Skravletråd for uke 13

Noen som vet eller har en formening om hvor stor % som aborterer etter hjerte har begynt å slå?
Eller er det ikke noe som betyr noe?
Når man aborterer er det jo ofte for at babyen ikke er levedyktig?
Spørsmålet er vell egentlig, hvis man vet at hjerte slår, er man da "tryggere" mot abort?

Noen som vet eller har en formening om hvor stor % som aborterer etter hjerte har begynt å slå?
Spørsmålet er vell egentlig, hvis man vet at hjerte slår, er man da "tryggere" mot abort?
Litt tryggere er man vel, men er jo mange andre organer som også skal fungere for at et lite liv er levedyktig. Er derfor man snakker om de "magiske" 12 ukene, siden alt av vitale organer dannes innen 12 uker, så er det egentlig bare mye "modning" frem til uke 19-20, så er det å bygge opp fettlag og bli stor og sterk :)

Ca 5 mener jeg å ha lest, etter å ha sett hjerteslag i uke 8
Så, ja, på en måte

Ny ultralyd i dag, kjenner nervene er litt på utsiden av kroppen, for nå er vi i de skumle ukene føler jeg! Fosteret ble målt til 8+5/6 sist Jeg hadde MA, nå er jeg 7+3.

Ny ultralyd i dag, kjenner nervene er litt på utsiden av kroppen, for nå er vi i de skumle ukene føler jeg! Fosteret ble målt til 8+5/6 sist Jeg hadde MA, nå er jeg 7+3.

Lykke til! Kjenner følelsen, skal bli veldig godt å komme forbi der jeg hadde MA sist.

Da har jeg fått sett vår lille bamsemums. Hjerte slo:Heartred ble dyttet fram 3 dager. Så er nå 8+3.

Da har jeg fått sett vår lille bamsemums. Hjerte slo:Heartred ble dyttet fram 3 dager. Så er nå 8+3.
Så koselig! Så det ut som en bamsemums allerede?
Sjalu på alle som er på tidlig ul kjenner jeg :angelic:
Er nok mange som gjør det for å få ro i sjela, men det er jo også mange som har det pga tidligere graviditeter og problemer der. Jeg har hjertet i halsen før hver ultralyd pga alt som skjedde før jul, det var sinnsykt tøft å gå gjennom.

Åh, jeg ser fram til UL. Har bestilt til rett før påske. Jeg gjør det nettopp for å få litt mer ro i sjela.

Er nok mange som gjør det for å få ro i sjela, men det er jo også mange som har det pga tidligere graviditeter og problemer der. Jeg har hjertet i halsen før hver ultralyd pga alt som skjedde før jul, det var sinnsykt tøft å gå gjennom.
Ser den ja!
Hadde bare rutineultralyden med førstemann. Men var jo ganske ung, og tanken på at noe kunne være galt streifet meg ikke engang.
Med nr 2 bodde jeg slik at jeg kunne bestille privat ultralyd, var heller ikke så ille pris. Mener jeg betalte 6-700 kr for det. Fikk sjekket at alt var fint.
Hadde en for tidlig rutineultralyd i uke 16, og ny i uke 19. Pluss en privat litt senere i svangerskapet. Og en i uke 37 pga vekstestimering.
Med nr 3 blødde jeg i uke 7, så fikk time til ultralyd for å utelukke at det ikke var noe galt. Var på rutineultralyden i uke 19, og en vekstestimering mot slutten av svangerskapet.
Men denne gangen har det jo ikke vært noe utenom det vanlige enda.
Er jo bekymret for om alt er som det skal mtp at jeg har hatt lite symptomer hele tiden. Vært litt små kvalm, og ganske kvalm forrige uke. Men ingen endringer på bryster eller antydning til bekkentrøbbel. (100% sykemeldt fra uke 16 sist, begynnende bekkenløsning allerede i uke 6).
Er 8+6 uker på vei nå.

Mannen har sagt at om vi får ta stilling til det når skattemeldingen har kommet.
Høres jo fornuftig ut av han, vi hadde nok tatt nesten like mange ultralyder som nå om vi ikke hadde fått det dekket, hvis dette går bra så er det første.. og det er vår 3.graviditet :p jeg var like ved å gi opp denne gangen og vente en stund før vi fortsatte med prøverørskarusellen, hodet mitt har vært rimelig kjørt..

En liten bamsemums ja:Heartred Knopper til armer å ben:love7

Høres jo fornuftig ut av han, vi hadde nok tatt nesten like mange ultralyder som nå om vi ikke hadde fått det dekket, hvis dette går bra så er det første.. og det er vår 3.graviditet :p jeg var like ved å gi opp denne gangen og vente en stund før vi fortsatte med prøverørskarusellen, hodet mitt har vært rimelig kjørt..

Ser den ja! Er jo greit å vite at alt er bra, spesielt om det har gått galt før.

En liten bamsemums ja:Heartred Knopper til armer å ben:love7
Åååh, nå gleder jeg meg til neste ul, er 8+2 da :D

Ser den ja! Er jo greit å vite at alt er bra, spesielt om det har gått galt før.
Jepp.. for meg så er jo neste uke den skumleste, gikk galt 8+5/6, og det var skikkelig kaos å skulle få hjelp til å få det ut også :sour: jeg var skikkelig misfornøyd med sykehuset da

Back
Topp