Skravletråd for uke 13

Det du får tilbud om av kvalmestillende under svangerskap et Postafen. Det kjøper man reseptfritt på apoteket hvis men blir bil/båt syk, og skal ut å reise. Fikk dette med begge mine tidligere svangerskap, å det virker virkelig ikke :grumpy::grumpy: Effekten er nok individuell, men jeg plages ikke med reisesyke.
Det finns andre alternativer og! Jeg fikk afipran på resept hos legen, som ikke hadde noe effekt, så jeg kjøpte postafen reseptfritt bare for å prøve, og det hjalp litt! Veldig forskjellig fra person til person hva som funker og ikke :)

Har dere opplevd å få sendt urinprøven til dyrking om det ikke et noe utslag på den?

Jeg fikk beskjed om at urinprøven min var negativ, men så ringte de i dag og ville ha en ny fordi de tømte den ut før de fikk sendt den til dyrking..

Det finns andre alternativer og! Jeg fikk afipran på resept hos legen, som ikke hadde noe effekt, så jeg kjøpte postafen reseptfritt bare for å prøve, og det hjalp litt! Veldig forskjellig fra person til person hva som funker og ikke :)
Fikk ikke afipran da legen mente det var for lite dokumentasjon rundt bruken av den å graviditet :happy: Kommer nok litt ann på hvilken lege man har.

Har dere opplevd å få sendt urinprøven til dyrking om det ikke et noe utslag på den?

Jeg fikk beskjed om at urinprøven min var negativ, men så ringte de i dag og ville ha en ny fordi de tømte den ut før de fikk sendt den til dyrking..
Jepp, hver gang nå..

Dere som bruker postafen - har dere resept og hvor stor pakning evt? Fikk legen min til å skrive meg resept så jeg skulle slippe å kjøpe ny hver 5 dag, siden de uten resept bare inneholder 10 tabletter. Men så fikk jeg resept på 10 pk.. Da kunne jeg jo likegreit sluppet den resepten :shifty:

Hvordan forklarer de å sende urinprøven din til dyrking når det ikke er noe utslag på den?
Jeg har vært ekstremt plaget med uvi tidligere også, hvor jeg har hatt flere infeksjoner de ikke har funnet uten dyrking. Og uvi er livsfarlig for foster, så da må de sjekke

Hvordan forklarer de å sende urinprøven din til dyrking når det ikke er noe utslag på den?
Synes det er bra at de sender til dyrking, da feks uvi oppfører seg helt annerledes i svangerskap enn ellers.. Så er ikke alltid det gir utslag på testen de gjør på legekontoret der og da.

Synes det er bra at de sender til dyrking, da feks uvi oppfører seg helt annerledes i svangerskap enn ellers.. Så er ikke alltid det gir utslag på testen de gjør på legekontoret der og da.

Ah, okei
De gjorde ikke det uten at det var noe utslag da jeg var gravid i 2017, så derfor stussa jeg nå.

Skal uansett ringe og høre hvorfor de sender til dyrkning, i tilfelle det var noe der de glemte å si ifra om :)

Dere som bruker postafen - har dere resept og hvor stor pakning evt? Fikk legen min til å skrive meg resept så jeg skulle slippe å kjøpe ny hver 5 dag, siden de uten resept bare inneholder 10 tabletter. Men så fikk jeg resept på 10 pk.. Da kunne jeg jo likegreit sluppet den resepten :shifty:

Fikk 20 pakning på resept:)

Skal være billigere med resept.
Og hvis det funker kan du be om større pk.

• Liker
Reactions: Cgn
Jeg er sulten hele tiden! :( Kan spise frokost, lunsj og middag, og imellom måltidene så er jeg DRIIIIT sulten og kan bli det ganske akutt.. Jeg blir gal!!

Tips: få legen til å sjekke om dere har hatt tokosplasmose før. Da har man nemlig antistoffer i blodet og kan ikke få det igjen, og det er ikke farlig for fosteret.
Jeg gjorde dette i forrige svangerskap, og det gjorde at jeg kunne senke skuldrene med tanke på katter, jord, skylling av frukt og å spise kjøtt. Veldig greit. :cat::happy:

6 minutter til helg. Det blir jammen meg godt! God helg til dere alle.

Nattevakt og gravid er ikke bare bare altså. Flere som jobber natt?
Gått av natt 2 av 2 i dag da.
Men er jo helt zombie her nå.

Så deilig og etterlengtet med helg! Skal nyte timene hjemme med samboer og 1-åringen før jobb på mandag ❤
Håper bare formen er grei, er såå lei av å være trøtt og kvalm dagen lang nå :dead:

Denne helga skal jeg maks ha en aktivitet om dagen, og ikke gå på en smell sånn som de to forrige helgene.....

Back
Topp