Skravletråd for oss prøvere!

Skjønner! Får håpe det stemmer:) kobberspiralen skal ikke tulle til noe med syklusen og sist jeg var uten var det ingen endring, så håper på EL omkring samme tid som deg! Forhåpentligvis neste helg:happy:
Høres jo veldig fint ut!! Er vel bare å vente å se fremover :happy:

Noen prøvere som har blitt kikkhullsoperert? Jeg ble operert i går morges, og sliter så vanvittig med ekstreme luftsmerter. Vondt å stå, gå og ligge. Sovet 3-4 timer siden operasjonen.. Har noen tips? Når gikk det over hos deg?

Noen prøvere som har blitt kikkhullsoperert? Jeg ble operert i går morges, og sliter så vanvittig med ekstreme luftsmerter. Vondt å stå, gå og ligge. Sovet 3-4 timer siden operasjonen.. Har noen tips? Når gikk det over hos deg?

Jeg er ikke operert, men sykepleier som jobber på kirurgisk. Luftsmerter er ganske «tricky» og dessverre er det beste for slik smerte å være i bevegelse. God bedring:Heartpink

Jeg er ikke operert, men sykepleier som jobber på kirurgisk. Luftsmerter er ganske «tricky» og dessverre er det beste for slik smerte å være i bevegelse. God bedring:Heartpink
Takk for svar og bedringsønske! Ja, innser at det ikke bare er å sove seg gjennom smertene som jeg hadde håpet på. Satser på at det går raskt over :)

Hadde en kikhullsoperasjon i buken for et par år siden. Hadde vondt kanskje første døgnet, vanskelig å finne god sovestilling feks. Følte meg deretter unormalt mye støl i 3-4 dager etter det, som om jeg hadde hatt en skikkelig heftig mageøkt på trening.

God bedring! :Heartred

Hjelpes, altså. Gubben har så vondt pga en finger (aner ikke hva som har skjedd, men den er helt grusomt). Også skulle de være så vanskelig på legevakten i dag. ><
Jeg skjønner jo at de helst ikke vil "rykke ut", det er kjedelige greier.. men når folk har så vondt at selvamputasjon frister, så nytter det ikke helt å vente til i morgen.

Hjelpes, altså. Gubben har så vondt pga en finger (aner ikke hva som har skjedd, men den er helt grusomt). Også skulle de være så vanskelig på legevakten i dag. ><
Jeg skjønner jo at de helst ikke vil "rykke ut", det er kjedelige greier.. men når folk har så vondt at selvamputasjon frister, så nytter det ikke helt å vente til i morgen.
Hvordan ser fingeren ut da? Er det synlig at det er noe unormalt med fingeren?

Hva endte det med? At han må vente til i morgen?

God bedring til han, og oppdater hva som skjer videre.

Vi har hatt tidenes sex de siste dagene (senest for 10 min siden)! Har vært sååååå deilig og røft at jeg er kåt og våt dagen lang fordi jeg tenker på det i etterkant :love7

Er sååå deilig å slippe «pliktsex» før, under og etter EL.

Hvordan ser fingeren ut da? Er det synlig at det er noe unormalt med fingeren?

Hva endte det med? At han må vente til i morgen?

God bedring til han, og oppdater hva som skjer videre.

Synlig, ja! Begynte først med å være rødt og hovent. Så ble det noe hvitt som bredte seg utover. Nå har det hvite spredt seg, med blått rundt kantene, og har nærmest doblet seg i størrelse bare siden 14 i dag. Jeg har bilde av hvordan det så ut kl 14:

IMG_20220803_000113.jpg

Dette er en PEKEFINGER. Nå har det hvite blitt dobbelt så stort, dobbelt så hovent og med blå ring rundt. Og sterke smerter. Han har tatt flere smertestillende uten effekt...
De ville ha ham til å vente til i morgen, men fikk tilslutt en overgitt telefon om at "ugh, han får bare komme inn da, så får vi se....."

Vi har hatt tidenes sex de siste dagene (senest for 10 min siden)! Har vært sååååå deilig og røft at jeg er kåt og våt dagen lang fordi jeg tenker på det i etterkant :love7

Er sååå deilig å slippe «pliktsex» før, under og etter EL.

Fantastisk ❤️!!
Det er så digg når man kan ha sex fordi man vil, og ikke fordi man føler man må.

Synlig, ja! Begynte først med å være rødt og hovent. Så ble det noe hvitt som bredte seg utover. Nå har det hvite spredt seg, med blått rundt kantene, og har nærmest doblet seg i størrelse bare siden 14 i dag. Jeg har bilde av hvordan det så ut kl 14:

Vis vedlegget 385954

Dette er en PEKEFINGER. Nå har det hvite blitt dobbelt så stort, dobbelt så hovent og med blå ring rundt. Og sterke smerter. Han har tatt flere smertestillende uten effekt...
De ville ha ham til å vente til i morgen, men fikk tilslutt en overgitt telefon om at "ugh, han får bare komme inn da, så får vi se....."
Oj. Ut fra det du beskriver og bildet så burde han nok få sjekka det ut asap. Det er en tydelig infeksjon (høres stor ut!) som han antageligvis bør då antibiotika for. Hadde uten tvil dratt på legevakta!

Om dere har grønnsåpe hjemme ville jeg anbefalt å fylle noe som er dypt med grønnsåpe og lunka vann som han kan putte fingeren oppi og holde der i minst 10-20 min.

Stakkars. Tror han har ganske vondt ja :(

Oj. Ut fra det du beskriver og bildet så burde han nok få sjekka det ut asap. Det er en tydelig infeksjon (høres stor ut!) som han antageligvis bør då antibiotika for. Hadde uten tvil dratt på legevakta!

Om dere har grønnsåpe hjemme ville jeg anbefalt å fylle noe som er dypt med grønnsåpe og lunka vann som han kan putte fingeren oppi og holde der i minst 10-20 min.

Stakkars. Tror han har ganske vondt ja :(

Problemet er bare at det ikke slår ut på CRP. Han har jo vært inne flere ganger for denne fingeren, både hos lege og legevakten. Fått henvisning til sykehuset også, men de har ikke sett på den enda. Men, det har vokst noe veldig i dag, og blitt blålig.. tanken er at det mulig kan være en innkapslet infeksjon?? Eller et virus? Noe er det jo, og det går jo såpass fort.. når de på legekontoret og legevakten kun kan si "nei, hakke peiling på hva det er", og det forverres tydelig hver dag (eller på timer, nå), så bør det vel undersøkes..

Han fikk komme inn til slutt, så antar han er der nå! Håper virkelig de har noe bedre å komme med enn "næh, vettafaen, du får bare se det mer an".

Back
Topp