Skravletråd mai 2014

Hva spiser dere når dere er kvalm? Eller, antar ikke at dere spiser når dere er kvalm, men har liksom en konstant liten kvalme, verre på morgen og kveld og orker ikke tanken på mat....

Men må vel kanskje få i meg noe, ingenting som frister.

Noen gode mattips?

Jeg fant ut at kinamat og mat med ingefær i hjelper veldig. Generelt drikker jeg ingefærte når jeg er kvalm. Det lindrer og hjelper meg i allefall

.......Ellers er jeg også sabla trøtt nå! Begynte forrige helg/starten av uke 9, og blir bare verre og verre. Jeg sover mer på sofaen enn jeg sitter i den, og jeg husker nesten ikke at jeg har vært i senga på flere dager (fordi jeg går både inn og ut av soverommet i halvsøvne). Har lest meg opp til at det kanskje er på tide å ta jerntabletter? Dette har jeg aldri hørt om. Men nå har jeg hørt om det, og da skal det testes ut asap.

Vil bare si at det hjalp meg med jerntabletter. Sovner fremdeles raskt, men jeg rekker å legge meg i senga først og holder det til nettene. Har også trappet opp med omega 3, babyen tar sitt!

For meg har det hjulpet å spise hva som helst når jeg har vært kvalm. Epler er populært her. Men jeg har nok vært heldig i forhold til kvalmen. Middels uggen med enkelte anfall av superkvalme som har blitt lindret av noe å spise.

Jeg har fortsatt veldig vondt i magen, lurer på om det er luftsmerter eller hva det er. Er ikke i selve livmoren det gjør vondt, men i magen. Magen er veldig oppblåst og veldig hardt + at det stråler opp i ryggen, så korsryggen føler jeg er ihjel banket :(

Sånn har jeg det ofte og :( Ikke noe godt. pluss at det stikker så ille til i magen i perioder. Legen sa det er pga. livmoren strekkes. ikke noe godt i det heletatt :/

hei, noen som har noen tips? Samboer sitter inne rett foran meg og røyker, noe jeg har prøvd å si til han på en veldig pen måte at jeg ikke respekterer når jeg er gravid :( Men han gir i grunn f... noen som har noen tips? :P solen steiker, og han har sånn ca 5 - 6 skritt ut på terassen med stoler og puter. fortsatt så skal han sitte inne og forpeste meg og babyen :(

hei, noen som har noen tips? Samboer sitter inne rett foran meg og røyker, noe jeg har prøvd å si til han på en veldig pen måte at jeg ikke respekterer når jeg er gravid :( Men han gir i grunn f... noen som har noen tips? :p solen steiker, og han har sånn ca 5 - 6 skritt ut på terassen med stoler og puter. fortsatt så skal han sitte inne og forpeste meg og babyen :(

Provoserende. Skal han bli pappa er han bare nødt til å vokse opp. Det vil si å ta ansvar og hensyn. Dere er et team og må samarbeide og respektere hverandre hver eneste dag for å gi dette barnet de beste forutsetningene i denne verdenen. Kan ikke holde på sånn!

Eneste tipset jeg kan gi er å få ham til å forstå hva han driver med. Både ift passiv røyking og hvordan han påvirker deg psykisk ved å ignorere deg. Det er jo bare respektløst og provoserende. Det beste for barnet er at mor har det bra! Er mor urolig blir barnet urolig osv. Han vil nok egentlig bare det beste for dere, men det virker ikke som om han forstår hva røyken betyr for deg og barnet. Kanskje få ham til lese denne artikkelen?

http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Er-det-farlig/Graviditet-og-royking/

"Ikke glem at passiv røyking også er til skade for barnet du venter. Undersøkelser som er gjort kan fortelle at dersom partneren til den gravide røyker 20 sigaretter daglig så vil dette påvirke fødselsvekten hos barnet"

Lykke til :)

Provoserende. Skal han bli pappa er han bare nødt til å vokse opp. Det vil si å ta ansvar og hensyn. Dere er et team og må samarbeide og respektere hverandre hver eneste dag for å gi dette barnet de beste forutsetningene i denne verdenen. Kan ikke holde på sånn!

Eneste tipset jeg kan gi er å få ham til å forstå hva han driver med. Både ift passiv røyking og hvordan han påvirker deg psykisk ved å ignorere deg. Det er jo bare respektløst og provoserende. Det beste for barnet er at mor har det bra! Er mor urolig blir barnet urolig osv. Han vil nok egentlig bare det beste for dere, men det virker ikke som om han forstår hva røyken betyr for deg og barnet. Kanskje få ham til lese denne artikkelen?

http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Er-det-farlig/Graviditet-og-royking/

"Ikke glem at passiv røyking også er til skade for barnet du venter. Undersøkelser som er gjort kan fortelle at dersom partneren til den gravide røyker 20 sigaretter daglig så vil dette påvirke fødselsvekten hos barnet"

Lykke til :)

takk. leste artikkelen for han, ettersom han har sterk dysleksi. han bare fnyser, og sier at eksen hans røyka gjennom alle 3 graviditetene, og barna hans er jo friske. ble så sint at jeg kastet tobakken hans ut verandaen, så nå ga han opp, og står ute og røyker. håper bare det fortsetter. nytter visst ikke å forklare ham på en pen måte :/

takk. leste artikkelen for han, ettersom han har sterk dysleksi. han bare fnyser, og sier at eksen hans røyka gjennom alle 3 graviditetene, og barna hans er jo friske. ble så sint at jeg kastet tobakken hans ut verandaen, så nå ga han opp, og står ute og røyker. håper bare det fortsetter. nytter visst ikke å forklare ham på en pen måte :/

Huff da.. Det er så trist når det blir sånn.. Men du fikk ham ut i hvert fall! Noen ganger må man rope høyt for å bli hørt. Ellers håper jeg at dere finner tonen igjen veldig raskt, det handler om kommunikasjon, lytting og forståelse alt sammen. Fryktelig vanskelig, men belønningen er fantastisk.

Det går jo som regel bra, men det er noe med at man skal kunne leve med seg selv hvis det ikke går bra. Jeg kjenner ei som røyket gjennom to svangerskap. Det gikk fint med den ene, mens den andre fikk for lite oksygen. Selvfølgelig er det ingen som sier høyt at det skjedde fordi hun røyket!

Slik jeg ser det har det med trivsel og trygghet å gjøre. Det er jo så unødvendig å utsette deg og babyen for slikt stress, så lett å la det være og så er problemet borte og ute av verden. At passiv røyking er omtrent like ille som røyking er jo en kjent sak.

Din oppgave er å produsere baby og trykke den ut, hans oppgave er å støtte deg underveis. Å røyke ute en vinter er en latterlig liten utfordring i forhold til svangerskap og fødsel. Jeg er ganske sikker på at han helst ikke vil bytte plass ;)

Håper dere får en strålende flott kveld sammen :)

Jeg vet om en som drakk store deler svangerskapet fordi hun veldig seint fant ut at hun var gravid. Sønnen hennes feiler så sykt mange ting!!!!!! Jeg er overbevist om at det er mye pga at hun ikke passet på under svangerskapet. Men det er jo selvsagt ingen som nevner det

Huff da.. Det er så trist når det blir sånn.. Men du fikk ham ut i hvert fall! Noen ganger må man rope høyt for å bli hørt. Ellers håper jeg at dere finner tonen igjen veldig raskt, det handler om kommunikasjon, lytting og forståelse alt sammen. Fryktelig vanskelig, men belønningen er fantastisk.

Det går jo som regel bra, men det er noe med at man skal kunne leve med seg selv hvis det ikke går bra. Jeg kjenner ei som røyket gjennom to svangerskap. Det gikk fint med den ene, mens den andre fikk for lite oksygen. Selvfølgelig er det ingen som sier høyt at det skjedde fordi hun røyket!

Slik jeg ser det har det med trivsel og trygghet å gjøre. Det er jo så unødvendig å utsette deg og babyen for slikt stress, så lett å la det være og så er problemet borte og ute av verden. At passiv røyking er omtrent like ille som røyking er jo en kjent sak.

Din oppgave er å produsere baby og trykke den ut, hans oppgave er å støtte deg underveis. Å røyke ute en vinter er en latterlig liten utfordring i forhold til svangerskap og fødsel. Jeg er ganske sikker på at han helst ikke vil bytte plass

Håper dere får en strålende flott kveld sammen :)

takk :) skal prøve så godt vi kan på det :) men ikke så lett når 1000 tanker flyr gjennom hodet hvert sekund :P prøve å sette oss ned å bare slappe litt av i kveld tror jeg :) har visst stresset nok i det siste :P

Hva spiser dere når dere er kvalm? Eller, antar ikke at dere spiser når dere er kvalm, men har liksom en konstant liten kvalme, verre på morgen og kveld og orker ikke tanken på mat....

Men må vel kanskje få i meg noe, ingenting som frister.

Noen gode mattips?
Ingefær øl er tingen mot kvalme for meg!

Må bare dele en episode fra i går.. For å ha sagt det så skulle jeg ta brystreduksjon 2.oktober, så at jeg var gravid ble røpet hos mine nærmeste da.

Jeg og samboer har 3(!) ganger fortalt svigermor at ho skulle bli bestemor, men ho har bare tulla det bort. I går fikk ho gratulasjon av en nær venninne og først da gikk det opp et lys for ho:) da ble det tlf til både meg og samboer med gratulasjoner :p

Endelig!!:p

Sent from my iPhone using BV Forum

Må bare dele en episode fra i går.. For å ha sagt det så skulle jeg ta brystreduksjon 2.oktober, så at jeg var gravid ble røpet hos mine nærmeste da.

Jeg og samboer har 3(!) ganger fortalt svigermor at ho skulle bli bestemor, men ho har bare tulla det bort. I går fikk ho gratulasjon av en nær venninne og først da gikk det opp et lys for ho:) da ble det tlf til både meg og samboer med gratulasjoner :p

Endelig!!:p

Nå ble jeg faktisk ganske sur på dine vegne! Men godt du er blid! :) Blir jo mye enklere å snakke med henne nå som hun har forstått det!

Nei, neste uke skal jeg tilbake på jobb...Dette å gå heime gjør meg til en enda latere og slakkere person, og jeg trodde virkelig ikke det gikk ann å bli daffere enn det jeg til vanlig er... * grøss*

9 + 2, og føler det er sååå lenge til jeg er 12 uker, og kan fortelle det til venner og familie... Fortalt det til søstrene mine bare.. Men vil fortelle det til alle!! :-D Hehe.

spaghetti og kjøttsaus til middag i dag. ikke lyst på, og samboeren min blir like grinete når jeg sier det er noe jeg ikke vil ha(som nok har vært ofte i det siste).
Jeg har ikke slitt med kvalme, men enkelte ting, får jeg bare ikke ned. f.eks. pizzaen jeg lagde for 2 uker siden. noe jeg pleier å være kjempe glad i.. :P
gravid for the win :P
<3

Godt å høre at man ikke er alene om å slite litt :-) bare tanken og lukten av mat er ille og det er lite jeg har lyst på igrunn... Saltstenger er fint da :-)

Back
Topp