Skravletråd i oktober:)

Hva gjør dere i kveld?
Jeg har akkurat bestilt sushi å kan nesten ikke vente på mat:D
Akkurat kost meg med salat til middag og en episode scandal. Må snart ta på regntøyet og gå ut på tur og få luftet hundene. Sushi hørtes godt ut! Det har jeg hatt lyst på lenge... Tørr ikke ta sjansen på den som er i dagligvarebutikken for er usikker på hvor lenge de lar den ligge, tror jeg må skeie ut en dag og bestille sushi fra Sabi Sushi eller noe. Kos deg :)
 
Uff, jeg må ta den tror jeg. Var noe med diabetes å gjøre jeg skulle. I ca uke 25-30. Husker ikke helt hva det stod på lappen. For jeg er overvektig OG min mor har diabetes 2 (og mormor). Så da er jeg jo mer i faresonen.
Æsj, har du tatt den før?
 
Åh, fikk lyst på sushi nå! Og alkoholfri champis ;)
Vet du om noen gode alkholfrie champiser? Har smakt ett par som jeg ikke har likt, hadde vært godt med en som smakte godt :)
 
Vet du om noen gode alkholfrie champiser? Har smakt ett par som jeg ikke har likt, hadde vært godt med en som smakte godt :)
Jepp, men kjenner kun igjen etiketten på den når jeg ser den ;) men skal se etter den neste helg, så får du beskjed :)
 
Akkurat kost meg med salat til middag og en episode scandal. Må snart ta på regntøyet og gå ut på tur og få luftet hundene. Sushi hørtes godt ut! Det har jeg hatt lyst på lenge... Tørr ikke ta sjansen på den som er i dagligvarebutikken for er usikker på hvor lenge de lar den ligge, tror jeg må skeie ut en dag og bestille sushi fra Sabi Sushi eller noe. Kos deg :)
Takk takk:) det var super digg! Jeg bestiller også, med tanke på at det er greit at den er ferskest mulig;) du får ta å unne deg det en dag! Føler det er vel fortjent når man er rugrmaskin:)
 
Noen som er våken? Sitter på nattevakt og har lite å gjøre :p
 
Kan man bruke nesespray ? Jeg kjøpte otrivin med menthol i går og den kunne jeg visst ikke bruke
 
Last edited:
Beklager at jeg måtte redigere frem og tilbake på forrige innlegg. Ser det er en liten feil hvor virkemidler/salgsnavn er byttet om. Jeg ble usikker, men sjekket det opp. Ville ikke gi et uklart svar ;-)
 
Sv.diabetes testes gjennom glukosebelastning eller kan man ta en blodprøve også?

Så vidt jeg har forstått tar man først fastende blodprøve, deretter drikker man sukkeret, venter to timer før man tar ny blodprøve for å se hvordan kroppen tåler sukkerbelastningen. Er jo meningen at kroppen skal klare jobben med å produsere nok insulin slik at blodsukkeret ikke blir skyhøyt, så dette er vel en måte å sjekke det på.. En enkel blodprøve sier nok lite om eventuell diabetes :-/


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kan man bruke nesespray ? Jeg kjøpte otrivin med menthol i går og den kunne jeg visst ikke bruke

På pakningsvedlegget til Otrivin stod det at det ikke var anbefalt gravide. Det var ikke menthol, da.

Paracet går an å ta, men det bør kun tas om det absolutt nødvendig. Ibux skal man ikke ta, men det har du sikkert fått med deg. ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
På pakningsvedlegget til Otrivin stod det at det ikke var anbefalt gravide. Det var ikke menthol, da.

Paracet går an å ta, men det bør kun tas om det absolutt nødvendig. Ibux skal man ikke ta, men det har du sikkert fått med deg. ;)


Sent from my iPhone using BV Forum

Dette står det på maaange pakningsvedlegg - til og med på ingefærtablettene jeg fikk for kvalme pga graviditet på apoteket. Jordmora mi ba meg følge anbefalingene fra www.tryggmammamedisin.no - da er du helt trygg! Men man skal ikke overskride anbefalt dose!
 
Back
Topp