Det er nok ikke Ibuxen sin feil. Nå vet jeg ikke hvilken type skade/sykdom barnet fikk, men de fleste er vel feil som var der allerede ved befruktningen..
Men, Ibux generelt er ikke anbefalt til noen, som førstevalg. Gravide skal ikke ta det. Astmatikere burde helst la være. Plages du med hjertet burde du holde deg unna. Ved magesår skal du la være.. Ibux er NSAID, og kan være mer effektiv på enkelte typer smerter (migrene, ledd, mens..), men det anbefales alltid med Paracet først, da disse har mindre alvorlige mulige bivirkninger ><
I tillegg fant jeg en eller annen studie hvor Ibux viste seg å kunne hemme eggløsning og. Er ikke noe som skjer ofte, men det KAN skje..
Så.. Ibux burde kun taes når man "må".
Jeg skriver det bare som en generell info. Jeg tviler veldig sterkt på at Ibuxen hadde noe å si i ditt tilfelle der, altså. Men, jeg synes det er veldig vondt å høre at du i det hele tatt sitter med den bekymringen. Når sånt skjer, så leter man vel litt etter ting å klandre seg selv for, men.. uten at jeg vet hva som skjedde for din del, så er jeg likevel ganske sikker på at det bare var ren.. uflaks, rett og slett.