Skravletråd for uke 13

Da var den første offisielle kontrollen overstått, til tross for å ha vært der 2 ganger allerede haha!
Alt var helt fint og jeg fikk sytet meg til en henvisning til tidlig UL så nå er jeg spent på om jeg får eller ei :) Får jeg ikke hos de offentlige, så anbefalte legen ei som driver med UL og gyno privat, og det var jo allerede på planen vår det :P bare godt å ende samtalen med legen der, når den begynte med at jeg måtte syte for å bli hørt.

Åååh, nå gleder jeg meg til neste ul, er 8+2 da :D

Jepp.. for meg så er jo neste uke den skumleste, gikk galt 8+5/6, og det var skikkelig kaos å skulle få hjelp til å få det ut også :sour: jeg var skikkelig misfornøyd med sykehuset da

Krysser fingrene for at den lille har klamret seg godt fast i magen og at alt er som det skal være :happy: veldig bra du får god oppfølging denne gangen.
Er det samme sykehus dere hører til denne gangen?

Krysser fingrene for at den lille har klamret seg godt fast i magen og at alt er som det skal være :happy: veldig bra du får god oppfølging denne gangen.
Er det samme sykehus dere hører til denne gangen?
Får oppfølging av privat gyn med offentlig avtale i hjembyen, men jeg nekter å føde på sykehuset vi tilhører(har god støtte fra både hele min og hele hans familie på det etter alt som har skjedd), og får nok ikke føde på fødestua her, det blir et annet sykehus :)

Får oppfølging av privat gyn med offentlig avtale i hjembyen, men jeg nekter å føde på sykehuset vi tilhører(har god støtte fra både hele min og hele hans familie på det etter alt som har skjedd), og får nok ikke føde på fødestua her, det blir et annet sykehus :)
Du får søke fødeplass i tromsø, så kan vi være barselbuddies på barselavdelingen på pasienthotellet ;)

Tror det er to uker før termin nå :p
Neida, man KAN reise inntil 2 uker før. Jeg reiste en uke før, og gikk og kjeda meg skikkelig i ei uke. Hadde såpass bekkenløsning at det var liksom ikke noe kos å dra til byen eller på shopping eller slikt...

Vurderer Tromsø jeg også, har også dårlig erfaring med sykehuset dessverre. Men ingenting er avgjort ennå, så får se om inntrykket mitt bedrer seg etterhvert.

Vurderer Tromsø jeg også, har også dårlig erfaring med sykehuset dessverre. Men ingenting er avgjort ennå, så får se om inntrykket mitt bedrer seg etterhvert.
Jeg har ikke noe valg, må til Tromsø... Om det ikke plutselig blir styrtfødsel før jeg er kommet meg dit :woot:
Men det gjør meg ikke noe, hadde en veldig fin opplevelse både på føden og på barsel forrige gang!

Jeg har ikke noe valg, må til Tromsø... Om det ikke plutselig blir styrtfødsel før jeg er kommet meg dit :woot:
Men det gjør meg ikke noe, hadde en veldig fin opplevelse både på føden og på barsel forrige gang!

Har også veldig god erfaring med Tromsø:)

Var hos legen i dag for å få meg noen dager sjukemelding pga. kvalme.

Hun ville kjøre på med første svangerskapskontroll i samme slengen hun!
Jeg sa jo det var IVF og at jeg dermed hadde datoen egget ble satt inn og hvor gammelt egget var da + hvilken dag jeg hadde eggløsning (satte jo eggløsningssprøyte).

Meeen, hun ville absolutt regne seg frem til første dag for siste mens (det stemmer jo ikke for jeg gikk på sprøyter ei stund og EL ble ganske utsatt!).

Så, jeg er i følge meg selv 7+0 i dag, mens hun mente jeg var i uke 5. Jaja.. Så da står det 26.november eller noe sånt som termin på helsekortet mitt. Blir uansett endret ved TUL eller OUL tenker jeg :)

Og så hadde hun glemt at jeg hadde barn fra før. Da hun innså det påsto hun hardnakket at hun var født 1. februar 2017, og ikke 2018 som stemmer. Begynte nesten å tvile på meg selv :) Hu er så rar ass..

Og i tillegg sto hun hardnakket på at jeg måtte ta blodprøve for hepatitt og HIV + klamydiatest. Som jeg tok for 2 mnd siden i forbindelse med oppstart av IVF! Men nei, det sto ikke i hennes papirer - så det måtte jeg ta...

Hu er hyggelig da, men ikke verdens flinkeste - kanskje :)

Jeg sa jo det var IVF og at jeg dermed hadde datoen egget ble satt inn og hvor gammelt egget var da + hvilken dag jeg hadde eggløsning (satte jo eggløsningssprøyte).

Meeen, hun ville absolutt regne seg frem til første dag for siste mens (det stemmer jo ikke for jeg gikk på sprøyter ei stund og EL ble ganske utsatt!).

Så, jeg er i følge meg selv 7+0 i dag, mens hun mente jeg var i uke 5. Jaja.. Så da står det 26.november eller noe sånt som termin på helsekortet mitt. Blir uansett endret ved TUL eller OUL tenker jeg :)

Og så hadde hun glemt at jeg hadde barn fra før. Da hun innså det påsto hun hardnakket at hun var født 1. februar 2017, og ikke 2018 som stemmer. Begynte nesten å tvile på meg selv :) Hu er så rar ass..

Og i tillegg sto hun hardnakket på at jeg måtte ta blodprøve for hepatitt og HIV + klamydiatest. Som jeg tok for 2 mnd siden i forbindelse med oppstart av IVF! Men nei, det sto ikke i hennes papirer - så det måtte jeg ta...

Huff, greit hun er hyggelig, men virker jo veldig "flink på papiret", kanskje ikke helt bevandret i fertilitetsbehandlinger og svangerskapsomsorg?

Men hvordan kom hun frem til uke 5 hvis din el ble utsatt og du selv vet du er 7+0? Da vil jo det si at du hadde mensen etter at du ble gravid, hvis mensterminen sier at du er kortere på vei...? (eller har jeg misforstått)

Huff, greit hun er hyggelig, men virker jo veldig "flink på papiret", kanskje ikke helt bevandret i fertilitetsbehandlinger og svangerskapsomsorg?

Men hvordan kom hun frem til uke 5 hvis din el ble utsatt og du selv vet du er 7+0? Da vil jo det si at du hadde mensen etter at du ble gravid, hvis mensterminen sier at du er kortere på vei...? (eller har jeg misforstått)

Jeg aner ikke hvordan hun kom fram til det - orka ikke diskutere :)

Ikke veldig bevandret på det feltet nei, tror jeg..

Herregud :mad:

Haha, og så påpekte hun at det var rart at jeg var kvalm nå da jeg ikke var det i første svangerskap.

Og så sa hun at kvalmestillende ikke ville ha noen funksjon.

Haha, og så påpekte hun at det var rart at jeg var kvalm nå da jeg ikke var det i første svangerskap.

Heh.. det er nesten sånn at man begynner å lure på om hun har skrevet ut doktorgraden sin selv hun der. Makan til mye tull haha!

Jeg skal på TUL i dag, om et par timer.. og er litt stressa :P
Jeg har mye angst da, og plutselig blir det så ekte....

Det du får tilbud om av kvalmestillende under svangerskap et Postafen. Det kjøper man reseptfritt på apoteket hvis men blir bil/båt syk, og skal ut å reise. Fikk dette med begge mine tidligere svangerskap, å det virker virkelig ikke :grumpy::grumpy: Effekten er nok individuell, men jeg plages ikke med reisesyke.

Back
Topp