativer. Da gikk det plutselig mye lettere for min del i hvert fall. Da jeg følte at jeg ikke trengte røyken lengre, så var det bare deilig å bli kvitt den driten!

Artig :) Det som funket for meg var å ikke tenke fremover. Hvis man gjør det så blir man veldig satt fast i den panikken som går ut på "shit, kan jeg aldri mer kose meg med en kaffe og røyk om morningen" etc.. Det savnet der var det værste. Mitt tips, og det som fungerte for meg var å takle hvert røyksug der og da. Jeg sa til meg selv "Akkurat denne røyken trenger jeg ikke, kanskje jeg kan ta den neste, men ikke denne. Denne skal jeg klare å stå over." :) og vips så ble det lengre og lengre mellom hver gang jeg måtte stålsette meg :) Nå er savnet helt forsvunnet!

Last edited:
Da prøver jeg å få meg litt søvn igjen :p

Bloggermamma
Termin 01.06.2014

Da prøver jeg å få meg litt søvn igjen :p

Bloggermamma
Termin 01.06.2014

Det borde jag också gjort när jag la lillemann för en timme sen...Meeeen, blev fast härinne och nu vaknar han garantert om kort tid...

Her oppdaget jeg en ny tråd! Noe annet å surfe fra pc enn mobil. :D Endelig fått byttet nick fra Bp*ettellerannet* :p

Å i dag bare spyr jeg. Virkelig ikke moro. Jeg er så lei av å spy og bare 5 uker igjen med denne dårlig formen !!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp